Posted By Costin

Mihai Seceleanu: “«Ce-am invatat in doi ani de criza?» a aparut din dorinta de a da greutate brandului Wall-Street.ro”


InternetCorp lanseaza maine, 5 octombrie 2010, un prim proiect in print, denumit “Ce-am invatat in doi ani de criza?“. Revista se adreseaza managerilor de top din companiile romanesti, fiind editat de catre redactia wall-street.ro, primul site de business ca numar de vizitatori unici din Romania, conform sati.ro, acesta inregistrand 711.337 de vizitatori unici si peste 3,5 milioane de afisari in luna septembrie 2010.

Ce-am invatat in doi ani de criza?” este o editie speciala marca wall-street.ro, ce apare la 2 ani dupa caderea Lehman Brothers si de la lansarea de catre Wall-Street.ro a unei sectiuni dedicate crizei financiare.

Investitia in proiect a fost de 5000 de euro, insa a fost acoperita partial din bartere si partial din vanzarea de publicitate in print, in revista, dupa cum a declarat Mihai Seceleanu1, managing partner InternetCorp, pentru refresh.ro.

InternetCorp nu isi propune sa faca neaparat un business in print, insa, in functie de feedback-ul primit, compania va mai repeta aceasta experienta, cochetand de asemenea si cu o idee asemanatoare in zona de lifestyle feminin.

Tradeaza InternetCorp online-ul? Aparent da, insa scopul principal este acela de a promova si de a da greutate brandului Wall-Street.ro. Si asta datorita faptului ca Ziarul Financiar, principalul competitor, este un jucator consacrat, cu peste 10 ani de istorie in spate, cu editie zilnica tiparita si online, a continuat Mihai Seceleanu, pentru refresh.ro.

In cotinuare aveti declaratia integrala a lui Mihai Seceleanu, pentru refresh.ro, precum si, in exclusivitate, sumarul catalogului Ce-am invatat in doi ani de criza?.

Revista a aparut din dorinta de a promova si de a da greutate brandului Wall-Street.ro. Ideea e ca fata de principalul nostru nostru competitor Ziarul Financiar stam semnificativ mai bine din punct de vedere al audientei. In plus, din punct de vedere editorial suntem din ce in ce mai multumiti de evolutie – ZF “ne bate” in continuare la subiecte exclusive, in timp ce noi reusim sa stam constant mai bine pe zona de interviu si analiza, chiar daca lucram “in foc continuu”, zilnic.

Din punct de vedere al brandului insa avem de recuperat un handicap enorm, in conditiile in care luptam cu un player consacrat, cu peste 10 ani de istorie in spate, cu editie zilnica tiparita si online si cu un suport media suplimentar asigurat de cel mai mare trust de presa din Romania. Iar handicapul acesta nu poate fi recuperat cu pasi mici, facuti haotic – ci numai cu multa rabdare, focus nebun si idei iesite din comun.

Investitia totala, de pana in 5,000 euro, a fost acoperita partial din bartere si partial din vanzarea de publicitate in print, in revista. In final reuseam sa acoperim costurile doar din vanzarea de publicitate – mai ales ca baza era una mica, incluzand doar tipografia, pozele, distributia, dtp-ul, nu si salariile sau alte cheltuieli administrative – dar un mic profit nu strica nimanui, mai ales in aceasta perioada.

Este o editie speciala, care apare la 2 ani dupa caderea Lehman Brothers si dupa lansarea de catre Wall-Street.ro a unei sectiuni dedicate conceptului care ne sta pe buze de atunci – “criza”. Tema acestei reviste nu este “ce s-a intamplat”, ci “ce am invatat”, in prim planul revistei fiind peste 100 de manageri care ne-au impartasit experienta adaptarii la noul climat de business.

Ideea i-a apartinut redactorului-sef al Wall-Street.ro, Claudiu Vrinceanu – iar toate meritele sunt ale lui si ale echipei sale, care a muncit mult mai mult in ultima luna pentru a realiza continut exclusiv pentru aceasta revista.

Nu ne propunem sa facem din publicarea de reviste tiparite un demers continuu dar, in functie de feedbackul pe care il vom primi, probabil vom mai repeta aceasta experienta. Print-ul inca poate sa vanda – iar faptul ca proiectul special Wall-Street are noua pagini de publicitate in print in timp ce unul din ultimele numere din Forbes (Romania) pe care le-am citit avea numai trei nu face decat sa dovedeasca asta.

OK, si conceptul este unul diferit – revista nu se va gasi in chioscuri – ci va fi expediata direct prin curier catre 1,000 de manageri de top, in majoritatea lor oameni cu care redactia Wall-Street.ro comunica regulat pentru realizarea stirilor, interviurilor si analizelor prezentate zilnic.

Si da, cochetam cu o idee pe print si in zona de lifestyle feminin – dar momentan nu o sa dau mai multe detalii.

Note de subsol:
1. Mihai Seceleanu – Managing Partner Internet Corp. Blog | LinkedIn

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments