Posted By Costin

MediaIQ, un pasaport catre analize complexe si grafice comparative?


Cu ocazia a 10 ani de Internetics, MediaIQ, serviciu lansat de Alin Zainescu1 la inceputul acestui an, a publicat un studiu in care a incercat sa stabileasca o ierarhie a personajelor şi companiilor care activeaza in online, din punct de vedere mediatic, pe baza numarului de mentionari (numarul de aparitii) in cele 780 de surse pe care le monitorizeaza in prezent, in ultimele sase luni.

Nu vorbim despre un studiu empiric, ci despre un studiu care, practic, are in spate un instrument de monitorizare bazat pe calcule matematice. Aduna. Mai mult decat atat serviciul este descris ca un pasaport catre sute de surse media, rezumate automate, analize complexe si grafice comparative privind notorietatea, performanta, dar si contextul in care brandul tau este prezentat de sursele media. Si asta doar in câteva minute. (sursa)

Nu intru in detalii, puteti vedea rezultatele acestuia pe blogul MediaIQ, insa, no offence, acestea nu fac decat sa puna sub semnul intrebarii analizele complexe si rezultatele automate pe care le poate livra MediaIQ.

Si am sa dau un singur exemplu, mai aproape de zona mea.

Desi MediaIQ are (altfel nu se lansa serviciul) intrumentele necesare pentru a realiza, rapid, “Topul celor mai mediatizati bloggeri” luand, de exemplu numele si adresele primilor 1-200 de bloggeri din Zelist, trafic.ro, t5.ro sau orice alta clasificare stiintifica sau empirica existenta in .ro, a preferat sa realizeze un top al celor mai mediatizati bloggeri, luandu-i in calcul doar pe primii 10 din topul influentei facut de ZeList pentru Biz (detalii aici).

Nu ma intelegeti gresit. Imi cunosc bine locul, imi vad linistit de treaba mea si nici nu vreau sa ma lansez in a contesta cifrele studiului, desi, jucand-ma cu amicul Google si ZeList Monitor, imi dau seama ca, de exemplu, jurnalistul Cristian Sutu nu are doar 9 mentionari cum apare in studiul MediaIQ, iar Andrei Rosca2 nici nu apare mentionat, desi ar fi trebuit (comparand cu cifrele din top10 publicat de MediaIQ).

Trag insa, ca de fiecare data cand devin grosolane, cate un mic semnal de alarma asupra derapajelor din zona in care activez (publishing / blogging). Iar studiul prezentat este un derapaj pe care l-au preluat indeajuns de multe publicatii online incat sa devina unul serios, cu atat mai serios cu cat este sustinut si de Internetics, fiind publicat in ultimul newsletter al evenimentului.

Iar daca brandurile abia fac primii pasi in media sociale si sunt flamande de orice informatie din zona asta, mai ales studii!, pentru mine, ca blogger, ar fi fost destul de important sa aflu un top al celor mai mediatizati oameni din online pentru ca, astfel, as fi putut sa-mi dau seama, prin asociere, ce tipuri de informatii preiau anumite publicatii, care publicatii sunt deschise la preluari si, in functie de oamenii citati, sa imi dau seama si ce tip de informatii din online si IT&C sunt mai digerabile la nivel national.

Sa stiu, de exemplu, fara sa clipesc, incotro sa o apuc cand vreau ca un studiu precum BR 2009 sa ajunga mai national decat am reusit sa o fac (monitorizare rapida aici). Nu neaparat pentru ca e realizat de refresh.ro, ci pentru ca am o teorie, pentru multi stupida, insa eu cred in ea, conform careia cresterea blogosferei ar insemna si cresterea refresh.ro. Si ma refer strict la incasari. :-).

* O parere asemanatoare are si Dragos Stanca3: Media. Fara IQ.

Note de subsol:
1. Alin Zainescu, General Manager mediaIQ. LinkedIn | Blog | Twitter
2. Andrei Rosca – manager bookblog.ro. LinkedIn | Blog | Twitter
3. Dragos Stanca – Managing Director, F5 Realitatea-Catavencu. Blog | Twitter | Facebook

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments