Posted By Costin

Greutatea unei declaratii in Money Express (.money.ro)


Pe blogul lui Dragos Stanca1, cititorii si-au dat astazi cu parerea despre moartea presei scrise pe baza subiectului zilei: pierderile de peste 13 milioane de euro inregistrate de grupul de presa Ringier in 2009.

Tot astazi, pe Twitter a circulat un articol despre strategia personala in online a lui Orlando Nicoara2, articol publicat pe moneyexpress.money.ro, site-ul unei reviste saptamanale de business cu un tiraj 10,000 de exemplare.

„Dat fiind faptul că Nicoară este unul dintre pionierii industriei de Internet românești, n‑aș spune că a ajuns prea departe“, comentează un competitor al său, găsind ca explicație, printre altele, faptul că Nicoară conduce în același timp și businessul de Internet al lui Adrian Sârbu, șeful Media Pro.

„Sârbu îi permite totuși să se dezvolte și pe plan personal. E o înțelegere între ei… Sârbu va vinde la un moment dat Media Pro Interactive (în prezent Apropo Media – n.r.), deci e firesc ca Orlando să‑și vadă între timp de treaba lui“, mai punctează persoana citată.

Cancan-ul aduce trafic, e adevarat, insa in conditiile in care tehnologia se dezvolta cu viteza luminii, iar obisnuinta actuala de consum a unei stiri o poate transforma istorie in doar cateva ore, tampeniile cu pretentii de opinii (sursa) nu aduc valoare unei publicatii care isi doreste sa ofere o perspectiva detaliata asupra afacerilor, analizeaza cele mai importante evenimente din business si explica deciziile celor care conduc mari companii in Romania.

Daca si trollismul a ajuns material jurnalistic intr-o revista de business, ma bucur sincer ca am reusit sa adun pe refresh.ro peste 1500 de abonati prin RSS si aproape tot atatia vizitatori unici pe zi, documentandu-ma de 100 de ori inainte de a publica o informatie, chinuindu-ma in aproape fiecare articol cu notele de subsol, publicand frecvent exclusivitati si refuzand spre publicare aproape orice informatie pe surse, informatie care ar putea oricand demonta credibilitatea blogului.

Iar toate aceste lucruri mi-au adus aminte de o declaratie a lui Cristian Tudor Popescu, de pe hotnews.ro (problemele ziarelor de azi se datoreaza calitatii scazute a ziaristilor care nu opun practic nici un fel de rezistenta presiunii patronale), precum si una dintre concluziile acestuia in legatura cu presa scrisa: “Cititul ziarului de hartie la cafea va fi la fel de raspandit ca filatelia“.

Note de subsol:
1. Dragos Stanca – Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu. Blog | Twitter | LinkedIn
2. Orlando Nicoara – General Manager, Apropo Media. Blog | LinkedIn | Twitter

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments