Posted By Costin

Cat ar dura sa interzicem un profil al unui brand prezent pe Facebook?


In ultimele luni, am observat ca foarte multe companii/branduri din Romania au imbratisat cu ambele maini cresterea social media, fiind din ce in ce mai incantate de ideea de a cuceri si acest teritoriu.

Daca blogging-ul corporatist nu a fost destul de ofertant pentru companiile romanesti, in mare parte datorita resurselor pe care ar trebui sa le investeasca in strategie + oamenii care sa scrie, iar Twitter este destul de mica pentru ROI, insa interesanta datorita prezentei influentatorilor + presa, brandurile au ciulit puternic urechile la buzz-ul creeat de Vodafone pentru Facebook.

Judecand prin prisma faptului ca acesta a dus la cresterea retelei sociale Facebook cu 100% in Romania, in primele 5 luni ale lui 2010, sunt sigur ca o investitie intr-o strategie pe termen lung in Facebook este clar mult mai avantajoasa pentru un brand decat implicarea de orice marime pe Twitter. Pierzi din rapiditate, corect, insa castigi implicare si reach.

In ultima perioada insa, am devenit destul de atent la cum percep brandurile ca ar trebui sa se implice in reteaua sociala Facebook si, astfel, am dezvoltat o oarecare doza de aversiune pentru un anumit tip de comportament, bazat in mare parte pe abuzul de mesaje interne, mesaje care ajung (fara nici un cost major din partea lor) in inboxurile prietenilor.

Pentru ca da, doamnelor si domnilor, it’s all about money. Sa nu va ganditi ca un brand va zambeste pentru ca sunteti mai destepti sau mai frumosi. Pentru branduri sunteti bugete. Bugete de PR, de marketing, de publicitate. Si nu e nimic anormal in asta, sunt business-uri, iar business-urile trebuie sa faca bani.

Revenind la comportamenul de pe Facebook, am mai scris despre acest lucru in august anul trecut, insa repet. Da, e un spam acceptat, iar prima solutie ar fi sa apelam cu incredere la “Remove from Friends”.

Imi dau seama insa ca daca noi, cei care am putea influenta in bine comportamentul brandurilor pe retelele sociale, nu facem nimic in acest sens, suntem intr-o oarecare masura raspunzatori de aceste comportamente prin acceptarea tacita a acestora.

Si sunt destul de multe aspecte pe care le putem discuta aici, aceasta utilizare incorecta din partea brandurilor a canalelor sociale fiind o actiune cu mai multe reactiuni negative decat pozitive, precum oferirea unor modele gresite de operare sau chiar depersonalizarea retelelor sociale.

Suna a manifest ce am scris mai sus si poate chiar este un manifest, insa, ma repet, este posibil sa fim singurii care ar putea face ceva, inaintea reglemetarilor de orice fel. Pentru ca inboxul nu ar trebui sa arate astfel.

De aceea intreb: cat ar dura sa interzicem un profil al unui brand prezent pe Facebook? Sa luam ca exemplu profilul TarguriAltfel, profil care nu se multumeste sa scrie doar pe blog si trimite atat mesaje directe cat si prin intermediul unui eveniment la care am fost invitat, insa nu am apucat pana astazi sa apas “Remove from My Events” (una din bubele Facebook care incurajeaza spamul).

Procedura de interzicere e destul de simpla. Report/Block this person -> Report this person / fake profile. Facem un test?


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments