Posted By Costin

Ziua 5 – Informatii referitoare la venituri si investitii din si in blogging (BR 2009)


Navigare BR 2009: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Cati bani castiga bloggerii din Romania? Care au fost principalele modalitati de a face bani? Cati bani investesc acestia in activitatea care consuma peste 3 ore zinic pentru 19% dintre respondentii studiului BR2009?

La aceste intrebari vor raspunde chiar bloggerii din Romania, in cea de-a V-a zi a prezentarii rezultatelor studiului BR 2009, un studiu desfasurat de refresh.ro, in perioada 7 decembrie 2009 – 7 ianuarie 2010, si lansat impreuna cu STANDOUT, agentia de publicitate online pe bloguri condusa de Ionut Oprea1.

La studiul BR 2009 au participat 720 de bloggeri din Romania, modalitatea prin care au fost selectati fiind prezentata in Introducere.

Doar 25% dintre respondentii studiului au declarat faptul ca au castigat bani din blogging, in timp ce 3% au sustinut faptul ca blogging-ul reprezinta principala lor sursa de venit, ceea ce, luand in considerare ca 2009 a fost primul an de criza, si nu unul tocmai usor, cu disponibilizari si scaderi salariale, nici nu e prea greu de inteles.

Informatia pe care cred ca o astepta toata lumea este aceea ca 10% dintre bloggerii respondenti au castigat anul trecut peste 1000 de euro. Un calcul simplu, ce ia considerare doar minimele si o medie de 100 de euro per blogger ce a declarat sub 1000 de euro, ne arata ca, in Romania lui 2009, blogging-ul a devenit o mica industrie ce a incasat, cel putin la nivel declarativ, undeva in jurul sumei de 300.000 de euro.

* O estimare personala, ce ia in calcul datele BR 2009 + date din piata, s-ar regasi in jurul sumei de 400,000 – 450,000 de euro. Nu include agentiile.

Tot la nivel declarativ, incasarile din blogging s-ar putea dubla in 2010. Judecand dupa numarul campaniilor de anul acesta si cresterea numarului brandurilor mari ce au inclus blogurile in strategiile de marketing si publicitate, dublarea incasarilor ar fi destul de posibila, ceea ce ar face ca blogosfera din Romania sa genereze undeva spre 1 milion de euro.

Din ce castiga bloggerul bani? 25% dintre respondentii studiului BR 2009 au derulat campanii de display/branding, pe locul 2 regasindu-se articolele platite, cu 18% dintre respondenti. La doar 3 procente distanta, marketing-ul afiliat inchide, cu 15 procente, top 3 modalitati prin care bloggerii au castigat bani din activitatea lor, in 2009.

Va semnalez si faptul ca, anul trecut, 4% dintre bloggeri si-au branduit bloggul, iar 4% au vandut publicitate in feed-ul RSS, in conditiile in care 63% dintre respondenti nu au stiut cati abonati prin RSS aveau in momentul derularii studiului. Cu 1 procent gasim si monetizarea contentului video.

Cum banii nu se castiga din piatra seaca, 43% dintre respondenti au declarat ca au investit in blogging, 3% chiar peste 1000 de euro, principala cheltuiala a bloggerului din Romania (41%) fiind hosting-ul si domeniile web. 8% au declarat ca au cheltuit bani pe marketing si publicitate, in timp ce 3% au investit in oameni.

Note de subsol:
1. Ionut Oprea – General Manager, STANDOUT. LinkedIn | Blog | Twitter
Navigare BR 2009: Introducere | Ziua 1 | Ziua 2 | Ziua 3 | Ziua 4 | Ziua 5 | Ziua 6

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments