Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3?

Luna aceasta, Florin Grozea1 relanseaza moose.ro cu cele mai mici preturi din Romania: 2,5 RON / mp3 si cu o oferta speciala, albumul Smiley (10 piese in format MP3 la 320 kbps + 4 videoclipuri MPEG la calitate de televiziune) la doar 5 euro + TVA.
Urmatorii artisti care isi vor lansa noile albume exclusiv pe moose.ro sunt Voltaj, BUG Mafia si Cream.
Personal eu nu cred intr-un astfel de business si il vad pe Florin Grozea un fel de Don Quijote al online-ului din Romania. Evident cu mult mai inteligent, insa la fel de neobosit si curajos:-). Un pionier.
Ideea e ca am senzatia ca in imediat secunda urmatoare vanzarii primului album Smiley de exemplu, atat piesele cat si videoclipurile vor ajunge sa populeze absolut toate mediile de file sharing.
Totusi, daca ar fi asa, ma gandesc ca Florin Grozea nu s-ar mai chinui atat de mult sa lanseze, sa intretina si sa promoveze site-uri cu muzica legala.
Unde gresesc?
Citeste pe acceasi tema
Comentarii
67 Responses to “Cat de pregatit este consumatorul pentru a cumpara muzica in format .mp3?”
Pages: « 1 2 3 4 5 6 [7] Show All
Pages: « 1 2 3 4 5 6 [7] Show All
Leave a Reply
Despre autorul articolului


August 16th, 2009 at 11:55 pm
Folosesc cu succes jimmyr iar raposatul seeqpod chiar daca nu mai e ce a fost imi da cateva alternative dragute.
Muzica veche romaneasca nu o gasesc oricum pe moose si tot dc++ ramane baza. Da ilegal.. ca toata lumea. ;) Este cineva sa controleze? Sa cumpar din bun simt? nee..
Sa platesc 1USD pe melodie e absurd. Mai ales pentru 3SE si Andre. Sa cumpar CD, audio? E preistoric(nu inteleg de ce va mai agitati).
Cum as vrea? Intai sa nu mai am alternative. Abonament. Sa platesc o suma pe an si sa ascult/downloadez ce vreau, cat vreau, unde vreau. Faceti asta? Nu.
Atunci puneti mana si compuneti muzica decenta nu o mai ardeti pe bloguri toata ziua si va vaitati. La fel ca BUG dupa 100 de ani scot o piesa, o singura piesa de rahat si se lipesc de un ziar.. in disperare. Am ascultat-o pe youtube. E naspa, nu ma obosesc sa trag nici torentu.
Si cautati solutii sa opriti pirateria, sa schimbati legi, nu mai lansati site-uri pe care pot sa ascult muzica moca, stergeti continutul de pe youtube, lasati la pret pentru muzica proasta.. :P
Succes la concertele din campanie.. in toamna.
September 6th, 2009 at 3:02 pm
Cred ca incerc de 2 ore sa intru pe moose.ro. Momentan sunt intr-o retea buna zic eu (RCS/RDS) si n-am probleme cu nici un alt site decat moose. Unde il tineti de nu ma pot conecta la el?
Ar tb. o lege – providerii de Internet sa dea 5RON/abonat pe luna. Asta ar inseamna facturi cu 5RON mai mari, dar ar asigura si “marele drept” al “marilor autori”, inclusiv Guta, Liviu Pustiu si restu’ care se numesc (h)artisti.
Nu stiu, 3 milioane abonati ori 5RON eu zic ca ar acoperii fabuloasele daune ale “artistilor” facute din file-sharing. Dar ai vazut si tu Florine :) in loc sa ne unim fortele, ne dam foc pe la colt de strada.
Daca miscarea ar fi sustinuta s-ar putea pune aceasta taxa ISP-ilor. Si atunci ar platii chiar cei care beneficiaza de acest continut: utilizatorii. Insa, pana atunci, o “lege” da un drept (anti-constitutional) unui grup de oameni ceva mai privilegiati decat ceilalti.
Stii, e ironic. Daca primesti la nastere gratuit un har de “artist”, legea iti permite sa-l vinzi. Oare nu ne batem cap in cap ca toti suntem egali in fata legii, dar unii sunt mai egali ca ceilalti?
September 6th, 2009 at 5:26 pm
Și eu sunt pe RDS și la mine intră instant.
Ideea cu ’5 ron/abonat’ este una foarte bună pentru care eu militez. E un fel de copie privată pe mediul online și ar rezolva foarte multe probleme! Se discută de câțiva ani la nivel internațional dar deocamdată nu s-au înțeles cu ISP-urile. Dar ai dreptate: ar fi foarte bine! (ai un deputat sau senator pe care pot să-l sun? Ne-ar ajuta)
Iar cu dreptul anti-consituțional… Vorbești aiurea. Legea drepturilor de autor este o lege internațională și nu încalcă niciun alt drept. Ce trebuie să înțelegi tu este că autorul are dreptul să hotărască cum i se folosește opera (proprietatea lui) așa cum tu ai dreptul să hotărăști ce faci cu mașina sau casa proprietate personală. Că e a ta!
September 6th, 2009 at 5:28 pm
Și vezi că autori sunt și Bono (U2), și Madonna, și Bob Dylan, și Gabriel Garcia Marquez, și Mircea Cărtărescu… dreptul de autor nu se referă doar la exemplele românești. Ci la toți autorii ale căror opere (muzicale, video, texte, filme, interpretări etc.) se folosesc pe teritoriul unei țări.
October 12th, 2009 at 5:49 am
Gresesti si tu ca si alti nestiutori la o singura chestie: MP3 (MPEG-1/2 Layer 3) e un format de sunet comprimat care are pierderi de sunet incepand cu 16-18kHz (sunetele inalte sunt amutite) si care nu are nici o valoare pentru putinele persoane care mai pun accent pe calitate si nu pe cantitate, pe cand un CD original duce frecventele peste 21kHz si este scris din formate fara pierderi de sunet precum PCM sau WAV si spun chestiile astea in calitate de muzician. Formatul MP3 e jeg pentru cei cu un auz foarte fin si o ureche muzicala perfecta. Multa bafta.
November 7th, 2009 at 8:16 pm
> Ar tb. o lege – providerii de Internet sa dea 5RON/abonat pe luna
De unde si pana unde aceasta taxa? Cu ce drept poate cineva sa impuna o taxa asupra unui mediu general de comunicatie? Daca nu piratez deloc muzica, nu vad niciun motiv pentru a plati aceasta taxa aberanta. Mi se pare un abuz grav. Pe aceeasi logica maine-poimaine putem plati o taxa si pe aerul respirat ca prin el se propaga manelele ascultate de vecinul de vis-a-vis.
February 18th, 2010 at 4:44 am
[...] Florin Grozea1 relansa moose.ro in vara anului trecut (Apropo, vad ca nu mai raspunde la niciun stimul. Mai e online?), Roton da [...]