Posted By Raluca Popa

Despre online in blogosfera, saptamana 14-20 septembrie


A fost in mod cert saptamana evenimentelor in online, incepand cu intalnirea informala Offline 2.0, continuand cu WordCamp si culminand cu Webstock. Tangential cu evenimentele respective sau nu, iata mai jos titlurile care mi-au atras atentia in ultima saptamana.

Inspirat din prezentarea Bogdanei Butnar1 de la Webstock, Adrian Soare2 te intreaba daca si tu esti un robotel social.

Viata traita online – Faptul ca atatia oameni sunt prezenti cumva in cercul nostru social virtual e o presiune stupida. Multe statusuri pe care le postam le postam pentru ca simtim dorinta proasta de a arata ca viata noastra e activa, interesanta, fericita. […]. Analizand si incercand mereu sa descriem pentru ceilalti ceea ce facem pierdem prezentul, momentul, emotia. Suntem prea prinsi de a documenta si arhiva prezentul incat atunci cand am dat publish, el e deja trecut.

Tot plecand de la prezentarea Bogdanei, Marius Pahomi3 realizeaza o clasificare a speakerilor de la evenimentele de online romanesti: speakerul extern, expertul, managerul, finantatorul si bagatorul de seama. Unele categorii sunt ramificate mai departe in subcategorii. Tu ce tip de speaker recunosti / cu cine te identifici?

Pentru autorilor de bloguri fara profit si fara corelare directa cu activitatea profesionala, prezentarea lui Mircea Scarlatescu4 de la Wordcamp poate fi edificatoare: blogul inseamna personal branding.

Revenind la subiectul continutului platit in online, Alex Mihaileanu5 prezinta cateva statistici din SUA care arata ca nici macar publisherii americani nu cred in stiri online platite: abia 51% considera plata pentru continut o strategie viabila desi se gandesc sa introduca acest sistem ca metoda de monetizare a site-urilor publicatiilor si chiar pentru a continua sa publice in print.

Cinci lucruri pe care sa nu i le faci unui blogger de top – adevaruri preparate de Alina Constantinescu6 si servite cu umor pe blogul lui Alexandru Negrea7: nu le trimite mailuri in bulk, suna-i, propune-i sa testeze produse sau servicii din nisa despre care scrie sau de care stii deja ca este pasionat, implica-te in conversatii pe blogul lui sau in retelele sociale, nu cersi linkuri.

Chiar daca l-am ratat in recomandarile de saptamana trecuta, citeste acum articolul Cristinei Andrei8 de pe webcopywriter.ro: 9 motive pentru care vizitatorii iti parasesc siteul, foarte aplicabile si la bloguri.

Daca scrii pe blog cu diacritice dar iti e greu sa le adaugi manual, Bogdan Andrei9 iti recomanda un add-on de Firefox cu functia de corector ortografic pentru limba romana. Extensia contine patru dictionare si e compatibila inclusiv cu versiunea 3.5 a browserului.

Si fiindca tot suntem la capitolul „mandrie nationala”, gasesti la Radu Georgescu10 o lista cu siteurile produselor software romanesti vandute international localizate dupa oras.

Tara Duveanu11 regreseaza in nostalgii online, marcand etapele de la web 1.0 la 2.0 si anticipand urmatoarea generatie 3.0. Un eseu despre evolutia omului odata cu internetul si a internetului odata cu omul. “Le-am testat pe toate pe pielea mea – de la castigatul de bani online din scrisul de content, pana la indragostit de oameni cunoscuti online si la imbrancitul in real life al unei comunitati active online.

Tu cum foloseai web 1.0 si ce astepti de la 3.0?

Sper ca ti-au folosit articolele propuse din si despre onlineul romanesc. Iti doresc o saptamana frumoasa!

Note de subsol:
1. Bogdana Butnar – Managing Director MRM Partners. Blog | Twitter | Facebook
2. Adrian Soare – Strategy Director. blog | LinkedIn
3. Marius Pahomi – Interaction Business Development Manager, Mediaedge:cia. Blog | LinkedIn
4. Mircea Scarlatescu – manager FYB, impreuna cu Iulia Scarlatescu, Alex Baciu si Tudor Panturu. (mai multe).
5. Alexandru Mihaileanu – Associate Reporter, hotnews.ro. Blog | LinkedIn | Twitter
6. Alina Constantinescu – Marketing Counselor la Casino Palace – Casa Vernescu Bucharest Twitter | LinkedIn
7. Alexandru Negrea – blogger. LinkedIn | Blog | Twitter
8. Cristina Andrei, SEO Specialist la Avangate / GECAD ePayment. LinkedIn | Blog | Twitter
9. Bogdan Andrei – Stefa Media Twitter | Blog
10. Radu Georgescu, presedinte GECAD Group. LinkedIn | Blog
11. Tara Duveanu, blogger. Blog | Twitter

Raluca Popa | Editor @ refresh.ro Twitter | Blog personal

View Comments