Petrisor Obae: Sursa trebuie sa aiba credibilitate pentru a fi citata!
RoNewMedia 3.0 a inceput in tromba cu subiectul “Diferenta dintre un blogger si un jurnalist. Blogul: instrument de manipulare, business personal sau, pur si simplu, refulare?“, subiect moderat de Petrisor Obae1 sub denumirea Bloggeri vs. Jurnalisti.
Sarind peste titlul ales special pentru a provoca bloggerii si peste incorecta folosire a verbului a refula, dezbaterea a plecat de la urmatoarea afirmatie a lui Petrisor Obae: Jurnalismul are standarde, asociatii, coduri deontologice si facultati de profil.
Afirmatia nu a avut alta sarcina decat de a da si mai multa irelevanta dezbaterii, al carui subiect este de altfel naiv si cu o istorie alimentata de dispretul reciproc dintre un blogger, Vali Petcu2, si diferite persoane din media traditionala.
Dezbaterea de ieri ne-a oferit:
1. Diverse puncte de vedere pe baza diferentei intre jurnalisti si bloggeri
2. O intrebare neispirata a lui Petrisor Obae
3. Un raspuns pertinent al lui Jeremy Wright fara replica din partea lui Petrisor Obae
4. Declaratia lui Petrisor Obae din titlul acestui articol, ca justificare a faptului ca jurnalistii nu citeaza blogurile ca sursa.
Eu cred in continuare ca astfel de dezbateri sunt inutile.
Cum comentati conflictul jurnalisti vs. bloggeri?
Ionut Oprea3: Nu le vad ca doua categorii prea diferite, diferentele pe care le-ai enumerat sunt doar diferente tehnice. Au fost conflicte punctuale intre anumiti bloggeri si anumiti jurnalisti.
Costi Rogozanu4: Sunt doua categorii care cauta acelasi lucru, glorie, unii pe bani, altii, deocamdata, pe mai putini bani. Daca pluteste un razboi, este un razboi intre capitaluri simbolice.
Vali Petcu: Va inchideti in aceste standarde si in codul jurnalistului, sau ma rog in codul deontologic al jurnalistului, cand de fapt sunteti la fel de lepre ca si noi, numai ca voi aveti o legitimatie. Tu trebuia sa-ti vezi articolul a doua zi dimineata te cam jena faptul ca eu o dadeam cu 5 ore mai devreme.
Bobby Voicu5: Cronologic vorbind, daca tin minte cam acum 2 ani, conflictele au aparut in momentul cand jurnalistii au inceput sa-si faca bloguri si au inceput sa zica: Voi sunteti degeaba, uitati noi am venit de o luna, uitati ce trafic avem, ce audienta avem.
Jeremy Wright6: Explicatia este foarte simpla. Jurnalistii cred ca sunt mai buni. Nu vreau sa spun ca trusturile media sunt lipsite de valoare, insa sa spui ca diferenta este data de faptul ca jurnalistul a facut o scoala de jurnalism sau pentru ca au standarde inalte este un lucru fals.
Victor Ciutacu7: Imi pare rau, insa asa ma cheama pe mine. Am indraznit sa-mi fac o cariera cu numele asta, si, la un moment dat cand mi-am facut blog, mi-am facut blog pe domeniu care-mi poarta numele. Asta-i viata!
Vali Petcu vs. Petrisor Obae
Petrisor Obae: Daca o informatie care apare intr-un anumit context, pe un anumit blog, poate fi ea numita stire? Poate fi numita stire o informatie care apare intr-un comentariu cu foarte multe aprecieri obiective, este aceea o stire?
Vali Petcu: Petrisor, tu o validezi publicand-o in ziar. Deci eu sunt un dobitoc care scrie pe blog o prostie. O vad in Business Standard. Eu sunt destul de dobitoc incat sa ia de la mine, dar nu sunt destul de dobitoc ca sa ma si mentioneze ca sursa.
Jeremy Wright catre Petrisor Obae
Ceea ce conteaza e ca ceea ce scrii sa fie corect si de valoare. Marea majoritate a greselilor despre care spui ca au avut efecte negative s-au intamplat in media traditionala si nu pe bloguri. Crizele majore care au aparut din cauza presei s-au intamplat datorita acelorasi standarde pe care le propovaduiesti.
