De ce Google+ nu o sa bata Facebook si o sa fie un al doilea Google Wave?
In urma cu jumatate de ora am citit aici (via):
Am uitat să spun despre importul contactelor de pe Facebook. Andrei Avădanei scrie aici despre extensia de Google Chrome, Facebook Friend Exporter. Eu m-am scărpinat în cap cam pe ocolite, aşa că am importat contactele de pe Facebook pe G+ via Yahoo. Am trecut toate contactele din Facebook în Yahoo, apoi din Yahoo în Google Plus. Cum? Aici e explicat mai pe îndelete. Funcţionează!
Si nu am inteles. De ce ti-ai importa cateva mii de contacte din Facebook in Google+ la nici 4 zile (minus 1-2 zile in care fu nebunie cu invitatiile – ma refer la early adopters -) de la lansare? Intreb pentru ca singurele avantaje pe care le vad in Google+ la o prima vedere sunt 3, de organizare si usability, datorate faptului ca Google+ este destul de… elementar.
1. Google+ aduce o organzare mult mai buna si intuitiva a grupurilor de prieteni (o are si Facebook, insa sunt sigur ca nimeni nu foloseste intreprinderea asta din cauza faptului ca-i ascunsa la 4 click-uri distanta de pagina de profil (aici, pentru cei interesati)
2. Prin excesul de dhtml, ajax, whatever folosesc pentru toate minunatiile gen drag & drop, selectii de prieteni ajutate de tasta CTRL, afisarea fotografiilor de pe Picasa etc, Google+ vine si cu un plus major de usability. Nu inoveaza nimic, insa usureaza extrem de mult consumul.
3. La prima postare te obliga sa-ti alegi cercul de prieteni caruia ii este adresata, ori sa o faci publica, fara exceptii (exemplu pe care ar trebui sa-l vedeti chiar si cei fara invitatie/cont). La urmatoarea setarile se pastreaza, insa sunt destul de evidente in peisaj ceea ce te face sa te gandesti cui vrei sa te adresezi.
Dezavantaje? Nici nu stiu de unde sa incep :-), insa nu le-as numit neaparat dezavantaje, ci lipsuri, pentru ca Facebook este o retea de socializare robusta si complexa, cu posibilitati de a consuma timpul utilizatorului fara sa depaseasca marginile acesteia si cu sectiuni destul de bine definite pentru companii.
Google+? Sa fim seriosi. Are 4 sectiuni clare (Home, Fotos, Profile, Circles) si features pe care majoritatea utilizatorilor nu va ajunge sa le foloseasca ever. Adica ma indoiesc destul de tare ca utilizatorii se vor napusti sa-si invite prietenii la o bere, inregistrand un clip cu webcamul in Hangouts.
Si, judecand dupa tilurile articolelor online, tind sa cred ca cei de la Google s-au gandit ca simple is the new black, iar oamenii vor imbratisa incantati Google+, parasind Facebook-ul. De ce? Pentru un drag & drop intr-un cerculet?
* nu am testat inca aplicatia pentru Android.
Trimite prin email.
Despre autorul articolului
Comentarii
37 Responses to “De ce Google+ nu o sa bata Facebook si o sa fie un al doilea Google Wave?”
Leave a Reply
Citeste pe acceasi tema


July 3rd, 2011 at 10:42 am
De ce Google+ nu o sa bata Facebook si o sa fie un al doilea Google Wave? http://goo.gl/fb/gue3O (refresh.ro)
July 3rd, 2011 at 11:47 am
@ecostin crede ca Google+ va fi in umbra lui Facebook si al doilea dupa Google Wave http://bit.ly/iiFYa9
July 3rd, 2011 at 12:23 pm
Dupa zeci de articole pro Google+ trebuia sa apara si un Gigi Contra. :P RT @eCostin: http://goo.gl/fb/gue3O
July 3rd, 2011 at 1:26 pm
In sfarsit, nu-s de acord cu tine! Google+ va castiga ca retea sociala multi fani tocmai pentru ca vine dupa experienta Facebook si iti permite mai multe niveluri de sharing.
