Posted By Costin

Opinia in jurnalismul online romanesc


Discutam in urma cu cateva saptamani cu Ioana despre publicatiile online romanesti care preaiau opinii are jurnalistilor / publicatiilor internationale in nume propriu. Ok, precizeaza sursa in zona dedicata, insa aceasta nu mai este preluata si in textul stirii, iar topica ramane personala, ca si cand ar fi plecat din redactia care a facut traducerea respectiva.

Fac abstractie de paralelela inutila dintre piete, o placere totusi pentru jurnalisti, si peste faptul ca ai impresia ca jurnalistii de la Money Express au stat la o cafea cu Jack Dorsey si Julian Assange, si relatau pe Twitter fiind preluati de Andreea Esca in direct in cadrul jurnalului de la 19, un exemplu ar fi si articolul din imaginea alaturata, din money.ro, articol ce prevesteste iminentul sfarsit al mass-mediei :-).

Si gandesc. a) Ca informatie, ar fi putut fi impachetata in 3 paragrafe, evitand elegant adresarea directa a discursului catre cititor prin oferirea sursei initiale (in cazul de fata avem un cross catre un subdomeniu money.ro). b) ca utilitate e degeaba, astfel de teme fiind de la explozia youtube-ului destul de prezente. In presa de afara! Assange e doar bonus. c) ca timp e o pierdere pentru o publicatie romaneasca online, la acel numar de caractere, dublata de un portal pentru un subdomeniu. Ar fi putut sa-i intareasca homepage-ul si sa actioneze de acolo (my 2c).

Este vreun schepsis altul decat volumul? Caci e posibil sa nu ma prind.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments