2leva.bg, extensia 2parale.ro in Bulgaria

2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, s-a extins in Bulgaria cu 2Leva.bg, o retea similara de marketing afiliat adresata advertiserilor care vor sa se promoveze pe piata bulgareasca, beneficiind de avantajele si complexitatea aceleiasi platforme tehnice folosite si in Romania, 2Performant, care permite monitorizarea tuturor actiunilor generate de afiliatii din retea.
Reteaua 2Leva.bg numara deja 3 campanii, doua pe categoria fashion si una de domeniul IT&C, care pot aduce bani afiliatilor ce le promoveaza. Decizia strategica de extindere a business-ului 2Parale pe piata online din Bulgaria, la peste doi ani si jumatate de la lansarea in Romania, are la baza cresterea constanta a gradului de penetrare a internetului in tara vecina, precum si similitudinile la nivel de obiceiuri de consum si cumparare online.
Suntem convinsi ca experienta si know-how-ul dobandite in cei peste doi ani si jumatate de la aparitia 2Parale pe piata romaneasca vor juca un rol definitoriu in dezvoltarea 2Leva.bg si ne vor ajuta sa ne impunem intr-o pozitie similara pe piata din Bulgaria.
Dorin Boerescu, CEO 2Parale.
Potrivit datelor Eurostat pe 2010, gradul de penetrare a internetului in Bulgaria este de 43%, mai mare decat situatia din Romania, unde se estimeaza un procent de circa 36,8%. Acelasi raport Eurostat arata ca in jur de 11% dintre utilizatorii bulgari de internet sunt cumparatori online, spre deosebire de cele 9% procente din Romania. Mai multe informatii despre piata din Bulgaria gasiti in raportul Eurostat.
43% din 7 milioane e mult mai putin decat 36% din 21 de milioane…. sa speram ca va fi un succes
Costine, cum de cea mai mare retea de afiliere face vanzari de trei ori mai mici decat cealalta retea? Nu ti se pare nimic ciudat?
Sau si dimensiunea este acum un slogan, ca ala cu cel mai mic pret din Romania? 🙂
@Radu: Decat care cealalalta retea? ProfitShare e un program de afiliere al unui magazin mare, nu e o retea de afiliere.
Esti o persoana amazing care a facut treburi extraordinare de cool. Why are you trolling in comentariile unui articol? Nu vreau sa jignesc, chiar nu am nici un fel de astfel de intentie, si I have all the respect for you.
Dar in acelasi timp chiar nu inteleg. Crezi ca problema pietei de ecommerce de la noi e 2Parale? Eu cred ca a facut un beneficiu imens pentru piata, este un canal foarte eficient care permite ca companii noi sa fie create si sa supravietuiasca in Romania. Cred ca orice ajuta antreprenori din Romania e imens de cool.
De asemenea sunt o gramada de siteuri, I have stats, you have too, care fac bani prin programele noastre, si in final acesti oameni prind gustul proiectelor si biz-ului si pot sa faca treburi din ce in ce mai amazing.
All the hate nu ajuta pe nimeni. Va bateti (I guess) pe ceva care a ajuns la 5% din potentialul posibil, Si toata lumea asteapta in RO ca magically over night chestiile vor fi mai bune, mai multi bani, mai multe proiecte, and so on. It won’t. And if you don’t get over it and work together it won’t.
How about getting together and making events that educate people? You may think that’s bullshit but it’s not, that’s how it all starts.
there he goes again =))
Radu, imi pare bine ca te-am cunoscut si cred ca esti un om super ok si ca succesul 2parale ti se datoreaza 100%. Nu cred ca m-ai vazut vreodata trolland pe cineva ca sa arunci cu vorbe de genul asta. Am pornit aceste discutii pentru ca, din pacate acolo se intampla lucruri pe care le consider ca afecteaza negativ piata. Unul dintre lucruri este incurajarea spamului, am mai discutat despre asta, si magazinele din ARMO au inteles si au renuntat la site-urile respective. Site-urile s-au inchis imediat ulterior pentru ca nu-si mai atingeau scopul care n-a fost niciodata utilizatorulul. Iti aduci aminte de http://preturicomputere.ro/, nu? Scrie mare pe el si acum care e scopul si ca n-a merit efortul nici macar sa fie intretinut mecanismul automat de scrapping pentru ca nu mai genera un nivel de cash acceptabil. Nu cu astea cred ca educam antreprenorii si ii facem sa prinda ‘gustul’. Al cui gust? Al spamului? Da, se pot face ceva bani usor pe termen scurt. Dupa ce antreprenorul e dependent de o increngatura de spam-site-uri care intr-o zi pica din Google, ce faci? O sa zici ca sigur, e vina lui ca nu si-a construit serviciul corect.
Mai nou, este o chestie hazlie asta cu cea mai mare retea si nu as fi abordat-o daca n-ar fi fost contextul celorlalte fapte – acelea sunt problemele care ma preocupa nu asta. Ca fapt divers, iti reamintesc ca reteaua noastra are pe langa vreo 10k afiliati si mai multi parteneri care afiseaza reclama pe site-urile afiliatilor. Sunt partenerii din Marketplace care platesc aceasta reclama ca procent din vanzari si care vor fi din ce in ce mai multi. Cred ca rezolvam cu asta si falsa problema semantica creata din dorinta de pozitionare.
Apostolescu tu crezi ca in .ro se intampla chestii urate in marketingul afiliat? :)) .ro e un embrion fata de .com si o cautare pe google cu mentiunea “black hat” o sa-ti confirme asta imediat. Deocamdata .ro e destul de curat.
Ca sunt in 2Parale agregatoare? Care retea de marketing afiliat nu are? Si am zis retea nu program ca cel pe care-l are emag. Aici cred ca ai tu o problema de semantica.
Da, voi aveti un program nu o retea!!! Pot sa adaug ca si ala e cam prafuit si uitat prin debara?
Esti neobosit in comentarii cand vine vorba de MA ,dar extenuat in a face ceva cu profitshareul ala. Si btw, daca ma mai faci troll cred ca o sa-mi scot manusa si o sa te palmuiesc.*gentleman style*
@Radu: Again, nu am vrut sa offend or something. Incerc sa ma distantez de ce se intampla in .ro, cateodata I share an opinion. Please take this whole discussion as sharing thoughts, not something confrontational.
Cred ca zici tu e foarte OK intr-o lume ideala si utopica. In real life business is about money, and the role of biz-s is to make money. Momentan magazine trebuie sa supravietuiasca si sa faca bani. Daca ei accepta siteuri ca si preturicomputere e foarte OK, le da un avantaj fata de competitie.
E posibil ca consumatorii sa ii pedepseasca, sau Google, sau cine stie cine. Isi asuma un risc, and like all risks some pay of and some don’t. Mie mi se pare amazing si I have to give it to you, super, ca i-ai convins ca e spre binele lor sa refuze canale care le aduc clienti. Eu as face aproape orice to get sales (I would never break the law for instance).
Anyway, despre Marketplace. Vreti sa fiti ca si Amazon, right? Here is what they say: “Amazon.com Associates: The web’s most popular and successful Affiliate Program”. Notice the program part. Go to ShareASale or CJ and you will see who calls itself a Network.
@radu: Cred ca deep down intotdeauna am sperat ca eMag si 2Parale la un moment vor lucra impreuna sa creasca piata. So probabil de aia am simtit sa raspund, pentru ca I think you could do a lot more together than apart. I’m still hoping…
Radu, de mult timp incoace eu prefer sa gandesc pe termen lung, nu la ce tun sa mai dau maine. Hai sa vedem ce obtinem daca incurajam agregatoare, scrapping sites: pe termen lung vom finanta (noi, magazinele online, prin intermediul retelelor de afiliere) o retea de site-uri construite doar ca sa fie primele in Google dupa orice cuvant cheie. Cine creste astfel de site-uri poate cumpara si face experimente pe oricate domenii, daca 1-2% din acestea vor fi primele in cautari, restul pot fi inchise. Oamenii acestia nu cresc branduri pentru oameni ci site-uri cu care sa spameze Google.
Bun, care e rezultatul pe termen lung? Prima pagina de cautare dupa orice cuvant care reprezinta un produs sa fie parazitata de astfel de site-uri in detrimentul magazinelor si a site-urilor de continut. Asta vrem? Pentru o retea terta de afiliere e o mana cereasca – pune vama pe traficul din cautare care ar reveni de drept magazinelor sau site-urilor reale de continut. Pentru magazine se transforma in cosmar – isi dau seama ca au finantat o retea de capuse carora trebuie de acum sa le plateasca taxa de trecere pe cautari pentru ca altfel capusele se muta la alti naivi care vor plati mai mult ca sa se ‘lanseze’ singuri in aceeasi capcana.
Stiu, avem viziuni diferite despre metodele de facut bani. E usor sa faci pe cineva sa creada ca daca plateste doar procent din vanzare este ok dar uite ca nu e intotdeauna asa. Trebuie sa te uiti si la metodele prin care se obtin aceste vanzari si cum te vor afecta pe termen lung. In cazul de fata, magazinele ar finanta niste intermediari de care nu au nevoie si care se vor intoarce impotriva lor.
@Radu: E normal sa ai viziuni diferite. And I agree with part of what you said.
Daca ai timp candva poate imi trimiti pe mail ([email protected]) niste siteuri din .ro pe care voi le-ati dat afara. I have a US friend care has been doing this for 15 years now, and has been managing a lot of programs. Vreau sa ii cer o parere.
Sigur nu sponsorizați “căpușele”? http://imageshack.us/photo/my-images/195/pozat.png/
@ Radu Apostolescu
evident, “sloganul” 2Parale este un subiect care te preocupa in ultimul timp, desi nu imi dau seama de ce brusc este ATAT de important.
In fine, noi vom continua sa declaram ca suntem “Cea mai mare retea de marketing afiliat din Romania” (atata vreme cat va fi adevarat, evident). Banuiesc ca si tu vei continua sa contesti aceasta declaratie indiferent de subiectul comunicarii noastre (btw, ar trebui sa admiti totusi ca trolling se cheama ce faci tu comentand pe langa subiect doar de dragul de a spune ceva rau despre noi – http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet) ).
Demersurile tale (publice sau private) imi afecteaza businessul si sunt convins ca esti constient de asta. Ai un cuvant greu in industria de comert online din Romania (meritat pe deplin prin succesul eMag) si imi pare rau sa vad ca folosesti aceasta influenta intr-un mod pe care eu il consider daunator pietei (atat celei de ecommerce cat mai ales celei de marketing afiliat) dar favorabil tie personal si business-ului in care esti implicat.
Poate ma insel, nu sunt detinatorul adevarului absolut.
Iti propun 2 variante de rezolvare, m-as bucura sa le accepti pe amandoua:
1) ne actionezi in instanta sau la Consiliul Concurentei (sau orice autoritate o consideri competenta) pentru publicitate mincinoasa (in privinta sloganului) si luam (amandoi) de bun verdictul final al acelei autoritati.
si/sau
2) rugam pe cineva (Costin?) sa organizeze/modereze o discutie live, publica, la “distanta”, intre noi doi pe teme de marketing afiliat, diferenta dintre un program si o retea, rolul pozitiv sau negativ al agregatoarelor/comparatoarelor, marketing online in e-commerce, seospam etc. (subiectele demersurilor tale din ultimele luni).
In felul asta am avea ocazia sa dezbatem intr-un cadru organizat “problemele” pe care 2Parale le genereaza pietei din Romania, best practices in marketing afiliat, diferentele de abordare dintre Profitshare si noi etc. beneficiind de un moderator echidistant, o agenda de discutie echilibrata (agreata anterior, eventual) si (sper) o sansa reala de a ne spune fiecare punctele de vedere si a primi feedback atat de la partenerul de discutie, de la moderator dar si de la alti participanti (putem invita si specialisti in MA/SEO/SEM, proprietari de magazine online, afiliati de top etc.)
Am fost tot timpul dispus sa invat si sa accept ca nu am dreptate, atunci cand asta se intampla intr-un dialog fair, pe un subiect clar si cu argumente documentate. As vrea sa am ocazia si in situatia de fata.
Ce zici?
Daca esti de acord (si daca avem si acceptul lui Costin de a organiza/modera – poate fi si altcineva, evident) cred ca poate iesi un lucru bun dintr-o dezbatere de genul asta, benefica atat pietei cat si fiecaruia dintre noi.
N-am preferinte in privinta platformei pe care sa se intample dezbaterea (g+, facebook, etc.) sunt sigur ca putem gasi usor o forma convenabila pentru toti. La fel, sunt sigur ca restul detaliilor – data/ora/agenda/invitati etc. – pot fi rezolvate usor, atata vreme cat accepti sa se intample.
Daca nu accepti voi considera ca eu am dreptate in toate subiectele “controverselor” din ultimul timp si te voi ruga sa te opresti din demersurile publice de a ne denigra constant si fara un motiv real.
Astept un raspuns,
Multumesc
știe cineva pe unde găsesc popcorn prin apropiere?
Daca iti este afectat businessul poate ar fi bine sa te uiti mai degraba la actiunile tale si/sau sa te gandesti ca poate am dreptate.
Eu imi spun parerile liber, fara regie, arbitri si aranjamente de scena. Poti incerca si tu, e mult mai sanatos. Punct.
Reply-ul tau e pur si simplu … dezamagitor din partea cuiva atat de vehement si dornic (pana acum) sa isi spuna parerea despre 2Parale.
Sunt foarte atent la businessul meu – nu am crescut din intamplare de 4 ori in primele 6 luni 2011. Si nu, nu cred ca ai dreptate, m-am gandit si la varianta asta.
Cred cu tarie ca putea fi un lucru foarte bun pentru piata dezbaterea noastra – pacat ca nu ai acceptat-o. M-as bucura totusi ca de acum incolo sa iti sustii parerile negative despre noi cu argumente mai bine fundamentate.
Spor la conversii sa avem, asta conteaza in the end.
vă aştept la braşov, facem un grătar la mine in curte şi moderăm acolo dezbaterea. cine pierde, pleacă duminica la 2, cu restul de 100.000 bucureşteni. cine câştigă, pleacă la 6.
@zoso echidistantule! Vin si cu Krumel, sa rezolvam 2 probleme la pret de una? );-
sapi tu groapa?
nu e nevoie, folosim acid – tu sa ai cada pregatita.
M-as baga in discutie mai aprofundat dar ma rezum sa ma exprim doar cu o concluzie dupa ce am promovat mai multe magazine.
Magazinele online din RO cu precadere din IT nu inteleg deocamdata si au falsa impresie ca ei acopera in acest moment toata nisa.
Fals si departe de adevar. Poate o acopera pe short tail dar pe long tail nici pe departe. De aici apar toate problemele legate de trafic. Da avem aceeasi sursa … Google . Dar totusi nu concuram pe aceleasi cuvinte cheie pe long tail. Poate daca magazinele ar lucra ceva mai apropiat cu SEO-isti li s-ar explica in detaliu acest lucru si unde gresesc. Asta daca intr-adevar vor vanzari si nu altceva.
@Radu Apostolescu chiar trebuia sa reamintesti de preturicomputere.ro ?:)
Nici acum nu accept titulatura de spam site a ceea ce a fost pe preturicomputere.ro .Atunci cand un site intoarce rezultate extrem de relevante pt utilizator nu este spam site.
@Apostolul Moralei Crestine,
Spui ca te intereseaza clientii. Clientii 2parale, adica advertiserii, cum ar veni concurentii emag? Sau consumatorii?
Cat despre iesirea lui Dorin Boerescu din business, as putea intreba identic: dar emag cat a costat? Sa spun, ca stiu? Sunt mishto sedintele cu parfum de realitatea? Sau pe la voi nu vine elanu’?
Si daca tot ai vandut/cedat/pierdut controlul, de ce te mai agiti? E ordin de la patronat?
@ZZ Prietene, varsa-ti laturile in alta parte sau chiar aici daca si Costin le accepta. Din pacate pentru tine nu-ti dai seama ca versi tot in capul ‘protejatilor’. Ti-e rusine sa-ti asociezi numele cu ceea ce spui sau nu trebuie sa stim cine esti de te ascunzi in anonimat? Pot pune pariu ca urmatorul tau mesaj va fi ‘Ma cheama Ion Popescu, ce importanta are?’ 🙂
Costin, daca stergi mesajul de mai sus, sterge-l si pe asta te rog. Multumesc.
La varsat laturi ma-ntreci, nimic de zis. Ai fost si esti primul. Daca tu intrebi cat costa 2parale e pragmatic, daca eu intreb cat a costat emag e latura. Daca tu intrebi de ce se agita Boerescu e etic, daca altul te intreaba de ce te agiti tu, e spam.
Hai, spune cat costa 2parale. Nu uita sa zici si de emag, pragmatic mic.
Guys, imi stricati zenul de dimineata.
Radu si Dorin: cand va decideti, facem o dezbatere in cadrul unui eveniment pe care o sa-l organizez special pentru voi.
ZZ: chill, dude. Ai picat ca o picatura de cerneala intr-un pahar cu apa. Te-ai remarcat, 10. Data viitoare insa, noteaza-ti pe ceva ca pe “Apostolul Moralei Crestine” noi il strigam Radu. Sper sa nu fi fost prea subtil.
@Costin,
Raule, de ce nu-l strigati “Radu de la cea mai mare platforma de afiliere”!? Nu ma mai joc. Si nici el nu se mai joaca cu tine.