Posted By Costin

Nepasare sau slaba pregatire in prezentarile proiectelor de tip start-up?


La Net Start-Up 2009 am ajuns aproape de final, insa Matei Garici1, project manager apropo.ro a facut tot posibilul ca inregistrarile de la eveniment sa ajunga in timp record pe tare.ro, dandu-mi astfel posibilitatea sa le vad pe toate si sa le analizam impreuna, pe refresh.ro:

1. motivational.ro – platesti sa scrii pe blog
2. profitimobiliar.ro – revista online pe piata de imobiliare si domenii conexe
3. toateblogurile.ro – agregator de bloguri cu atitudine
4. Live2c.ro – platforma de comert electronic pentru piata din Romania
5. biofil.ro – portal dedicat pietei de wellness si bio din Romania
6. Twimarket.com – portal de anunturi pe Twitter
7. aidizain.ro – sursa de venit pentru designerii freelance din Romania
8. gorila.ro – motor de cautare in timp real pe .ro
9. clasaenergetica.ro – calcul orientativ al clasei energetice a cladirii

Ceea ce m-a suprins in urma vizionarii catorva prezentari de mai sus a fost lejeritatea prezentatorilor in a cere bani si colaborari, fara sa explice o strategie clara din punct de vedere al monetizarii proiectului si fara sa aiba experienta sau macar o cercetare documentata pe nisa aleasa.

public_prezentari_rotwitterconference

De asemenea, am observat in cateva cazuri si lipsa empatiei prezentatorului cu pozitia oamenilor din panel, oameni care au destul de putin timp la dispozitie si care gestioneaza bugete si afaceri online care, cel putin in cazul celor prezenti la Net Start-Up 2009, ating cu usurinta 6 zerouri si sunt calculate in valute internationale.

Aceste observatii s-au regasit si in concluziile finale pe care Orlando Nicoara2, Vlad Stan3, Daniel Enache4, Dragos Stanca5, Dragos Novac6 si Dragos Roua7 le-au exprimat la final.

Nu sunt in postura sa dau sfaturi despre cum ar trebui tinuta o prezentare, insa Vali Petcu8 a scris acum cateva luni “Cum îşi susţin noii antreprenori prezentările?“, un articol bun si usor de asimilat despre simplitatea realizarii unei prezentari care sa atraga atentia.

vali_petcu_thumb

Investitorii nu sunt prietenii tăi.

Pe ei nu îi interesează că azi eşti răcit sau că ai pierdut autobuzul. Deloc. Ei vor să bage niste bani acum ca să scoata triplu peste 2 ani. Nu îi pasionează componentă sociala, nu vor să auda de siteuri făcute pentru a ajuta societatea. Ei vor numere. Bun, siteul ăsta e frumos, ideea e bună, câţi oameni îl vor folosi? Cum monetizăm asta? Ce predicţii ai după un an? La NetStartup 2008, jumătate din cei urcaţi pe scenă să îşi prezinte proiectele nu şi-au pus întrebările astea. Ei aveau o idee. Şi atât.

Vali PetcuCum îşi susţin noii antreprenori prezentările?

Insa inainte sa cititi articolul lui Vali, va invit sa urmariti un filmulet de aproape 2 minute, care explica succint modul in care ar trebui sa gandesti inainte sa-ti prezinti proiectul posibililor investitori.

Pareri?

Note de subsol:
1. Matei Garici – project manager apropo.ro. Twitter
2. Orlando Nicoara – General Manager, MediaPro Interactiv & Owner, Orlando Interactive. Blog | LinkedIn | Twitter.
3. Vlad Stan – CoFounder Navidoo, Trigwee si SeedMoney. LinkedIn | Twitter
4. Daniel Enache – manager Thousand Tiny Tigers. LinkedIn | Blog
5. Dragos Stanca – Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu. Blog | Twitter | LinkedIn.
6. Dragos Novac – CEO/Co-Founder, Krogos Software. Blog | LinkedIn | Twitter
7. Dragos Roua – Owner, Mirabilis Media. LinkedIn | Blog
8. Vali Petcu – blogger. blog | LinkedIn | Twitter

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments