Diesel Like QR code in Madrid, Obi le bifeaza in Romania!


Diesel a pus in practica o idee excelenta de folosire a codurilor QR bazata pe faptul ca Facebook este cea mai utilizata aplicatie, sute de milioane acceseaza reteaua sociala folosind telefonul mobil iar aceste persoane sunt mult mai active in retea decat cei care folosesc computerele. La aceste informatii se adauga cele 3 miliarde de Like-uri oferite cu mare generozitate zilnic.

Agentia FullSix a implementat pentru Diesel in Madrid o campanie prin care cei care intra in magazin si descopera articole de vestimentatie care le plac sa impartaseasca acest lucru si cu prietenii de pe Facebook. Iar cea mai simpla metoda a fost implementarea de coduri QR asociate diferitelor produse din magazin care dupa scanare duc pe o pagina web optimizata pentru telefonul mobil unde pot apasa butonul de Like, cu afisarea imediata pe Wall – unde prietenii aflati la mare distanta de magazin pot comenta 🙂

Mai jos puteti vedea un videoclip despre aceasta campanie:

Intre timp, in Romania, Obi face un pas important in adoptarea codurilor QR folosindu-le pentru a descarca pe telefonul mobil ultimul catalog cu produse. Sunt un mare fan al cataloagelor digitale din diverse motive, de la ecologie (nu mai consumam hartia care ajunge oricum la gunoi), comoditatea de a te uita oricand ai chef pe catalog si usurinta in a cauta informatia stocata digital fata de cea tiparita.

In cazul Obi apreciez buna intentie dar nu pot sa nu remarc cum implementarea sufera. Aceasta nu atat datorita comunicarii modului de scanare a codului QR (cu exceptia celor familiarizati cu aplicatiile pe mobil, si care majoritatea au deja instalat un QR code reader, restul posesorilor de telefon mobil nu au nici cea mai vaga idee cum si de unde sa descarce QR code App) cat a dimensiunii de peste 18 Mega a fisierului care trebuie descarcat pe telefon.

Ce inseamna un fisier atat de mare? In primul rand fara o conexiune 3G, durata de descarcare este atat de mare incat nu vad cine ar avea rabdare sa descarce tot fisierul. In al doilea rand, in lipsa unei conexiuni WiFi, descarcarea fisierului va consuma o bucata importanta din traficul de date alocat lunar pentru cei care au pachete de date cu trafic inclus, iar pentru cei care platesc la trafic catalogul va costa mai mult decat majoritatea aplicatiilor disponibile contra cost (19 RON). Nu in ultimul rand, pentru a deschide un fisier atat de mare si pentru a-l putea rasfoi trebuie un telefon cu procesor performant.

Greseala de a nu adapta continutul oferit prin codul QR la telefonul mobil este una elementara, evidentiata si in ghidul de folosire a codurilor QR in marketing. Sa speram ca o s-o vedem mai rar in viitor (din pacate nu este un caz izolat, am vazut aceeasi eroare la o agentie digitala cu pretentii), cat priveste cititorii refresh.ro sunt convins ca o vor evita 😉

Poza pagina catalog OBI cu cod qr:


Dan Virtopeanu | Antreprenor Profil LinkedIn | Twitter | Blog personal

View Comments