Tu spui Avem standarde, insa imediat dupa aceea spui Ok, cateodata furam, cateodata mintim. Standardele despre care vorbesti sunt nule daca nu le folositi intotdeauna. Bloggerii se confrunta cu aceleasi probleme insa din alta perspectiva.

Concluzie?
Dezbaterea jurnalisti vs. bloggeri este inutila
Poate, o data pentru totdeauna, atat jurnalistii cat si bloggerii vor intelege inutilitatea acestor dezbateri.
1. Atat bloggerii cat si jurnalistii online impart acelasi public
In online, 2 publisheri pe aceeasi nisa (stiri, sport, cancan, IT, new-media) impart aceeasi audienta, iar diferenta de trafic uriasa este data in primul rand de marketing/promovare si abia apoi de calitatea contentului. Exceptiile sunt putine si nu fac decat sa intareasca ceea ce am spus mai sus.
Prin publisher jurnalistii ar trebui sa inteleaga atat o publicatie/televiziune online, cat si un blog. In cazul in care sunt jurnalisti nemultumiti de acest lucru, va aduc aminte ca www.tolo.ro este la randul sau un blog.
Cei care vin din presa scrisa ar trebui sa inteleaga ca pentru a infiinta un blog nu ai nevoie de costurile necesare infiintarii unei tipografii. Daca in print jurnalistii nu au alta amenintare decat pe ei insisi, in online lucrurile se schimba, informatia lor ajungand deja la public in urma cu 10 ore, pe un site din Mexic. Sau pe un blog al vecinului de la 3.
De asemenea, bloggerul nu are nici o presiune mai puternica asupra lui decat pariul cu el insusi. De cealalta parte jurnalistul lucreaza intr-un sistem controlat de un buget iar lucrurile trebuie sa se miste rapid.
2. Specularea greselilor ca solutie de promovare
In ultima perioada, anumiti bloggeri, si aici ma refer la acei bloggeri a caror notorietate trece de sfera si asa de restransa a blogosferei, se raporteaza la publisheri mari. Aceasta miscare o vad cum nu se poate mai fireasca, logica si corecta. Se imparte acelasi public
Bloggerii acestia vor specula intotdeauna neatentia sau slaba pregatire a jurnalistilor publicatiilor online. Aici i-as putea aminti cu usurinta pe cei care scriu pe IT si new-media, care, de multe ori nu au o pregatire in acest sens si scriu tot felul de lucruri incorecte.
Motivul pentru care o vor face este unul singur. Google. Un utilizator pe care un trust nu a reusit sa-l fidelizeze poate deveni un utilizator al unui blog prin simpla pozitie favorabila in Google. Iar daca articolele pe care le scrie sunt documentate, bogate in informatie si ajung de mai multe ori in pozitii suficient de bune in Google, vizitatorul este fidelizat.
Daca exista vreun jurnalist care nu intelege de ce, ii recomand primul punct.
3. Jurnalistii au gresit, generalizand.
La originea acestui “razboi”, principalii vinovati au fost jurnalistii. Ma explic. Acestia, auzind acum cativa ani ca exista libertate online, blog si bloggeri, au avut nevoie de un etalon (asa au aflat ca in trafic.ro sunt contorizate si blogurile) si de cel mai bun, pentru ca in media traditionala, fie ca e vorba de presa scrisa, un post de radio sau de televiziune, publisherul are un singur obiectiv: #1!
Punandu-si intrebarea Cine este cel mai popular, traficat blog? au ajuns la www.zoso.ro. Si aici jurnalistii au gresit. Generalizand.
E ca si cum daca am inversa rolurile si am presupune ca bloggerii s-au plictisit de online si vor sa atace printul fac repede un calcul si descopera ca Libertatea e cel mai cel cotidian cu un tiraj brut declarat de 303.064 exemplare tiparite (nov 2008 – mai 2009). Ma gandesc ce ar spune colegii de la Ziarul Financiar, Gandul, Cotidianul, Adevarul sau orice alta publicatie pe care jurnalistii o considera premium.
4. Lipsa de fond a dezbaterii si frustrarile generate
Intreaga dezbatere are la baza conflictul dintre Vali Petcu si anumite persoane din presa. Acesta este alimentat de ambele tabere, facand deliciul spectatorilor, un public destul de usor influentabil si de o parte si de cealalta.
Problema este aceeasi generalizare despre care vorbeam mai devreme, generalizare care face ca sustinatorii partilor implicate sa ia atitudine de fiecare data cand celalalt greseste sau este atacat. Generand frustrari.
Un blogger va fi intotdeauna frustrat cand o persoana publica intra in acest joc deoarece simte cum lupta devine inegala, mare parte a lor raportandu-se la blogosfera din cauza faptului ca detin bloguri generaliste. Notorietatea din off-line si puterea promovarii pe care o confera rostirea de 3-4 ori a unei adrese web intr-o emisiune TV cu 2-3-4 puncte de rating sunt de cele mai multe ori argumentele bloggerilor impotriva jurnalistilor ce isi fac blog.
Nepublicarea sursei cand aceasta este un blog genereaza frustrare dubla. Un jurnalist va fi intotdeauna frustrat cand i se va cere socoteala pentru faptul ca nu a publicat sursa unei stiri pe care a scris-o, fie ca este vorba de un text, fie ca este vorba de un material multimedia, dand argumentul standard, “De pe net“. Bloggerul devine frustrat deoarece isi da seama ca nu are cum sa lupte cu un trust de presa.
Ce utilitate credeti ca a avut aceasta dezbatere in cadrul RoNewMedia, eveniment consacrat ca cel mai important din industria de online? Cu ce bagaj informational credeti ca au plecat majoritatea participantilor, luand in considerare si faptul ca dupa pauza de pranz jumatate din acestia au plecat?
Se pare ca Dragos Stanca8 isi doreste sa mai organizeze o dezbatere pe tema asta.
@Victor Ciutacu: Ok, data viitoare facem sa fie bine, inca tema nu este epuizata. Multumesc inca o data. Oricum cred ca era bine sa fii aici. Ciudat, nu ai fost atacat in lipsa:)
Dragos Stanca, intr-un comentariu pe blogul lui Victor Ciutacu
Bonus:
Pentru a exemplifica totusi de ce am amintit mai sus ca jurnalistii care scriu pe IT si new-media au mari carente (una dintre cele mai evidente fiind chiar simpla utilizare a motorului de cautare Google), va invit sa deschideti imaginea alaturata.
Numele lui Jeremy Wright a fost pocit pe toate site-urile trustului Realitatea-Catavencu care anuntau evenimentul RoNewMedia 3.0.
Cautare dupa Jeremy Whright
1. Petrisor Obae – jurnalist, proprietarul
2. Vali Petcu – blogger. blog | LinkedIn | Twitter
3. Ionut Oprea – General Manager at STANDOUT. LinkedIn | Blog | Twitter
4. Costi Rogozanu – Redactor Sef adjunct Cotidianul. Blog.
5. Bobby Voicu – Blogging Consultant, FTW Media. LinkedIn | Blog | Twitter
6. Jeremy Wright – CEO, b5media, Inc. LinkedIn | Blog
7. Victor Ciutacu – Redactor Sef, Jurnalul National. Blog.
8. Dragos Stanca – Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu. Blog | Twitter | LinkedIn.
Trimite prin email.
Despre autorul articolului
Comentarii
37 Responses to “Petrisor Obae: Sursa trebuie sa aiba credibilitate pentru a fi citata!”
Leave a Reply
Citeste pe acceasi tema



June 17th, 2009 at 2:58 am
Haraielile sunt absolut normale, si imi amintesc de disputele dintre fabricantii de carute si fabricantii de masini, la inceputuri.
Presa offline moare. Si asta doare.
June 17th, 2009 at 12:04 pm
Hai bre, iar o luam de la inceput?
Ca nou-venitii in online pun botul si li se pare, anual, o tema interesanta, inteleg.
Da’ sa-l tocam si noi de fiecare data?
A cata oara discutam subiectul asta fara finalitate?
June 17th, 2009 at 12:22 pm
Frate il astept pe magnatul ala jmecher care sa se apuce sa ia cativa bloggeri si cativa ziaristi, pe care sa ii lase sa scrie LIBER pe marginea anumitor subiecte. Si sunt ferm convins ca va functiona, pentru ac si unii si altii stiu sa trateze subiectul, e adevarat ca in stiluri oarecum diferite. Insa tot atunci cred ca s-ar rupe si rahatul asta de ZID pe care ne e frica sa il daramam! :(
June 17th, 2009 at 12:25 pm
@Adrian zici asta dupa ce ai tratat inca de ieri subiectul de mai sus? :-)
June 17th, 2009 at 12:28 pm
Aici gresesti tu generalizand. Nu TOTI jurnalistii au generalizat :)
June 17th, 2009 at 12:59 pm
Corect, insa si la capitorul “generalizare” blogosfera nu se poate lupta cu media.
E de ajuns sa apara 2-3 articole prin ziare + 1 aroganta pe seara din partea lui Mircea Badea si s-a consumat toata “lupta”.
June 17th, 2009 at 1:57 pm
Mie imi place ca toata lumea a preluat de pe site si din comunicat numele gresit ceea ce inseamna: habar n-au cine e omul, nu verifica corectitudinea, nu le suna dubios destul “Whright” incat sa verifice, n-au citit “Cutezatorii Aerului”, sunt degeaba.
June 17th, 2009 at 4:45 pm
in sfarsit a scris si @ecostin un articol cum trebuie pe refresh: http://bit.ly/IG8bp
June 17th, 2009 at 4:45 pm
in sfarsit a scris si @ecostin un articol cum trebuie pe refresh: http://bit.ly/IG8bp
June 17th, 2009 at 6:08 pm
[...] Petrisor Obae: “Sursa trebuie sa aiba credibilitate pentru a fi citata!” Motivul pentru care blogurile nu sunt citate ca [...]
June 17th, 2009 at 6:31 pm
interesanta discutie la #ronewmedia http://bit.ly/IG8bp
June 17th, 2009 at 8:15 pm
Am scris acum ceva vreme un articol pe tema asta – http://www.ghidjurnalism.ro/ce-fac-bloggerii-se-numeste-jurnalism
Mi se pare destul de amuzanta, si exact cum ai zis, Costin, concluzia e ca “Dezbaterea jurnalisti vs. bloggeri este inutila”. Mi se par absolut “fascinante”, ca sa nu zic altfel, unele comentarii ale unor asa-zisi “… (completeaza tu cu ce vrei)” cu pretentii de “…”
June 17th, 2009 at 9:34 pm
Nu contest inutilitatea dezabtearii, vreau s-arunc numai o remarca la adresa acestui extras:
“Notorietatea din off-line si puterea promovarii pe care o confera rostirea de 3-4 ori a unei adrese web intr-o emisiune TV cu 2-3-4 puncte de rating sunt de cele mai multe ori argumentele bloggerilor impotriva jurnalistilor ce isi fac blog”
1. fac si ei ce pot cu ce stiu – nu mi se pare anormal si – generalizand – as zice ca multi ar face la fel daca s-ar afla in pozitia lor
2. daca mentionarea unui URL pe TV creste traficul domeniului respectiv, asta dovedeste ca TV-ul e #1 (daca mai conteaza), sau ca TV > Web. Stiu, nimic nou, dar e bine s-avem in vedere!
Morala ar fi ca lumea sa-si vada de treaba in loc sa “dezbata”. Go, get some work done, now.
Numa’ bine!
June 17th, 2009 at 9:53 pm
Bun articol, bune concluzii ce ne facem cu materialul didactic care continua sa-si dea la ‘gioale’ ca pe stadion?
June 17th, 2009 at 10:55 pm
O corectură mică:
În citatul:
Petrişor Obae: “Daca o informatie care apare intr-un anumit context, pe un anumit blog, poate fi ea numita stire? Poate fi numita stire o informatie care apare intr-un comentariu cu foarte multe aprecieri obiective, este aceea o stire?”
…era vorba de “foarte multe aprecieri subiective”, nu obiective.
Apreciez dacă poţi face corectura.
Mulţumesc mult.
Mulţumesc şi pentru ideile pe care le-ai sintetizat. Inclusiv pentru cea din titlu.
Nu am înţeles de ce ai considerat întrebarea neinspirată. Este părerea ta. Întrebarea avea menirea de a puncta diferenţa dintre o ştire făcute după normele jurnalistice şi o postare personală, subiectivă, pe un blog.
Petrişor
June 17th, 2009 at 11:03 pm
O altă corectură mică: Paginademedia este un site, o publicaţie online. Aş aprecia dacă în prezentare pui proprietarul SITE-ului paginademedia.ro, nu blogului paginademedia.ro
Cu mulţumiri,
Petrişor
June 17th, 2009 at 11:29 pm
RT @eCostin Cata aroganta fina are Petrisor Obae… http://sp2.ro/990bf9
June 18th, 2009 at 12:04 am
RT @marie_jeanne: RT @eCostin Cata aroganta fina are Petrisor Obae… http://sp2.ro/990bf9
June 18th, 2009 at 12:12 am
[...] urmărit pe refresh.ro înregistrarea dezbaterii (recomand şi citirea textului ce însoţeşte videoul, scris de Costin) Bloggeri vs Jurnalişti, [...]
June 18th, 2009 at 12:43 am
@Petrisor
1. In inregistrare ai spus obiective si nu subiective. Urmareste-o din nou, cand timeline-ul ajunge la 33:45.
2. Nu ai inteles pentru ca la RoNewMedia ai spus de nenumarate ori ca “bloggerii au pretentia de a se numi jurnalisti”, insa numai tu ai spus acest lucru. Bloggerii nu, ci dimpotriva. Daca tii neaparat, iti dau timeline-urile pentru fiecare interventie de acest gen.
Vali Petcu e nemultumit ca multe publicatii preiau de pe internet fara sa dea sursa, nereferindu-se ca jurnalistii fac asta zi de zi, intre ei, ci cu referire directa si subliniata in repetate randuri la bloguri. E normal sa fie frustrat, ti-a si spus asta, vezi si punctul 4, paragraful 4 din concluzii.
Poate Vali Petcu nu a fost omul cel mai potrivit pentru a tine piept tirului pozitionat de catre tine inca din introducere catre bloggeri, insa el are cateva idei putine si fixe la care jurnalistii ii dau peste nas in loc sa ii raspunda clar:
“Omule, eu sunt un jurnalist al coditianului CUTARE, cotidian care are o reputatie si un tiraj de 125.000 de ziare / zi ceea ce inseamna ca teoretic ma citesc 2.000.000 de locuitori ai Romaniei.
Imi este rusine sa spun ca am vazut informatia pe un site auditat la 10.000 de unici pe zi, scris de un tip din Militari care o data la 5 posturi aduce in discutie partea anatomica numita… calcai (sic!).”
Astfel, marea dezbatere “Jurnalisti vs. bloggeri” care nu a vrut sa fie decat un aspirator de audienta, pentru ca de ce sa nu recunoastem publicul iubeste sangele si discutiile in contradictoriu, s-ar fi terminat in 5 minute cu tot cu prezentarea lui Jeremy Wright si filmul lui Victor Ciutacu.
3. Faptul ca tu vrei ca paginademedia.ro sa fie considerat un site si nu un blog, imi confirma faptul ca blogurile sunt pentru unii jurnalisti (ca sa nu zica iarasi Victor ca generalizez) mici glume subiective, neargumentate, nedocumentate. Drept urmare demne de neluat in seama pentru a fi citate. Si nu-ti convine sa te pozitionezi astfel.
Realitatea este ca majoritatea oamenilor din presa (si in special cei tineri) citesc bloguri, twitter si participa la tot ceea ce noi, cei care traim practic online numim social-media. Si aici afla suficiente informatii care pot ajunge stiri in presa traditionala. Daca vrei exemple, spune-mi.
Ma ierti ca am scris un comentariu lung insa am facut-o din doua motive:
1. La RoNewMedia ai plecat la lupta si nu la un eveniment la care ar fi trebuit sa fii moderator, pentru a scoate de la invitati orice altceva decat aceleasi lucruri pe care le scriu pe bloguri de ani de zile! Toti il citim pe Zoso! Toti stim ce-l doare! Toti stim de ce injura!
Mi-ai lasat impresia dupa eveniment cand ne-am intalnit pe hol, ca ti-ai format falsa convingere ca ai castigat ceva (si inca nu-mi dau seama care e castigul) pentru simplul motiv ca ai putut sa-i tai iesirile, recunosc, de multe ori necontrolate ale lui Vali si sa-l faci pe Bobby Voicu sa renunte si aseze microfonul jos de 2 ori.
Am vazut tot acest lucru ca pe o aroganta din partea ta, vizibila de cateva ori si in tonul abordat.
2. refresh.ro este un blog, iar argumentele pe care le-ai adus la RoNewMedia ti le pot spulbera oricand, cu fiecare articol de pe acest blog. Considera argumeltele tale o insulta pentru toti oamenii din online care:
- si-au rupt din timpul lor pentru a raspunde la scutele mele intrebari
- si-au rupt din timpul lor pentru a comenta articolele pentru a aduce un plus informational
- evenimentele care s-au petrecut in ultimele 4 luni in online si au facut subiecte de articole documentate, de la cifre pana la note de subsol care iti ofera posibilitatea sa stii despre cine se vorbeste in fiecare articol si, deasemenea, sa-i poti contacta folosind una din modalitatile “traditionale” online.
Daca tot ai ales online-ul in detrimentul presei scrise, sfatul meu (daca imi permiti) e sa incepi sa il inveti. Ceea ce probabil nu ai vazut pana acum e ca multi dintre bloggerii pe care ii tot consideri lipsiti de _orice_ pun urmarul la construirea de audiente online care de multe ori depasesc din mers audienta unui cotidian.
June 18th, 2009 at 1:13 am
Dar ştiu că ai răspuns :)
Eu voi fi foarte scurt:
1. Am gândit “subiective”, dar pe gură mi-a ieşit “obiective”. Se mai întâmplă. În virtutea acestei bâlbe asumate, poţi face şi corectura în text (dacă doreşti, fireşte).
2. Ideea pe care am vrut să o expun este că postarea unei informaţii pe un blog nu înseamnă neapărat jurnalism. Cum şi bloggerii au recunoscut că nu sunt jurnalişti, consider că e un prim pas într-o discuţie amiabilă.
3. Îmi argumentez ideile, care sunt departe de a insulta pe cineva, aşa cum susţii tu. Sunt bloggeri şi bloggeri, la fel cum sunt jurnalişti şi jurnalişti. Sunt mulţi bloggeri pecare îi respect şi pe care îi citesc. Din păcate, se generalizează prea mult. Ştii bine, semnalez de fiecare dată derapajele industriei media pe care o reprezint. Un Derapaj există atunci când vorbim de anumite rigori şi standarde, de la care se abat jurnaliştii.
Credibilitatea unor medii de informare, a blogurilor în cazul de faţă, se construieşte şi prin respectarea unor minime principii şi standarde.
4. Paginademedia este o publicaţie online, construită pe principii jurnalistice. Am pornit paginademedia ca pe un business online de content, aşa cum sunt şi HotNews, Wall-Street sau Daily Business (păstrând proporţiile, fireşte :)) HotNews, de exemplu, găzduieşte bloguri şi sper să o fac şi eu, la un moment dat.
Am zis că o să fiu scurt, dar m-am luat cu scrisul.
Cu respect,
Petrişor
June 18th, 2009 at 1:17 am
Mai era un punct, cu care sunt de acord cu tine:
Da, am multe de învăţat despre mediul online. Foarte multe. Am doar opt luni de Internet, în fiecare zi mai aflu câte ceva nou. Dar principiile jurnalismului sunt aceleaşi, indiferent de mediul de informare.
June 18th, 2009 at 1:40 am
Oare mai are nevoie de comentarii afirmatia aia ? Deci bloggerul nu are credibilitate, incat sa poata fii citat, dar informatia merge luata de la el, chiar asa, fara credibilitate.
June 18th, 2009 at 3:02 am
Petrisor poate se pricepe la munca sa, dar nu sa fie si moderator. Chiar a batut campii. Mai ales cand a zis ca jurnalisti nu dau surse bloguri pentru ca cititorii doresc surse de incredere. Pai cum, daca iei o stire de pe un blog nu e de incredere? Atunci de ce iei informatia si fotografiile etc? Rusinica.
June 18th, 2009 at 8:36 am
RT: @eCostin: Probabil vreti sa-i puneti cateva intrebari jurnalistului Petrisor Obae. http://sp2.ro/990bf9
June 18th, 2009 at 11:17 am
Cand ziceam “sa nu mai tocam” nu ma refeream la articolul tau (care sustine aceeasi idee ca si al meu) ci la diletantismul de a organiza intalniri pe aceasta tema in ideea ca aduce audienta.
E la fel cum pe televiziuni se aduc tot felul de Magde, Brailence, Maneliste, Vadimi, Becali doar pentru ca fac circ.
Daca aducem si in online principiile alea pacatoase care ne-au facut sa nu ne mai uitam la televizor care mai e diferenta?
Daca RNM s-a vrut manifestare premium, sa se comporte ca atare.
June 18th, 2009 at 11:24 am
@Petrisor: (noi am mai discutat despre asta acolo) iti reamintesc ca “bloggerii” (prin vocea lui Bobby) n-au RECUNOSCUT ca “nu sunt jurnalisti”, ci au AFIRMAT ca “nu-i intereseaza sa fie jurnalisti, deoarece ei sunt bloggeri”.
Alta nuanta, nu-i asa?
Cum e cu acuratetea citatului si cu standardele?
June 18th, 2009 at 1:10 pm
Felicitari, Costin!
June 18th, 2009 at 2:25 pm
[...] puncteaza corect aici ca dezbaterile de genul ziaristi vs bloggeri sint inutile. Tags: [...]
June 21st, 2009 at 9:07 pm
[...] blogosferă decât de 2 3 ori pe an deşi îmi place subiectul. Şi nici nu e vorba de noi şi voi, bloggeri vs jurnalişti, cultură vs incultură, moralitate versus lipsa ei. Nu e o luptă a extremelor, nu e niciodată [...]
June 26th, 2009 at 2:40 am
ce tare! s-a reluat dezbaterea bloggeri vs jurnalisti pe care am organizat-o acum 2 ani. nu se schimba nimic:)
June 26th, 2009 at 7:03 am
[...] 1. Refresh.ro: Petrisor Obae: “Sursa trebuie sa aiba credibilitate pentru a fi citata!” [...]
July 6th, 2009 at 7:15 pm
[...] informatii intr-o maniera incorecta si manipulatoare. Si ma intreb cum de un jurnalist (remember RoNewmedia si declaratiile lui Petrisor Obae) vine si legalizeaza o informatie doar pentru ca e scrisa de un new-media manager, irelevant in [...]
October 1st, 2009 at 10:32 am
Si evident citeaza un jurnalist care a castigat un premiu de bloggeri insa nu e blogger! Distractia INUTILA: http://sp2.ro/c43949
via uberVU
October 1st, 2009 at 3:55 pm
[...] al lansarii a fost reteaua sociala Twitter, Dragos Stanca1 alegand aceeasi tema inutila care a dat startul si evenimentului RoNewMedia din iunie, usor modificata: “Nu exista bloggeri sau jurnalisti. Doar prosti. Cititi pe [...]
December 27th, 2009 at 3:41 pm
Oare aveam nevoie de Jeremy Wright ca sa ne spuna cat de penibila a fost dezbaterea lui Petrisor Obae de la RoNewMedia? http://sp2.ro/c43949
via uberVU
October 16th, 2010 at 3:07 pm
[...] de RoNewMedia 3.0 si de Petrisor Obae moderand dezbaterea “Bloggeri vs. jurnalisti” (1, 2). Deh. [...]