NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau in invitatiile de pe Facebook
In ultima perioada am observat usurinta pe care multi utilizatori de internet o au atunci cand vorbesc despre SPAM, iar aseara, intr-un schimb de pareri despre Twitter, aceasta usurinta a culminat cu o discutie pe baza mesajelor nesocilitate pe care le poti primi printr-un simplu DM (mesaj direct) pe Twitter.
Desi conversatia a oscilat intre “prin faptul ca urmaresc sute de utilizatori inseamna ca ma implic in comunitate” si “mi-a trimis un DM, insa mesajul m-a convins sa ii dau unfollow“, nu vreau sa pornesc o polemica pe baza numarului de persoane pe care ar trebui sa il urmaresti pe Twitter deoarece acest lucru il putem dezbate in comentariile articolului RoTwitter Conference – despre Twitter si filtrarea informatiei.

Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca incep sa cred ca marea majoritate a utilizatorilor de internet nici nu se mai gandeste la posibilitatea de a-si fi dat acordul, direct sau indirect, pentru a primi mesaje care pot fi catalogate ca promotionale.
De aici apare si confuzia creata si, in plus, legalizarea faptului ca “orice mesaj prin care esti rugat sau incurajat sa iei parte la o actiune online sau sa vizitezi un site poate fi considerat SPAM“, mai ales daca vine din partea unui necunoscut.
Ceea ce pierdem din vedere sunt cateva aspecte ce tin strict de modalitatea de functionare a site-urilor amintite in titlul acestui articol si de faptul ca, de obicei, retelele sociale iti recomanda sa-ti adaugi prietenii in lista de… prieteni!
In momentul cand adaugi sute sau chiar mii de prieteni pe Facebook sau urmaresti cat mai multe persoane pe Twitter, se presupune ca ai luat in considerare 2 lucruri:
a) un utilizator de Twitter nu iti poate trimite mesaj direct decat in cazul in care il urmaresti, ceea ce automat presupune ca ii permiti sa iti trimita orice tip de mesaj, inclusiv promotionale.
b) un utilizator de Facebook te poate invita la evenimente off-line, iti poate recomanda alti prieteni sau te poate invita sa folositi impreuna sutele de aplicatii disponibile doar daca se afla in lista ta de prieteni.
Toti vrem sa fim populari, sa fim urmariti de mii de utilizatori, sa ne implicam in comunitate urmarind mii de utilizatori, insa poate ar trebui si sa acceptam ca, cel putin in acest caz particular al site-urilor social media, un DM sau o invitatie la teatru nu pot fi considerate SPAM si nici nu pot fi comparate cu spamul pe e-mail, deoarece acolo nu ai posibilitatea de a da unfollow!
Trimite prin email.
Despre autorul articolului
Comentarii
27 Responses to “NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau in invitatiile de pe Facebook”
Leave a Reply
Citeste pe acceasi tema




August 9th, 2009 at 3:40 am
NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau invitatiile de pe Facebook http://sp2.ro/b58bae (via refresh.ro)
via uberVU
August 9th, 2009 at 4:48 am
Sunt deacord cu tine. Trebuiesc asumate anumite riscuri. Insa pe mine m-a deranjat un lucru, acela de a face cont ca fiind persoana x si apoi sa-l folosesti la a face astfel de invitatii “nedorite”. Persoana x (cu profil normal la prima vedere) vrea sa te urmareasca. Intri, vezi profilul, crezi ca este interesanta persoana, incepi s-o urmaresti si te trezesti apoi cu mesaje care promoveaza o y companie. Pot spune ca persoana aia si-a facut cont pentru a spama, dai block si gata:)
August 9th, 2009 at 8:16 am
Sunt de acord. Spam-ul pe DM nu e spam, pentru ca tu il permiti http://sp2.ro/b58bae
August 9th, 2009 at 8:16 am
Sunt de acord. Spam-ul pe DM nu e spam, pentru ca tu il permiti http://sp2.ro/b58bae
August 9th, 2009 at 8:18 am
RT @bobbyvoicu Sunt de acord. Spam-ul pe DM nu e spam, pentru ca tu il permiti http://sp2.ro/b58bae
August 9th, 2009 at 8:18 am
RT @eCostin NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau invitatiile de pe Facebook http://sp2.ro/b58bae (via refresh.ro)
August 9th, 2009 at 8:34 am
Acuma, daca nu risti, nu castigi… :)
Si la ultima varianta se aplica butonul “unfollow”. Mare inventie! mare scofala..
August 9th, 2009 at 10:04 am
Rezonez profund cu tine pe acest subiect.
E strigator la cer cat de multi se ataca pentru “spam”.
Ma tot gandesc la “the great scheme of things”:
Daca nu e spam, nu e vanzare, daca nu e vanzare nu sunt bani, daca nu sunt bani, nu sunt locuri de munca si daca nu sunt locuri de munca e groasa rau.
Spamul faciliteaza vanzarea si recunosterea marcii si se numeste Direct Response Marketing tot el se numeste Permission Marketing daca are un anumit continut. Hai sa renuntam la reclamele din timpul filmelor sau la placement de produs in filme, pentru mine ala e SPAM.
Am scris si un scurt articol “David Ogilvy, un spamer sau sunteti voi niste imbecili” http://imunteanu.com/david-ogilvy-un-spamer-sau-sunteti-voi-niste-imbecili.html (daca e spam scoate ultimul paragraf)
August 9th, 2009 at 10:16 am
Sunt de acord. Spam-ul pe DM nu e spam, pentru ca tu il permiti http://sp2.ro/b58bae
via uberVU
August 9th, 2009 at 10:18 am
RT @bobbyvoicu Sunt de acord. Spam-ul pe DM nu e spam, pentru ca tu il permiti http://sp2.ro/b58bae
via uberVU
August 9th, 2009 at 11:54 am
Bine pusa problema. Insa ma astept ca toate sa fie considerate in continuare SPAM, fiindca rationamente de genul “Eu am gasit un eveniment dragut si m-am gandit sa te invit si pe tine, doar fiindca esti prietenul meu. De ce te-ai supara? Eu doar iti aratam ca ma gandesc la tine.” nu (mai) functioneaza intr-un mediu online plin de zgomot. Pot numi cu usurinta utilizatori de twitter care s-au plans cel putin o data de invitatiile nesolicitate primite pe facebook.
August 9th, 2009 at 12:09 pm
RT @eCostin: poate ati omis -> NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau invitatiile de pe Facebook http://sp2.ro/b58bae
August 9th, 2009 at 12:11 pm
RT @eCostin poate ati omis -> NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau invitatiile de pe Facebook http://sp2.ro/b58bae (via refresh.ro).
August 9th, 2009 at 12:36 pm
nu sunt de acord cu tine.
SPAM, cu toate ca nu exista inca in DEX poate fi considerat ca fiind trimis si de prieteni. De fapt exista o multime de oameni ce isi promoveaza produsele doar castigandu-si popularitate si adaugand mai multi prieteni.
Un prieten poate trimite mailuri nesolicitate, dar il poti scoate imediat. Totusi, twitter sau facebook pe acest principiu minimizeaza efectul SPAM la fel cum in Yahoo poti permite sa primesti mailuri doar de la contactele tale, ceea ce ar fi cam bizar …
August 9th, 2009 at 2:06 pm
poate ati omis -> NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau invitatiile de pe Facebook http://sp2.ro/b58bae (via refresh.ro)
via uberVU
August 9th, 2009 at 2:32 pm
Daca si @bobbyvoicu e de acord… RT @bobbyvoicu Sunt de acord. Spam-ul pe DM nu e spam, pentru ca tu il permiti http://sp2.ro/b58bae
via uberVU
August 10th, 2009 at 2:45 am
Dacă vorbim despre spam și despre zgomot trebuie să susțin din nou faptul că Twitterul a redefinit modul în care comunicăm. Așa cum spuneam la RoTwitter Conference Twitterul este o evoluție față de email (a nu se înțelege că-l înlocuiește!) unde sunt atacat de orice mesaj, de la oricine.
Pe Twitter primesc informație DOAR de la cine vreau eu și e de datoria mea (sau mai bine spus ’este de preferat’) să aleg bine rețeaua de friends. Pentru că, așa cum mai spuneam și Robert Scoble are un articol despre asta chiar săptămâna trecută, aici e puterea Twitterului: îți creezi un filtru uman de informație, un filtru realizat de propria ta ’redacție’, aleasă pe gustul tău.
Așadar: nu există SPAM pe Twitter.
August 10th, 2009 at 3:15 am
Well, ultima afirmatie nu e tocmai corecta :-). Spam exista insa nu in DM :-)
August 10th, 2009 at 8:23 am
Ok…Florin, exista SPAM, fara indoiala si pe Twitter, chiar de la prieteni.
Doar ca abordarea noastra “ANTI Spam” ar trebui sa fie mai permisiva si sa ne atacam mai putin si sa nu ne stergem prietenii din lista pentru ca riscam sa ramanem singuri in lista noastra :)
August 11th, 2009 at 12:24 pm
doar asa nu mai ai SPAM ;)
August 14th, 2009 at 7:08 pm
Citesc/Reading: NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau in invitatiile de pe Facebook: Share.. http://bit.ly/cmwX9
via uberVU
August 22nd, 2009 at 8:52 pm
Pentru a 1000 oara :-) @donted nu exista spam pe Twitter http://sp2.ro/b58bae (doar follow spam)
via uberVU
August 26th, 2009 at 3:17 pm
[...] vine totusi ca o completare fireasca la ceea ce scriam acum cateva saptamani, NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau in invitatiile de pe Facebook, insa fara nicio legatura cu afirmatia grea din lead-ul [...]
March 29th, 2010 at 8:24 am
[...] Pana la acesta insa, va recomand NU exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau in invitatiile de pe Facebook. [...]
May 21st, 2010 at 1:46 am
[...] la comportamenul de pe Facebook, am mai scris despre acest lucru in august anul trecut, insa repet. Da, e un spam acceptat, iar prima solutie ar fi sa apelam cu [...]
May 25th, 2010 at 11:27 pm
De discutat: "Nu exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau in invitatiile de pe Facebook" http://sp2.ro/b58bae (refresh.ro)
via uberVU
May 25th, 2010 at 11:27 pm
De discutat: "Nu exista SPAM in DM-urile de pe Twitter sau in invitatiile de pe Facebook" http://sp2.ro/b58bae (refresh.ro)