Posted By Costin

Neogen a generat 400k euro profit in perioada ian-mai 2010 (#blogaria5)


In acest weekend a avut loc Blogaria Blogaria 5 (5-6 iunie 2010), eveniment organizat de catre Neogen si desfasurat anul acesta la The Black Stork Hotel din Nisovo (Bulgaria).

Peste 20 de persoane, antreprenori si bloggeri deopotriva, au fost astazi prezenti la cele 3 prezentari din care am putut afla mai multe informatii despre tandemul Neogen/Bestjobs, zooku.ro (serviciu de cloud hosting) si zumzi.ro.

Zumzi.ro a aparut pentru prima oara in vizorul bloggerilor si antreprenorilor la WebClub, in octombrie 2009, urmand ca 2 saptamani mai tarziu Calin Fusu1 sa investeasca 10,000 de euro in acest proiect. Astfel, in cateva luni, zumzi.ro a trecut de la ideea de “Twitter for shopping” la o platforma in cadrul careia utilizatorii pot gasi reduceri exclusive la produse si servicii momentan doar din Bucuresti.

Revenind insa la subiectul pricipal, va semnalez cateva idei din prima parte a sesiunii de prezentari, in cadrul careia Calin Fusu, director general Neogen S.A., a vorbit despre prezentul si viitorul tandemului Neogen/BestJobs.

Presiune din partea Facebook / Neogen (.ro, .bg, .md, .rs)

Conform declaratiilor lui Calin Fusu, Facebook a pus mare presiune pe toate retelele sociale generaliste din toata lumea, devenind pentru acestea ceea ce a insemnat Google, in urma cu cativa ani, pentru orice alt motor de cautare: o amenintare serioasa, in crestere exponentiala ca trafic si cu destule investitii in spate ce-i pot asigura dominarea globala.

In timp ce isi cauta din nou o pozitionare, de data aceasta fata de Facebook, reteaua sociala Neogen s-a orientat catre interactiuni si anunturi locale, punand la dispozitie utilizatorilor relatii, distractii si oportunitati din orasul lor (Pulsul Orasului).

Pentru dezvoltatori, Neogen a anuntat la jumatatea lunii mai existenta unui API ce le ofera acestora, pe modelul Facebook, posibilitatea de a lansa aplicatii in cadrul retelei sociale. API-ul poate fi folosit in mod gratuit si de catre branduri, pentru proiecte speciale.

In ceea ce priveste retelele sociale detinute de Neogen in afara Romaniei, acestea s-au dezvoltat diferit, impulse.bg, de exemplu, avand un public foarte tanar care foloseste in mare parte reteaua sociala pentru foto/comentarii foto. Un pas important pe care l-au facut acestea in 2010 (impulse.bg / Bulgaria si faces.md / Moldova) a fost acela de a se putea auto-sustine si, de asemenea, de a aduce bani la centru.

Prin noua directie (localizare / aplicatii), insa si prin alte posibile achizitii in 2010, Neogen S.A. spera sa poata ocoli dezvoltarea deja inevitabila a retelei sociale Facebook si sa poata gasi si alte modalitati de dezvoltare, ceea ce i-ar putea asigura existenta si dupa ce Zuckerberg va transforma http:// in facebook://.

Bestjobs, mai mult decat o platforma de joburi

Experienta retelei sociale a facut astfel oarecum normala orientarea Neogen S.A. catre dezvoltarea si implementarea de servicii sociale pe sau in jurul BestJobs, intreptandu-se astfel catre o retea sociala pe piata de recrutari online, asa cum observam in octombrie 2009, in urma lansarii functionalitatii denumita Contacte.

Peste 200,000 de utilizatori BestJobs folosesc business networking-ul creat astfel prin introducerea acestei functionalitati, acestia avand acces si la alt tip de content pe langa locuri de munca: cursuri, proiecte sau evenimente.

Bestjobs nu ocoleste insa nici Facebook. La inceputul lunii martie, Neogen lansa o aplicatie de Facebook menita sa ajute utilizatorii acestei retele sociale sa-si caute un loc de munca completand domeniul in care activeaza, numarul de ore pe care e dispus sa-l petreaca in campul muncii, orasul si vechimea.

Oarecum normala, achizitia CeeVee.com ce a avut loc la jumatatea lunii trecute va duce cel mai probabil la rebranduirea serviciilor similare BestJobs detinute de Neogen pe pietele din afara Romaniei. O decizie finala in acest sens vom afla insa pe finalul saptamanii viitoare.

Neogen S.A. in cifre

Daca retelele sociale detinute de catre Neogen abia incep sa se autosustina singure, transformand insa o parte din incasari in profit, BestJobs ramane de departe cel mai important proiect al companiei.

Datele comparative ian-mai 2010 vs. ian-mai 2009 arata o scadere a cheltuielilor Neogen cu 200,000 de euro in 2010, scadere rezultata din reducerea bugetelor de marketing si HR, precum si cresterea incasarilor cu 500,000 de euro fata de aceeasi perioada a lui 2009, Neogen incasand pana in acest moment 1.2M euro, 0,7M din piata locurilor de munca si 0,5M euro din retelele sociale.

Astfel, estimarea facuta de catre Calin Fusu pentru 2010 are formatia 3-2-1: 3M euro provenind din incasari, iar 2M euro insemnand cheltuielile. Ar rezulta astfel un profit de 1M euro, cifrele justificand declaratia lui Calin Fusu din 19 mai 2010.

Investitorii erau destul de nemultumiti anul trecut, pentru ca am pierdut aproape un milion de euro in 2008 si in 2009. Intre timp insa, lucrurile si-au mai revenit, iar anul acesta vom genera profit de peste un milion de euro si vom recupera pierderile din ultimii doi ani.

Calin Fusu, Director General Neogen SA, pentru zf.ro

Va semnalez si doua dintre cele 3 prezentari de astazi, urmand sa revin asupra articolului pentru a va semnala si alte articole scrise de catre alti participanti la Blogaria 5.

Tiberiu LovinBlogaria 2010 | Update Blogaria 2010
Cetin AmetceaBlogaria 5
Elena CiricBlogaria 5 | Blogaria 5, in direct
Marius SescuPoze si feedback – Blogaria 5
Denisa BargauBlogaria 5

Note de subsol:
1. Calin Fusu – Director General, Neogen SA. LinkedIn | Blog | Twitter

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments