Posted By Costin

Este 200,000 de euro o cifra reala a veniturilor din publicitatea pe bloguri?


Cristian Manafu, care anul trecut estima piata de publicitate pe bloguri la circa 100.000 de euro, spune ca aceasta se va dubla anul acesta.

Cristian Manafu

Estimarea mea pentru 2008 a fost de 100.000 de euro investiti in reclama pe bloguri. Acum sunt optimist, desi situatia economica nu e incurajatoare, ca se va putea ajunge la 200.000 de euro in 2009. o parte din aceasta suma se duce si pe productie, si pe proiecte speciale, altele decat acelea care implica bannere si advertoriale.

Cristian Manafu1, Partner, Evensys.

Ionut Oprea

In primele sase luni, interesul advertiserilor a crescut considerabil, astfel incat numarul campaniilor derulate a fost mult mai mare decat in perioada similara din 2008. In prima jumatate a anului, platile au fost moderate si au suferit de aceeasi problema a industriei – intarzieri considerabile. A trebuit sa reducem din costurile campaniilor pentru a ne incadra în bugete mai mici, si asta a afectat atat veniturile bloggerilor, cat si veniturile Standout.

Ionut Oprea2, General Manager at STANDOUT

Estimarea de mai sus mi se pare un pic supra-evaluata, poate si pentru ca nu imi dau seama daca include si blogurile de genul mircea-badea.ro sau tolo.ro.

In plus, in Romania o singura persoana isi poate castiga existenta exclusiv din ceea ce scrie pe blog, veniturile din activitatile conexe fiind un plus. Este vorba de Vali Petcu3, insa daca ma insel, nu ezitati sa ma corectati in comentarii (vorbim de cei care scriu in limba romana).

Probabil o declaratie de cifre concreta din partea lui Ionut Oprea ar schimba datele problemei si am putea obtine o estimare cat mai aproape de adevar.

* via Business Standard.

Later update: vorbim de incasari (10x @subiectiv)

Later update: Cristian Manafu pentru refresh.ro

Cum estimezi ca vor evolua incasarile din publicitatea pe bloguri, in cea de-a doua jumatate a anului? Plus, minus si de cat?

Cristian Manafu

Estimarea mea pentru 2008 a fost de 100.000 de euro investiti in reclama pe bloguri. Acum sunt optimist, desi situatia economica nu e incurajatoare, ca se va putea ajunge la 200.000 de euro in 2009.

De retinut insa ca parte din aceasta suma se duce si pe productie si pe proiecte speciale altele decat cele ce implica bannere si posturi platite.

Fiind inca la inceput, publicitatea pe bloguri creste din numarul de companii noi care o adopta si nu din cresterea bugetelor unor advertiseri vechi. Daca ne uitam in urma vedem ca cei mai multi au incercat o data si apoi nu “s-au mai dat”. Ca la bungee jumping!

Note de subsol:
1. Cristian Manafu – Partner, Evensys. Blog | LinkedIn | Twitter
2. Ionut Oprea – General Manager at STANDOUT. LinkedIn | Blog | Twitter
3. Vali Petcu – blogger. blog | LinkedIn | Twitter

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments