Posted By Costin

Marius Pahomi: “Inca nu a venit momentul de maxim al crizei”


Intr-un interviu pentru DailyBusiness.ro, Marius Pahomi1 declara ca in ceea ce priveste piata de publicitate din Romania ea va continua sa se deprecieze si, in ciuda faptului ca trimestrul doi a fost unul relativ ok, trimestrul trei nu o sa fie bun iar trimestrul patru va fi si mai rau.

Marius Pahomi isi motiveaza afirmatiile bazandu-se pe informatiile primite de la clienti cat si din discutiile pe care le-a purtat cu alti oameni din piata, sfatul lui pentru publisheri fiind unul singur: trageti tare in trimestrul doi, cat mai este din el, mai incolo va fi mai rau.

DB: Ce estimari aveti despre piata de publicitate din Romania pentru intreg anul 2009?

marius_pahomi_thumb

MP: Primul trimestru a fost extrem de slab. Al doilea, dupa cum am zis, va fi un trimestru bun. Din informatiile pe care le am insa, trimestrul trei nu o sa fie bun si trimestrul patru va fi si mai rau. Imi bazez estimarile pe informatiile pe care le avem de la clienti, pe planurile pe care le au ei, precum si ca urmare a discutiilor cu oameni din piata.

DB: Deci criza, in loc sa treaca, se adanceste, pe segmentul de publicitate?
MP: Parerea aproape unanim impartasita in piata este ca inca nu a venit momentul de maxim al crizei. Acesta cred ca va fi la inceputul anului viitor. Deocamdata, chiar daca situatia nu este foarte roz, inca suntem o.k. Sfatul meu – trageti tare in trimestrul doi, cat mai este din el, mai incolo va fi mai rau.

Referindu-se si la mediul online si la realocarile de bugete ale clientilor, Marius Pahomi adanceste zvonurile din piata privind presa scrisa.

DB: Ati simtit mutarea bugetelor din media clasica spre online, cum se aude prin piata?
MP: De pe TV nu s-au dus bugete spre online. Televiziunea ramane in continuare fruntasa, nimeni nu face rabat de la ea. Au migrat insa bugete alocate anii trecuti segmentului tiparit spre online. Am avut clienti care au renuntat complet la inserarea de publicitate in ziare si reviste, migrand pe online.

In continuarea interviului, Marius Pahomi da cateva sfaturi bloggerilor remarcand lipsa bloggurilor de nisa, abordeaza segmentul social-media si vorbeste despre Orlando Nicoara2 si Marius Ghenea3.

Citeste articolul din dailybusiness.ro

Note de subsol:
* sursa foto thumb/cover inconstantin.ro
1. Marius Pahomi – Interaction Business Development Manager, Mediaedge:cia. Blog | LinkedIn
2. Orlando Nicoara – General Manager, MediaPro Interactiv & Owner, Orlando Interactive. Blog | LinkedIn | Twitter.
3. Marius Ghenea – presedinte Pcfun. Blog

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments