Posted By Costin

O companie din Cluj a dezvoltat o aplicatie de analiza semantica a contentului online


O companie din Cluj, indragostita de webul semantic si termeni precum Information Extraction, Sentiment Analysis (Opinion Mining), Natural Language si Machine Learning, a realizat o aplicatie care ar putea extrage de pe internetul romanesc toate informatiile despre servicii, produse, personalitati sau companii.

Mai mult decat atat, sistemul poate da calificative/ranking fiecarui obiect extras si, astfel, devine destul de capabil de a oferi rezultate interesante pentru cei care analizeaza si urmaresc trenduri-sentiment ale acestora. Aplicatia ar fi destul de folositoare companiilor mari cu departamente de marketing si PR online sau proprietarilor de portaluri/retele sociale (UGC).

Sau unui investitor care ar putea vinde serviciul catre companii. Aplicatia este momentan dezvoltata in limba engleza, iar pentru o versiune in limba romana ar fi necesare 4-5 luni de munca si de un investitor sau de companii interesate de servicii de implementare si mentenanta a tehnologiei, solutia putand fi dezvoltata doar la comanda.

Problema este una reala iar solutia una super tare in conditiile in care noi stim ca web 2.0 inseamna efectiv UGC. Toata lumea poate spune orice, dar este foarte greu de cuantificat si de extras sentimentele. Inainte era mai simplu cu web 1.0 si doar firmele de specialitate puteau genera content. Acum efectiv este o nebunie 😉

Daca e cineva interesat, lasati un comentariu sau dati-mi un e-mail/telefon pentru a va pune in legatura cu producatorul. Mai jos aveti si cateva screenshot-uri din varianta demo, in limba engleza, la care am avut acces.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments