Mai mult de jumatate din codurile QR sunt scanate de acasa


Comscore a publicat rezultatele unei cercetari facute in principalele 5 tari europene (Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si Spania) despre obiceiurile de scanare a codurilor QR sau codurilor 2D. Gradul de adoptie inca este foarte mic, sub 5% din utilizatorii de telefonie mobila din aceste tari au scanat coduri in luna iunie, reprezentand o pondere de aproape 10% din totalul posesorilor de smartphone.

Foarte interesant este modul de interactiune, desi prin definitie telefonul mobil este mediul ideal de comunicare in tranzit si de reactie pe moment, doar 20% au scanat coduri in timp ce se aflau in exterior sau in mijloacele de transport public, 17,8% , respectiv 17,2% au scanat coduri in timp ce se aflau in magazine, respectiv supermarketuri si 5,7% in timp ce se aflau la restaurant.

Majoritatea scanarilor (57,4%) s-au facut de acasa, iar 22,6% de la serviciu. Aceasta ne arata ca principalele argumente in folosirea codurilor QR sunt comoditatea si curiozitatea, mai putin nevoia de a rezolva ceva pe loc.

Cum si numarul campaniilor care sa valorifice aceste coduri in teren este inca foarte mic, rezultatele sunt oarecum normale – majoritatea campaniilor implementeaza coduri QR in media traditionala (in special publicatiile tiparite) pentru a genera interactiune cu audienta.

Exemple precum cel implementat de Diesel sunt putine chiar si in tarile unde mobile marketing este mai dezvoltat ca in Romania. Mai jos un grafic cu rezultatul cercetarii Comscore:


Dan Virtopeanu | Antreprenor Profil LinkedIn | Twitter | Blog personal

View Comments