Posted By Costin

Dragos Stanca, despre relevanta blogului ca segment new-media


Citatul de mai jos este preluat dintr-un interviu acordat portalului pr-romania.ro, interviu in cadrul caruia Dragos Stanca1, managing director, F5 Realitatea-Catavencu, vorbeste despre PR si comunicatori, jurnalism si norme deontologie, trusturi media si influenta sau blogging si relevanta, afirmand in final faptul ca exista doar iluzia ca poti controla online-ul.

pr-romania.ro: Blogurile, ca o comunitate, au devenit una dintre media relevante, pentru anumite categorii de public. Cum integrati posibilitatea promovarii pe bloguri in activitatea dumneavoastra?

Dragos Stanca

In primul rând depinde foarte mult de mesajul pe care vrem sa-l transmitem. Nu ne facem un scop in sine din a-i face pe bloggeri sa publice orice informatie pe care noi o consideram interesanta pentru piata sau pentru publicul nostru, pentru ca avem alte canale care uneori pot fi mai eficiente decât acesta.

Insa exista cazuri care, de regula, tin de realitatea trista care dovedeste ca uneori atitudinea concurentiala nu este cea mai etica. In momentul in care se arunca pe piata o informatie de genul “Realitatea.net face spam”, pe care nu o verifica nimeni si tocmai de aceea suna atât de sexy incât toata lumea o preia, trebuie sa existe o reactie, fiindca aceasta informatie a fost gustata de bloggeri foarte mult. De aceea trebuie sa fie contracarata printr-un mesaj foarte clar, foarte ferm si foarte rapid prin care sa se anuleze efectele negative.

Sigur ca o astfel de prostioara aduce oarecare deservicii, fiindca se cheltuie timp si energie pentru a se anula efectele ei si ramâne, din pacate, ideea ca “ceva a fost” daca s-a discutat despre asta. Sunt cazuri foarte clare: poate oricine sa puna un comentariu obscen pe un site de calitate, filtrele pot da rateuri, apare acel mesaj, faci o captura de ecran si apoi afirmi ca “iata cum face trafic nu stiu cine”. Oricine are creierul la el isi da seama ca un site n-are cum, in câteva minute sau ore, sa faca explozie de trafic de la acel comentariu, dar aceasta informatie e preluata si, din când in când, se revine asupra ei.

Multi spun “lasa ca stiu cum faceti voi”. in acel moment trebuie sa ai o pozitie foarte clara pe care sa o repeti constant, asta daca apare pe o zona care chiar conteaza. Daca apare pe un blog necunoscut, nu e bine sa ai o reactie, fiindca te discreditezi tu, ca institutie, reactionând la o identitate neasumata. in cazul in care sunt niste figuri mai mult sau mai putin cunoscute, care au o oarecare relevanta pentru segmentul tau de public, e civilizat si normal sa spui cum stau lucrurile de fapt. Se poate proceda inteligent.

Sigur, nu e un scop in sine sa stam toata ziua sa monitorizam toate prostiile care apar pe bloguri si sa reactionam la ele. Ar trebui sa angajam o echipa numai pentru asta. Nu renteaza si nu are sens. Avem alte directii in care sa ne consumam energia in mod util decât sa stam sa facem politie politica si sa raspundem tuturor celor care au ceva de comentat.

Dragos Stanca – Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu

Note de subsol:
1. Dragos Stanca – Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu. Blog | Twitter | LinkedIn
* interviul a fost realizat pe 29 Iulie 2009 de Andra-Larisa Zaharia, Forum for International Communications

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments