Posted By Costin

Idee de vlog colectiv (bloggeri in trafic)


Multi dintre voi petreceti peste 1.5h pe zi in masina, blocati in trafic. Vorbim despre timp mort, utilizat doar pentru a injura participantii la trafic sau orice alta persoana care te-a enervat in ultima perioada, de la sefi pana la Emil Boc. Sau asculti radio. De ce sa nu incerci sa-l monetizezi cumva? 🙂

Ideea este simpla. Fiecare articol este de fapt un clip video, de maxim 3-4 minute, in care fiecare dezbate una sau mai multe dintre stirile cele mai importante ale zilei. Obligatoriu minim 2 persoane, un el si o ea, deoarece nu tot ceea ce-l doare pe el o poate durea si pe ea. Si invers.


Citroen DS3

E nevoie doar de masina din dotare, de preferat ar fi ca fiecare vlogger sa aiba masina lui, si o camera de filmat. Pentru inceput poate fi si un telefon mobil sau o sapuniera. Pun pariu ca daca proiectul trece de cateva sute de vizitatori pe zi, lucru nu neaparat greu de realizat, se va gasi un brand sa-l sponsorizeze cu o camera mai performanta.

Iar pentru montaj, in cazul in care vorbim despre atehnici, exista solutii, desi asta nu ar trebui sa fie neaparat o problema. Vorbim de 3-4 minute de filmare, cu putina indemanare se poate filma dintr-o bucata.

Impachetat frumos, cu o idee in spate in care romanul sa poata sa se regaseasca, proiectul nu ar mai avea nevoie decat de putina carisma din partea bloggerilor, ceva creativitate si un pic de noroc. Si eu cred ca ar putea sari lejer de 2-3000 de unici pe zi, moment in care poate deveni destul de interesant si pentru branduri.

Iar blogul este usor de intretinut chiar si de catre o persoana care are un daily job. Un clip dimineata, inspre servici, un clip seara, la intoarcere. In 2, vorbim deja de 4 clipuri / posturi diferite. Si, pentru consecventa, se poate filma si in concedii (nu neaparat la volan, deh, esti blogger in concediu! :-)), timpul necesar pentru acest lucru nedepasind 30 de minute, hai, maxim o ora pe zi.

Modalitati de monetizare? Endless. Si ma gandesc doar la product placement si nu la display pe blog, plecand de la camerele care asigura contentul, ajungand pana la un tricou branduit, un CD atarnat de oglinda, o bautura carbogazoasa, un telefon mobil, un burger, un clip filmat in parcarea unei companii (sigla vizibila prin geam), o masina etc.

Ideea mi-a venit cand montam clip din mai multe secvente filmate ieri, cu un Panasonic G2, intr-un superb Citroen DS3. (Nu e reclama la ProFM, insa daca vreti voi… :-))


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments