Posted By Costin

Ce legatura este intre Ferrari, Discovery, ProTV, Facebook si Porsche?


Conform rezultatelor unui studiu exclusiv realizat de catre Unlock Market Research pentru Revista Biz, Ferrari, Discovery, ProTV, Facebook, Porsche, Heineken, Stella Artois, Swatch, Murfatlar si Harley Davidson sunt marcile care conduc in clasamentul celor mai fascinante 50 branduri pentru romani.

Am realizat acest studiu pentru ca am vrut sa vedem in ce consta fascinatia pe care unele branduri o exercita asupra noastra. Topul este o premiera pentru Romania si se inscrie in traditia proiectelor speciale Biz dedicate industriei de branding.

Marta Usurelu, redactor sef Biz

Studiul a avut loc in doua etape. Prima etapa a constat in rafinarea listei de atribute care definesc “fascinatia” si definitivarea listei de branduri candidate la titulatura de “fascinant” prin interviuri telefonice catre un esantion de 600 de respondenti cu varste intre 18 si 25.

In etapa a doua a fost intocmit un scor de fascinatie pentru fiecare brand evaluat si a fost realizat un top al fascinatiei. Esantionul total a cuprins 558 de respondenti cu varste cuprinse intre 18 si 55 ani. Studiul este reprezentativ la nivel urban pentru populatia de peste 18 ani. In realizarea studiului a fost realizata analiza de tip Maximum Difference.

In top 50 mai intalnim si Panasonic (11), Sony (17), Samsung (18), Philips (28), Nokia (33), Microsoft (36), Apple (42) Vodafone (43) si Orange (48), branduri reprezentante ale categoriei IT&C, in timp ce online-ul are ca reprezentante branduri precum Facebook (4), Youtube (12), Yahoo (34) si Google, suprinzator, pe locul 44.

Media are tot 4 reprezentante, ProTV pe locul 3, MTV pe 23, National Geographic pe 32 si Adevarul pe locul 35. Iata topul 50, pe larg.

<

Note de subsol:
1. Marta Usurelu – redactor sef Revista biz. LinkedIn | Twitter

Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments