Posted By Costin

Wall-street.ro, peste 350k uv in 2 mai 2010. O greseala de $70,000?


Long story short, wall-street.ro a batut in acest weekend orice record de trafic inregistrat vreodata in Romania de o publicatie online, raportand 259.613 uv pe 30 aprilie, 327.786 uv pe 1 mai, respectiv 357.321 uv pe 2 mai 2010, evenimentul fiind semnalat ieri de catre Dragos Stanca1.

Sarind peste intrebarea care a stat ieri pe buzele multor oameni din online, “este sau nu o eroare? :-?”, si peste acuzele de spam impotriva InternetCorp, tind totusi sa cred ca nu e nimeni atat de nebun incat sa investeasca pe praful asta zeci de mii de euro intr-un publicity stunt.

Mai ales ca acesta ar avea ca target advertiserii care gestioneaza bugete ce pot acoperi astfel de volume. Iar acestia se pot numara pe degetele de la o mana si oricum cred ca sunt foarte atenti cu alocarea acestor bugete.

De retinut in toata isprava aceasta sunt insa 2 declaratii din comentariile articolului de pe blogul lui Dragos, ca un prim pas in a afla mai multe informatii despre Internet Corp si investitiile pe care compania le face in AdWords. (Nu cred ca e cineva printre voi care nu a vazut cel putin o data un banner cu 9am, kudika sau wall-street, servit prin AdSense…)

Explicatia e simpla si cu siguranta se poate verifica si de comisia tehnica a SATI, in care cred ca esti si tu membru, Dragos.

Am supradimensionat din greseala (cu un ordin de marime) niste costuri pe click si niste bugete de promovare, ceea ce ne-a dat o expunere foarte buna si clickuri/unici pe masura. Din pacate, am facut asta chiar inainte de a pleca din tara in vacanta, fara sa mai pot verifica lucrurile ca de obicei.

Cel mai nasol lucru, pardon my french, este ca tocmai ce-am aflat costul acestei erori: peste 70,000 dolari in 3 zile… Si asta pe un fond in care dolarul s-a tot intarit in ultimele zile.

Mihai Seceleanu2, Managing Partner Internet Corp

Sunt totusi curios cum de s-au putut “sari” cele 2 bariere de protectie AdWords: daily budget-ul si available funds plus cea bancara. Ca sa poti cheltui 70k $ in 3 zile inseamna ca trebuie sa fii pe prepay ca optiune de plata si sa fi alimentat contul AdWords cu acei bani inainte (asta daca nu esti un big spender si beneficiezi de facilitati suplimentare). Apoi ar trebui sa ai bugete zilnice de ~20k $ (adunat pe toate campaniile).

Daca intr-adevar contul e unul “special” si li se acorda o limita de credit atat de generoasa ($ 20k/pe zi, adica $ 600k pe luna!) nu pot sa zic decat: wow!

Daca insa si ei lucreaza cu limita de credit standard pentru Romania de 2000 RON (600$), asta inseamna ca acel card atasat contului AdWords a fost creditat de peste 30 de ori pe zi ceea ce iar e wow!

Sau poate imi scapa mie ceva de oboseala, dupa 2 ore de plimbat aiurea prin Bratislava cautand Bratislava-Petržalka. )

P.S.: tocmai din cauza multiplilor pasi care trebuie parcursi pentru a ajunge sa consumi mult peste cat doresti in AdWords, refund-urile pe motiv de greseala se acorda destul de greu, din cate am citit pe forum-urile de afara.

Radu S.

Note de subsol:
1. Dragos Stanca – Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu. Blog | Twitter | LinkedIn
2. Mihai Seceleanu – Managing Partner Internet Corp. Blog | LinkedIn

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments