Posted By Costin

AdBreak, despre zgomot in media sociale


La AdBreak, evenimentul organizat de catre IQAds aseara in Music Club din capitala, ar fi trebuit sa participe toti clientii agentiilor interactive din Bucuresti pentru care media sociale sunt doua cuvinte ce excita. Si excita. Si excita. Si-ar fi dat seama de diferenta majora dintre reach si oamenii pe care campaniile ii ating in realitate.


Ana Militaru – Redactor-Sef IQads

Ar fi fost o lectie gratuita in urma careia ar fi inteles cat zgomot inutil e pe Twitter si ar fi uitat de el. Ar fi vazut cum din cele peste 200 de persoane care au dau Like evenimentului, prin participare, doar 30-40 de persoane au fost interesate de ceea ce s-a discutat pe scena. Si nu ar mai fi atat de excitati la raportari de RT-uri si Like-uri.

In linii mari:

– #PrinRomania incepe sa faca prea mult PR. “6000 de tweets”, o harta cu destinatii turistice si Bobby Voicu care zambeste frumos nu inseamna “Am schimbat lumea“, ci “Bai, noi ne-am distrat tare misto, Bobby e singurul blogger care a luat bani in campania asta si am facut mult buzz fain pe retelele sociale“. (toate lucrurile astea s-au spus aseara)

Bogdana Butnar: “Bai, Radu (Ionescu n.r), inseamna ca tu ai clienti destepti!”

– Agentiile, respectiv clientii, se multumesc cu datele oferite de Facebook, desi ar avea posibilitatea de a implementa Google Analytics. Putini il folosesc, insa numai pentru anumite aplicatii.

– S-a vorbit atat de mult (si inutil) de Like-ul de pe Facebook, cat nu s-a vorbit de SATI in cei peste 3 ani de existenta. Nimeni nu a semnalat faptul ca 10,000 de like-uri, de exemplu, nu au tractiune pentru a scoate in afara retelei sociale mai mult de 4-500 de insi.

– S-a facut mult apel la liniste. Am zambit. Pe Twitter nimeni nu le cere celor pe care ii urmaresc sa “faca liniste”. Isi fac liste separate pe care le urmaresc, restul (sute sau chiar mii de persoane!) sunt – de umplutura -. Ca si IRL.

– Clipul cu cei 6-7 like-isti facut de IQAds a fost genial. Ar fi completat perfect acest articol si ar aduce in atentia clientilor ca avem retele sociale in Romania (Neogen, TPU, Noi 2) pe care pot gasi si, atentie!, atinge mult mai usor romanii. (vine si clipul video)

Din pacate insa, clientul reactioneaza la buzz, agentia vinde ce ii este mai usor sa vanda: Facebook, pentru ca apare in reclame, si Twitter, pentru ca, nu-i asa?, era gata gata sa “faca” revolutia din Moldova si basca faptul ca a fost banat in Egipt!

* nu am avut aparatul foto la mine, pozele sunt facute cu o camera video 🙂

Concluzie:


Minipixi, Costin si Andreea la AdBreak

Note de subsol:
1. Ana Militaru – Redactor-Sef IQads. LinkedIn | Twitter.
2. Bobby Voicu – Blogging Consultant, FTW Media. LinkedIn | Blog | Twitter
3. Bogdana Butnar – Head of New Business & Digital Headvertising. Blog | Twitter | Facebook
4. Radu Ionescu – Managing Director, co-founder and shareholder at Kinecto. LinkedIn | Blog | Twitter

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments