Posted By Costin

Ce te-ai face fara retelele sociale?


Zilele trecute, unul dintre bloggerii de frunte ai tarii si-a pus problema schimbarii contului de Facebook cu o… pagina. In cele din urma a renuntat si a sters sute de “prieteni”. Un alt blogger, nu neaparat de succes, insa aflat intr-un con de lumina, a trecut de cealalta parte a baricadei din motive clare de marketing. Sau pecuniare. Pana la urma calclatorul de pe care scrie, conexiunea la internet, curentul electric, caldura (e iarna) si tot ce-l inconjoara nu i-au fost oferite pe gratis.

Succesul in media sociale inseamna sa calci pe un drum pavat cu mii de prieteni pe care nu o sa-i cunosti niciodata. Pe ale caror fotografii nu ai efectiv timp sa le vezi. Poate arunci un ochi prima data sa vezi despre ce si cum, insa dupa aceea? Mai mult decat atat, vorbim despre mii de prieteni cu care nu o sa comunici niciodata. Nici macar prin mesaje. Nici macar prin intermediul unui like. Nici macar printr-un banal poke. Sau @Mention. Nici macar.

Si totusi ne bucuram cand vedem numarul de prieteni crescand chiar daca 1/4 sunt companii care abia asteapta macar 5000 de adrese de e-mail pe care sa le spameze cu mesaje promotionale. Ne bucuram sa vedem numarul de prieteni crescand chiar daca ne dam seama ca mesajele noastre nu ating nici macar 1/100 din “prietenii” nostri. Bine, ma refer la cine e capabil sa struneasa mai mult decat un neuron.

Clipul de mai sus e dus la extrem, insa contine totusi un sambure de adevar. Iar pentru cei care nu-l inteleg, cautati unul mai batraior care statea pe mIRC prin ’96-’98. Va va spune ca diferenta este doar de tehnologie, insa contextul este exact acelasi. Si totusi sunt bine merci. Au supravietuit :).

Sa facem un test. E 12 noaptea. Inchideti capacul la laptop, ridicati telefonul in mana si ganditi-va ca ati vrea sa va laudati ca ati gatit excelent. Aveti sute de contacte in agenda telefonului. Doar ati sicnronizat-o cu Gmail si Facebook, nu?

Pe cati dintre acestia va permiteti sa-i sunati?

* clip via @FeeXter


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments