Lansări
Posted By Invitat

Ce a lansat de fapt Apple si la ce foloseste tot acest buzz


Articol scris de Ionut OpreaLinkedIn | Blog | Twitter
Trimite si tu un articol!

Apple a folosit si in trecut generarea de buzz in jurul produselor pe care urmeaza sa le lanseze, pentru a genera asteptare, dorinta, si entuziasm chiar inainte de a lansa produse. Nu cred ca exista alt precedent in istoria marcomului de a genera valuri de buzz atat de semnificative pentru un brand sau un produs.

Acest gen de buzz Apple a influentat de fiecare data si agenda massmedia, cel mai recent caz fiind si cel mai clar. In zilele pre- si post-lansare, Apple si iPad-ul generasera pe Google News mii de articole, cred ca totalul a trecut de 20.000, si jumatate din acestea comentau un produs care inca nici nu aparuse.

iPad

Pe Twitter lansarea iPad a generat peste 7000 de mesaje pe minut. Este o prima situatie in care Twitter desi a facut fata tehnic (nu a picat), nu a reusit sa faca fata ca serviciu, ca si concept: era imposibil sa urmaresti ce se spune despre lansare, pentru ca se vorbea foarte, foarte mult. Zgomotul pe Twitter a fost maxim. (poate pentru asta ar fi bune LISTELE, intr-o combinatie cu hashtag-urile?:))

iPad a fost un subiect atat de fierbinte incat orice stire legata de acest produs in ultimele zile dinaintea lansarii devenea importanta, orice informatie despre acesta devenea stire, si orice antreprenor cunoscut din zona online-ului se putea da drept tester Apple si sa lanseze zvonuri despre produsul care urma sa fie lansat (ceea ce s-a si intamplat, Jason Calacanis anuntand cu o zi inainte niste facilitati “too good to be true” pentru iPad-ul Apple, preluate si la noi de dailybusiness).

Tendinta continua, si azi exista mii de stiri pe subiect, si fiecare din ele reaprinde “flacara violet” a subiectului, pastrandu-l in actualitate. Cu putin ajutor din partea Apple, subiectul va ramane viu pana la lansarea efectiva.

Ei bine, anul asta, mai important decat in alti ani, Apple a folosit buzz-ul pentru a porni constient conversatia despre iPad inainte de a lansa produsul.

Care produs, spre deosebire de cele anterioare, are nevoie maxima de acest buzz, mai exact de latura lui constructiva si generatoare de idei, pentru ca nu mai are o pozitionare atat de clara, nu mai are moduri de utilizare atat de clare, nu raspunde unor nevoi atat de clare precum au raspuns in trecut computerele apple (un calculator personal mai bun), laptopurile apple (un laptop mai bun), ipodurile (un music player mai bun), iphone-urile (un smart-phone mai bun).

iPad este o revolutie care asteapta sa fie derulata. De nimeni altii decat cei care participa la conversatia despre aceasta revolutie. Pentru ca nu mai e un produs clar, cu o pozitionare clara, ci o noua platforma de a interactiona cu informatia, americanii i-ar zice “a new computing platform”, insa care porneste de la o baza foarte joasa pe care trebuie adaugate multe straturi suplimentare: moduri de utilizare, aplicatii dedicate, continut dedicat.

Abia dupa toate aceste completari, si abia peste cativa ani ne vom distra in masa pe sau prin intermediul a niste device-uri derivate din ipad-ul de azi.

Asta e revolutia inceputa saptamana aceasta de iPad.

Apple a atins un maxim de integrare a tehnologiei multi-touch in folosirea zilinica a informatiei si datelor digitale si, chiar daca acum nu pare, acest pas, Ipasul :), eficientizeaza intregul proces.

E foarte simplu de inteles, trebuie doar sa observi cat timp pierzi mutand mouse-ul pe ecran in loc sa apesi direct pe buton, prin intermediul ecranului, in cazul in care l-ai tine in mana, si in acelasi timp, cat le ia utilizatorilor virgini sa foloseasca pentru prima data un mouse si sa inteleaga toate conventiile care construiesc in acest moment experienta noastra obisnuita de folosire a unui calculator.

Experienta ‘hands-on’ a iPad-ului a fost insa rezervata pana la lansarea oficiala, doar celor cateva sute de participanti la pre-lansare, iar marturiile lor confirma simpla mea presupunere de mai sus. Chiar, ca experiment, cautati parerile celor care au folosit produsul fata de cei care doar au citit despre el. Si retineti diferenta asta pentru ca e valabila in aproape orice situatie.

Putina istorie:

Initial, calculatoarele erau cat casa si comunicai cu ele prin hartie perforata. Apoi au intrat in case la dimensiuni mai mici, folosind pentru cateva zeci de ani ca interfete aproape exclusive tastaturi si mousi, care, in timp ce pareau perfect naturale pentru a scrie, ca pe masinile de scris, presupuneau sa inveti carti intregi pentru a putea face alte lucruri.

In 2010 a venit momentul unor interfete aproape naturale, care vor face folosirea calculatorului mai simpla si pentru noi, dar si pentru cei care ne vor urma. Statul pe internet s-ar putea sa fie la fel de simplu si intuitiv ca schimbatul canalelor la TV.

Si asta va schimba totul.


Articolele scrise de către utilizatorul "Invitat" trimise de către abonații refresh.ro. Trimite și tu un articol, ori hai să discutăm, poate inregistrezi un cont de editor.

View Comments