3 cuvinte + 1 grafic despre concertul AC/DC in social media romaneasca


Ca tot a fost marele concert duminica trecuta, m-am jucat astazi un pic cu datele din Zelist Monitor pe tema AC/DC (expresii cautate “AC/DC” sau “ACDC”. Graficul este ediificator, cred eu.

In esenta:

1. Varful pe Twitter s-a atins in ziua concertului.

O crestere de circa 7 ori fata de ziua precedenta (de la circa 100 de twitturi la peste 700). In zilele urmatoare interesul a scazut considerabil, intai cu circa 50%, dupa care cu circa 75%. Este foarte interesat de vazut care va fi trendul pe termen ceva mai lung. Cu alte cuvinte daca numarul de twitteristi care pun statusuri de genul “Ascult AC/DC” va creste comparativ cu perioada pre-concert. Dar pentru aceasta, cred ca mai trebuie sa treaca 2-3 saptamani.

2. In blogosfera si in presa online, aparitiile au evoluat in mod similar.

Cu alte cuvinte:

A. Atat in presa cat si in blogosfera varful s-a atins dupa-concert, luni 17 mai, cand bloggerii au scris circa 300 de materiale despre concert, fata de circa 125 din ziua concertului.

B. Interesul scazut cam la fel de rapid in blogosfera, intre ziua de varf si urmatoarea raportandu-se o scadere de circa 75%.

3. Twitterul se foloseste pentru reactii la cald, blogurile si presa online pentru cronici/materiale post-factum.

O alta observatie interesanta este ca blogosfera are inca un potential de comunicare mai bun decat twittosfera. Cu alte cuvinte cele 300 de materiale publicate pe bloguri au probabil un public mai mare decat cele 700 de posturi de pe twitter (mai ales in care multi bloggeri tind sa foloseasca twitterul si ca instrument de promovare al materialelor mai lungi.


Catalin Tenita | Managing partner, TreeWorks. Blog | LinkedIn | Twitter

View Comments