July 3rd, 2011 at 1:28 pm
Pe care le permite si Facebook, insa nu-s cerculete? :-)
July 3rd, 2011 at 1:46 pm
in timpul acesta Facebook atinge 700 milioane de utilizatori. Google-
July 3rd, 2011 at 1:54 pm
De ce comparati o retea sociala cu 7 ani vechime cu una intrata pe piata (in “beta”) acum 5 zile si despre care s-a vorbit doar in medii specializate? (De Facebook auzim la TV si in ziare, iar de Google+ doar pe bloguri, site-uri specializate, etc – a aparut putin in presa generalista si la noi, dar cum invitatiile erau inchise, n-a contat)
Hai sa nu mai gandim in alb si negru. Google+ sau Facebook? De ce nu ne gandim ca Google+ ar putea deveni urmatoarea retea de socializare pe o anumita nisa (LinkedIN) sau chiar sa devina ceva nou? Chiar daca n-o sa ajunga la numarul de utilizatori pe care il are Facebook, ar putea linistit sa-l depaseasca ca valoare continutului, calitatea utilizatorilor, frecventa postarii, etc.
PS: Cei de la Mashable au avut un articol in care spuneau ca in codul Google+ apare ceva despre jocuri, dar n-a fost implementat inca. Urmeaza sa introduca features noi, asta e garantat :)
#numazic
July 3rd, 2011 at 2:04 pm
Țin minte că astfel de articole premature citeam și când a fost lansat Chrome.
Oricum, să înțeleg că răspunsul la întrebarea din titlu e: “Pentru un drag & drop intr-un cerculet?”
July 3rd, 2011 at 2:26 pm
@Matei & Ruben: world wide, trendul e “Google+ va inchide Facebook”, more or less, cu mica diferenta ca exaltarea e mai mare decat la Google Wave, iar ideea e ca Google+ e extrem de minimalist.
In conditiile astea, credinta mea e ca utilizatorul se va plictisi destul de repede. Sunt sectiuni (Photos, Pages, Apps) extrem de folosite pe Facebook si care, pe G+, nu prea se aplica sau nu se aplica deloc.
Daca e sa ne rezumam doar la Romania, G+ cred ca va fi un fiasco mai mare decat fu Wave.
1. Photos: Cati folositi Picasa? Stiu. Toti. Din an in paste sau l-ati abandonat, ca si mine de altfel. Zile trecute ma gandeam unde sa-mi “hostez” fotografiile, o varianta fiind Flickr, insa pe FB am alta expunere. E doar o discutie.
2. Pages. Probabil vor fi si la G+. Pana in acel moment insa, brandurile nu vor avea niciun interes “sa investeasca” in mediul asta. E a doua discutie, apropo de cum a castigat Facebook TONE de marketing moka.
3. Apps. Extrem de comercial oriented. Companiile vor bani. G+ ofera cerculete.
@ruben: G+ vs. Facebook != Chrome vs. browser. E ca si cum ai compara o “lupta” intre doua fabrici cu “o lupta” gen “ce ne place mai tare? Banana sau marul?”
Pot gresi, Doamne fereste! Insa tare ma indoiesc de lucrul asta :-) (si ma refer strict la volume)
July 3rd, 2011 at 2:33 pm
Știu că G+ vs. Facebook != Chrome vs. browser. Mă refeream că ține de Google în ce direcție vor să-l ducă. Și parcă nu mai par așa amețiți precum au fost cu Wave sau cu Buzz.
July 3rd, 2011 at 2:36 pm
@ruben: Nu stiu daca tine de Google. G are avantajul Google Accoount de isi permite sa lanseze produse “neterminate”, insa imi lasa impresia ca isi pun prea multa baza in acest lucru si “scapa printre degete” buzz-ul initial.
July 3rd, 2011 at 2:50 pm
Google+ se pare ca are potential si cred ca acesta va depasi Facebook in cativa ani. In principiu nu sunt de acord cu tine. :)
July 3rd, 2011 at 2:53 pm
@Zoly: Eu sunt de acord cu mine doar ca principiu/teorie, practica insa va face diferenta. Iar daca as cunoaste ce s-ar putea intampla peste cativa ani, as inchide blogul si m-as apuca de treaba. :-)
July 3rd, 2011 at 3:30 pm
Cred că este prematur de făcut vreo afirmaţie. Momentul adevărului cred că va veni atunci când Fb va deveni o companie publică.
July 3rd, 2011 at 4:25 pm
Avand in vedere cat de multi bani au fost investiti in G+ nu cred ca va avea chiar acelasi sfarsit ca Google Wave, dar nici succesul FB nu il va atinge. Vor acapara o cota de piata si se vor plafona. Oricum mai au mult de munca.
Intrebarea care se pune e de ce mi-as face cont de Google+ cand toata lumea e pe FB si diferentele intre cele 2 platforme sunt mici.
July 3rd, 2011 at 4:31 pm
De ce Google+ nu o sa bata Facebook si o sa fie un al doilea Google Wave? (refresh.ro) http://bit.ly/lmokD9 #Blogosfera
July 3rd, 2011 at 5:47 pm
Tocmai am dat peste acest articol, merită citit:
http://techcrunch.com/2011/07/03/google-six-front-war/
July 3rd, 2011 at 6:06 pm
@costin bine…acum sunt de accord cu tine. :))
July 3rd, 2011 at 6:34 pm
Sa bata Facebook la ce?
Nisa asta “Sociala” e o prostie de nisa. Incep sa cred ca nici nu exista. Yahoo avea de acum 10 ani tot ce are facebook,twitter,google la un loc, bine fara “ajax”, si tot s-a dus la fund.
O sa se duca si Facebook, apoi o sa se duca si Google+
Rotating the social shit.
July 3rd, 2011 at 7:05 pm
uite si cercurile pe faceook :)
http://www.circlehack.com/
July 3rd, 2011 at 9:10 pm
Nu ma pricep eu foarte bine la management si marketing, dar intuitia imi spune ca pentru a construi masini, nu e nevoie sa reinventezi roata, ci ca cea mai buna decizie e sa pleci de la roata si sa o dezvolti dupa cum iti convine tie (sau publicului, in cazul de fata)
July 4th, 2011 at 7:02 am
Totul tine de cat de bine Google o sa-i faca reclama.
Daca nu investeste in marketing s-ar putea duce la fund cum s-a dus si Wave.
Cat despre take over, @Dan a zis foarte bine. MySpace, Hi5, etc toate au avut timpul lor. FB are timpul lui acuma, dar cred ca este loc si de mai bine.
July 4th, 2011 at 8:30 am
[...] Povesteam in weekend despre faptul ca Google+ aduce o organzare mult mai buna si intuitiva a grupurilor de prieteni, organizare pe care o are si Facebook, insa sunt sigur ca nimeni nu o foloseste din cauza faptului ca-i ascunsa la 4 click-uri distanta de pagina de profil (aici, pentru cei interesati). [...]
July 4th, 2011 at 10:36 am
Ideea din spatele G+ este simplitate, fara aplicatii cretine care ivadeaza facebook-ul si fara pagini publicitare pentru diversele firme care investesc bani buni in asta. Cum a aratat-o Google de foarte multe ori nu ii este teama sa scoata pe piata un produs al carui profit probabil ca il va face peste cativa ani (deci putin probabil sa vedem ads pe G+). Ideea e de refugiu pentru toata lumea care vrea sa socializeze fara stress.
In plus integrarea lui in Gmail te face sa nu uiti niciodata de el (patratelul rosu din coltul dreapta sus sare tot timpu in ochi).
Deasemenea sunt 2 servicii superbe pe care le folosesc mai mult decat G+, hangouts (care e un Skype Group Video Call care nu costa nimic) si huddle (un fel de twitter orientat pe subiecte de discutii ce se integreaza superb cu Andoridul).
Ce asteapta probabil toti developerii e un API, dar la 7 zile de viata probabil ca cerem prea mult.
July 4th, 2011 at 11:26 am
Sire proaspata: Mark zuckerberg si-a facut deja profil pe Google+ http://techcrunch.com/2011/07/03/zuckerberg-surprised-that-people-are-surprised-hes-on-google/
July 4th, 2011 at 12:46 pm
[...] De ce Google+ nu o sa bata Facebook si o sa fie un al doilea Google Wave? [...]
July 4th, 2011 at 2:55 pm
Nu sunt de acord deloc cu tine. Nu mi se pare ca intelegi ce vrea Google sa faca prin G+. G+ e mult mai complex decat chestia asta, de ce? Pai +1-unurile apar pe G+. Cand dai un search si vezi ca prietenii tai au recomandat acea pagina, pagina aia va avea credibilitate mai mare in ochii tai.
In al doilea rand acum ai Skype direct din browser. Cine nu-si doreste asa ceva? Dupa care ai o chestia foarte misto pentru telefoanele mobile, huddle, care sincer e foarte faina.
De ce sa ramai pe Facebook, cand pe G+ poti sa faci tot ce faceai pe Facebook mult mai usor si fain?
July 4th, 2011 at 3:32 pm
Sper să n-ai dreptate. Nu am nimic cu tine, dar am reticenţă la Facebook şi vreau să dispară :))
July 4th, 2011 at 3:59 pm
De ce credeti ca Wave a fost un fiasco. Google Wave nu a fost mai mult decat un beta tehnologic, poate mai mult sa-i gadile in orgoliu pe inginerii care au lucrat la el. Google wave se regaseste in Google-docs, Google-sites, Google-calendar, Google-buzz, ca sa nu uitam freaking GMAIL.
Asa ca nu mai comparati merele cu salata de vinete.
July 4th, 2011 at 4:08 pm
Nu sunt de acord cu ideea de “Facebook killer”. Ma bucur enorm ca a aparut Google+, pentru ca e un candidat serios pentru Facebook. De ce nu va esua ? Pentru ca va fi bagat pe gat. Din ce am citit/auzit vor integra informatiile din G+ direct in Google.com asa ca vrei nu vrei o sa dai de el.
Avantaj Google. Uiti ca, Google fiind un concurent serios, poate prelua utilizatorii nemultumiti de Facebook.
Mie personal imi place mai mult, si da folosesc Hangout in loc de Skype (mananca mai putine resurse), folosesc Picasa des (de asta aveam si 2 conturi) iar aplicatia G+ e peste aplicatia Facebook.
Nu vreau sa ma hazardez sa spun ca e “da shit” dar Google+ are un start puternic in cursa cu Facebook.
July 5th, 2011 at 8:10 pm
Am refuzat de la inceput invitatiile in G+, dupa experienta Wave si Buzz. La ce ne mai folosesc cele doua acum?
Deci cand toti afirma ca G+ va rupa capu’ la Facebook mie imi vine sa rad :). Ca e posibil ca intr-un viitor ceva mai indepartat sa fie un concurent demna de luat in seama pentru facebook, asta nu contest. Nu contest pentru ca are puterea Google de partea lui…
Dar deocamdata spun pas. Nu imi fac cont, doar de dragul de a avea inca un cont in plus pe jdemiile de retele sociale :)
July 5th, 2011 at 8:14 pm
@Valy: nope, n-ai inteles. G+ il ai oricum. Mai devreme sau mai tarziu el va exista in contul de Google precum exista si Docs, Gmail, Picasa, etc.
Iti mai trebuie o invitatie, daca cineva nu te-a adaugat deja si vei incepe sa primesti emailuri de pe “wall” cercul tau, precum Cabral (care insa nu are acces inca – bizar :-D -). Ca nu-l vei folosi, e o alta poveste :-)
July 6th, 2011 at 10:01 am
[...] De ce Google+ nu o sa bata Facebook si o sa fie un al doilea Google Wave? [...]
July 6th, 2011 at 1:27 pm
Nu cred ca Google+ va avea succes. Pt. ca au pornit prost din start. Daca ar fi realizat un brand separat, care sa fie perceput ca si retea sociala, atunci poate ar fi avut o sansa.
Google este un motor de cautare si asa va ramane, iar Facebook este o retea sociala: http://ziborianul.wordpress.com/2011/04/20/google-vrea-sa-fie-si-retea-sociala/
July 6th, 2011 at 1:35 pm
[...] Google a lansat reteaua sociala Google+. Imi mentin parerea ca au sanse mici de succes. Uite 39 de lucruri de retinut despre Google+ si deasemenea de ce cred si altii ca Google+ nu o sa bata Facebook. [...]
July 8th, 2011 at 7:19 am
[...] intreruperi si erori. k10xbye. Am o vaga banuiala ca a fost calculat ca si cost de marketing, fiind la fel de util ca si G+. Altfel, detalii sunt disponibile aici, iar clipul de prezentare al serviciului e atat de perfect [...]
October 2nd, 2011 at 2:30 pm
[...] pe Facebook. Si pentru ca tot am amintit despre acestia, Facebook va semnaleaza faptul ca si el are cerculete! Drept urmare le-a scos la inaintare, trebuie doar sa le [...]