Posted By Costin

2010 va fi media social sau nu va fi deloc


Cu siguranta, Twitter este una dintre cele mai influente descoperiri ale internetului din zilele noastre. Si asta in ciuda faptului ca nu face bani, neurmarind un model de business bazat pe livrare de publicitate ci probabil pe servicii pentru branduri (lasam la o parte posibilitatea unui exit pe foarte multi bani), iar practic nu reprezinta decat o extrapolare a banalului GuestBook (la moda prin ’98-’99).

Ce faci?

Intr-o forma sau alta, in ultima perioada am putut observa interesul mai multor jucatori din online in a pune la dispozitia vizitatorilor posibilitatea de a se exprima public in cadrul site-urilor gestionate de acestia.

Acest lucru este privit cu destul de multa atentie de catre branduri, insa creste interesul companiilor din online care urmaresc imbunatatirea cotei de piata sau a dinamismului comunitatilor pentru a putea analiza mult mai bine modalitatea de consum a serviciilor oferite si comportamentul utilizatorilor acestora.

Exemple? 2 chiar saptamana aceasta!

1. Trilulilu

In urma cu doua zile, Trilulilu.ro lansa o serie de modificari platformei, adaugand diferite imbunatatiri ale paginii de profil, introducand pagina de abonati si crocozaurul, o moneda interna, precum si modificari substantiale paginii Contul meu

trilulilu.ro - user status [1] trilulilu.ro - user status [2]

Începând de azi, toţi triluliştii au un loc unde pot urmări activitatea prietenilor, pot lăsa mesaje de status, pot vedea sugestii de prieteni noi şi statistici personale.
[…]
Dacă un trilulist are cont şi pe Twitter sau Facebook, poate să trimită statusurile de pe Trilulilu sau notificările de activitate şi pe aceste două siteuri prin conectarea contului de Trilulilu la conturile de Twitter şi Facebook. Acest lucru se poate face de pe pagina de setări-legături.

via

Sa nu uitam, Facebook are totusi ~700,000 de utilizatori in Romania.

2. Google

Nu cred ca lansarea Google Buzz mai e un secret pentru cineva. Legaturile pe care le are cu Google Reader, Picassa sau alte servicii Google, posibilitatea de a adauga alte site-uri, urmaritorii care apar de habar nu ai unde, precum si integrarea retelelor sociale precum Twitter si Facebook insa, sunt doar cateva din misterele mistere pentru majoritatea celor care il ultimele 2-3 zile au observat aparitia Google Buzz sub link-ul Inbox din meniul gMail.

Google Buzz [1] Google Buzz [2] Google Buzz [3] Google Buzz [4] Google Buzz [5]

Si, desi sunt destul de multe voci puternice in online care atrag atentie asupra butonului Turn Off Buzz din footer-ul contului de gMail, sunt sigur ca Google Buzz va avea parte de un oarecare succes si va reprezenta inca o modalitate pentru Google de a-si cunoaste mai bine utilizatorii serviciilor.

Cateva idei pe tema asta gasiti si la Orlando Nicoara1.

Va fi 2010 un an in care vom vedea implanturi media sociale pe site-urile companiilor care domina internetul? Tind sa cred ca da. Si nu m-ar mira sa vad aceste update-uri si din partea publisherilor, desi, in acest caz, pare mult mai convenabil sa te folosesti de retelele sociale populare decat sa investesti intr-o retea sociala proprie. Cel putin nu acum.

Oare acesta sa fie the next step in 2010?

Note de subsol:
1. Orlando Nicoara – General Manager, MediaPro Interactiv. Blog | LinkedIn | Twitter

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments