Posted By Costin

Ziua 3 – Informatii despre contentul blogurilor romanesti (BR 2009)


Navigare BR 2009: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Ne aflam in cea de-a III-a zi a saptamanii dedicate studiului BR 2009, un studiu desfasurat de refresh.ro, in perioada 7 decembrie 2009 – 7 ianuarie 2010, si lansat impreuna cu STANDOUT, agentia de publicitate online pe bloguri condusa de Ionut Oprea2.

La studiu au participat 720 de bloggeri din Romania. (Vezi Introducerea)

Datele de astazi ofera mai multe informatii despre subiectele si tipurile de continut favorite bloggerilor din Romania, despre preferintele bloggerilor in livrarea contentului (frecventa de publicare, numarul articolelor publicate lunar, forma feed-ului rss sau folosirea telefonului mobil pentru diferite activitati), precum si abordarea articolelor despre branduri.

Probabil cea mai mare problema a blogosferei, iar aici ma refer doar la bloggerii activi (majoritatea acestora regasindu-se printre cei care au dat curs invitatiei de a completa BR 2009), care tintesc si o latura pecuniara din blogging, este consecventa, subiect pe care refresh.ro la abordat de cateva ori, ultima oara intr-un articol separat, dintr-o serie de alte articole dedicate monetizarii blogurilor.

Referitor la consecventa, din cei 720 de bloggeri care au participat la BR2009 doar 23% au declarat ca scriu pe blog in fiecare zi, 34% dintre respondenti aproape zilnic, iar restul de 43% scriu destul de rar, o data pe saptamana sau chiar o data pe luna. De asemenea, doar 12% reusesc sa scrie peste 100 de articole pe luna, un numar de articole care, cel putin in opinia mea, ar fi doar un inceput pentru orice blogger care doreste si bani de pe urma acestei activitati.

In topul subiectelor preferate de bloggeri le gasim, cum era si de asteptat, pe cele personale, 71% dintre bloggeri scriind articole despre ei si lumea din jurul lor. Cu 48 si 45 de procente regasim placerea de a scrie subiecte ce au ca teme divertismentul, muzica sau filmele, acestea fiind urmate de nise ce sunt monetizabile: politica (32%), tehnologie (29%), stiri generale (26%) sau new-media (27%).

76% dintre respondenti sunt de parere ca subiectele politice au avut cel mai mare impact in blogosfera (2009 a fost un an electoral pentru Romania), urmate de mondenitati (39%), new-media si divertisment, fiecare cu 31% dintre raspunsuri. La polul opus s-au situat subiectele din turism si religie, amadoua masurand doar 4% dintre raspunsuri.

80% dintre respondenti prefera sa produca content de tip text, fotografiile si clipurile video regasindu-se pe locurile 2 si 3 in topul tipurilor de materiale pe care prefera sa le produca, cu 74% si respectiv 73%. De cealalta parte, topul materialelor produse de terti pe care respondentii le preiau pe blogurile lor este dominat de imagini (77%) si clipuri video (73%). Pe locul 3 regasim contentul de tip text, cu 35%, acesta fiind urmat indeaproape de fisierele audio (33%).

Doar 8% dintre bloggeri folosesc telefonul mobil pentru diverse activitati legate de blogging. Ne referim aici la actiuni precum redactarea si/sau publicarea articolelor pe blog, moderarea sau scrierea comentariilor. 57% dintre respondenti nu au folosit niciodata telefonul mobil pentru astfel de activitati, in timp ce 34% sunt doar utilizatori ocazionali de telefonul mobil, in astfel de ocazii. This is something we must remediate, isn’t it? 🙂

62% dintre respondenti ofera full feed, ceea ce inseamna ca articolele de pe blog pot fi citite integral folosind un RSS Reader sau pe e-mail, fara a mai fi necesara accesarea acestuia decat, probabil, pentru a vedea comentariile. De cealalta parte, 22% ofera feed partial, pentru citirea articolelor fiind necesara accesarea blogului.

62% dintre bloggeri scriu despre branduri si produsele sau serviciile oferite de acestea. 44% scriu din impuls, vorbind despre brandurile care le plac sau pe care nu le agreeaza in functie de evenimentele din viata de zi cu zi, in timp ce 17% dintre respondenti scriu recenzii, iar 12% transmit mai departe zvonuri sau informatii despre companii.

Note de subsol:
1. Ionut Oprea – General Manager, STANDOUT. LinkedIn | Blog | Twitter
Navigare BR 2009: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments