Posted By Costin

Ce planuri are autovit.ro pentru 2011, la un an de la preluarea de catre Naspers?


Pentru online-ul din Romania, autovit.ro a fost a doua tranzactie a anului 2009, estimata la 4.7 milioane de euro, in urma careia patru romani au incasat peste un milion de euro fiecare: Cornel Parvu, Florea Parvu, Florian Nila si Irina Nila. In plina criza financiara, aceasta a fost depasita doar de vanzarea a 51% din actiunile celui mai mare retailer online, eMag.ro, catre Asesoft Distribution, pentru suma de 10 mil. euro.

autovit.ro

autovit.ro a fost preluat de catre gigantul Naspers, una dintre cele mai mari companii media din lume, cu sediul in Africa de Sud, aceeasi companie care, recent, a achizitionat si GECAD ePayment, leaderul pietei de procesare de carduri din .ro. S-a relansat in martie 2010, preluand platforma colegilor din Polonia (otomoto.pl).

Odata cu intrarea in SATI, autovit.ro a urcat direct pe locul 3 site-uri din Romania dupa numarul de afisari generate, depasind site-uri precum trilulilu.ro sau netlog.ro, tabloidele (libertatea.ro sau cancan.ro) sau site-urile de stiri sportive (gsp.ro si sport.ro).

Va semnalez interviul cu Attila Okany, director general autovit.ro, publicat de catre bloombiz.ro in urma cu 2 zile, interviu in care se mentioneaza planurile autovit.ro pentru anul urmator, parteneriatele in derulare si cateva cifre interesante ale afacerii. Pe scurt:

● s-a inceput promovarea autovit.ro, insa doar in online (vezi, de exemplu, 10.autovit.ro), cu exceptia unui parteneriat de sponsorizare pentru echipa de raliuri Edwin Keleti – Victor Ponta
● autovit.ro nu primeste comisioane din tranzactii, modelul de business fiind orientat doar catre spatiul de expunere. 75% din anunturi sunt de la persoane fizice, 25% parcuri auto
● Sunt incheiate parteneriate cu cele mai mari doua reviste de profil din Romania, Autosupermarket si Buletinul Auto. Nu va dezvota o sectiune video. Se vor concentra pe business-ul nostru principal, anunturile auto.
● Cheltuielile de marketing au crescut la 300%. Marja de profit pentru 2010 se va situa la 45% din cifra de afaceri.

Vizionare placuta.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments