Posted By Costin

Primul pas in monetizarea unui joc este probabil acela de a-l oferi gratuit


Iar banii sa ii incasezi ulterior, din bunuri virtuale.

Ascultam zilele trecute o discutie despre monetizarea jocurilor online, ideea cea mai vehiculata de catre interlocutori fiind aceea de a lansa portaluri cu jocuri gratuite, incasarile bazandu-se astfel pe display. Am zambit. 🙂

Mi-am adus aminte de aceasta discutie astazi cand am citit rezultatele unui sondaj publicat de asociatia germana Bitkom din industria tehnologiei, sondaj care desi are in centrul sau tranzactiile de bunuri virtuale din World of Warcraft, semnaleaza diferenta dintre un joc cu plata si un joc gratuit, ori freemium, interesul utilizatorilor de a plati sume mai mari de bani crescand exponential in cazul jocurilor gratuite.

Din pacate insa, statistica germanilor nu aduce nimic nou. Altfel, ne mai aducem aminte de proiectele pe care le-am abandonat prin sertare.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments