Posted By Costin

Moare presa scrisa sau isi ascute datele demografice?


Daca ne uitam insa peste cifrele de afaceri si pierderile editorilor de presa scrisa din ultimii 2 ani, ce sa intelegem din datele furnizate de studiul SNA FOCUS de mai jos? Ca se cumpara un ziar la un bloc intreg de locuinte? Ca soferii chiar isi dau unul altuia ziarul pe geam la semafor (ultimul clip de aici, intervalul 15’00” – 15’30”)? Ori ca s-au nisat foarte tare demograficele din studiu pentru a rezulta cifre frumoase?

Peste 75% dintre persoanele adulte sub 64 de ani, din orasele cu peste 50.000 locuitori, aproape 4,8 milioane de oameni, citesc saptamanal cel putin un ziar sau o revista. Daca luam in considerare si editiile online ale ziarelor si revistelor, procentul acestora creste pana la 80%, conform celor mai recente date furnizate de studiul SNA FOCUS.

Cercetarea a fost realizata de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) in perioada octombrie 2009 – octombrie 2010 si masoara audienta presei scrise, consumul media si alte obiceiuri de consum ale populatiei din mediul urban cu varsta intre 14-64 ani din Romania.

In plus, ultimele date furnizate de BRAT, arata ca ziarele si revistele continua sa atraga consumatori cu putere de cumparare. 82% din populatia adulta din gopodariile cu venituri lunare de peste 1.000 euro cit este saptamanal cel putin un ziar sau o revista, in editie tiparita sau online. In randul femeilor cu functie de conducere din aceasta categorie, procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tiparite a publicatiilor. Daca ne referim la persoanele cu studii superioare, procentul care citesc ziare sau reviste lunar ajunge la 89%.

Caracteristicile cititorilor de presa – un avantaj pentru eficienta campaniilor publicitare

Ultimele date furnizate de SNA FOCUS arata ca ziarele si revistele continua sa atraga consumatori cu studii superioare care sunt dispusi sa isi cheltuie banii pe diverse produse sau servicii, fie ele de baza, sau de lux. Procente foarte mari din diverse categorii de consumatori, citesc ziare sau reviste saptamanal, in varianta tiparita sau online:

• peste 90% dintre femeile active care au facut cumparaturi in ultima luna intr-un centru comercial sau hypermarket,
• 89% dintre persoanele adulte care au cumparat bijuterii sau haine ale unor marci recunoscute, in ultimul an,
• 85% dintre cei care au fost intr-o vacanta in ultimul an.
• 82% dintre cei ce intentioneaza sa-si achizitioneze un imobil si 86% dintre cei ce intentioneaza sa achizitioneze un automobil in urmatorul an,
• 86% dintre cei care intentioneaza sa faca o asigurare de viata, sanatate, bunuri mobile sau imobile in urmatorul an.

BRAT furnizeaza date referitoare la auditul tirajelor publicatiilor din presa scrisa, din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienta pentru presa scrisa (SNA), din 2006 ofera informatii detaliate despre grupurile tinta (FOCUS), iar in 2007 a devenit furnizorul oficial al rezultatelor de trafic si audienta pentru siteurile web (SATI).

SNA FOCUS masoara comportamentele consumatorilor de media, stilurile de viata, obiceiurile de consum, caracteristicile socio-demografice ale acestora si este studiul de referinta al pietei de cercetare din Romania. Studiul este realizat de BRAT, pe un esantion reprezentativ pentru persoanele intre 14 si 64 de ani care traiesc in mediul urban, orase cu mai mult de 50.000 locuitori.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments