Posted By Costin

Retelele sociale, obositoare precum topurile de site-uri din 2004


Prin 2000-2004, toata lumea isi inscria site-urile in toate directoarele si topurile posibile si imposibile. Imi aduc aminte de jdemiile de bannere din footerele acestora, catre top100, top66, top-s’un-numar, statistici, trafic, atop, btop, gtop, litera-top etc. Si Dmoz. O fi murit? 🙂

Chiar si eu aveam vreo 3 topuri preferate :-), insa “moda” nu a durat mult, cel putin pentru mine si pentru cei din zona mea de interes, probabil pentru ca devenise oarecum obositor sa tot urmaresti pozitii inutile prin diverse locatii online, desi, din cauza acestora, am cunoscut destul de multa lume online la vremea respectiva, pe care-i intalneam ulterior pe mIRC pentru a discuta despre site-uri.

* mIRC-ul fiind, alaturi de forumuri, singurele retele sociale de la vremea respectiva 🙂

Si banuiesc ca acum se intampla la fel. Lucrand insa pe/cu proiecte mari, nu am mai avut timp sa urmaresc ce se mai intampla si pe la periferie (nu e o aroganta, in cel mai rau caz o parere de rau ca nu mai am atat timp pe cat mi-ar placea).

In ultimii ani am testat, verificat si tras concluzii in urma a zeci de retele sociale pe care le-am frecventat, mai mult sau mai putin, dupa posibilitati si nevoi. Zeci, in ciuda faptului ca nu am ramas fidel decat celor doua omniprezente si in viata voastra: Twitter si Facebook. Twitter pentru ca am toti cunoscutii aproape, Facebook pentru fun :-).

Si a venit si Google+.

Toata lumea se zbate in jurul la +1 de parca e Mesia, desi toata reteaua asta nu face, de fapt, decat sa umanizeze toata tehnologia dezvoltata in jurul Google. Dupa cum spune si americanul “let’s put a face in front of a nickname”, Google a reusit intr-un final sa puna fețe in jurul serviciilor pe care utilzatorii le folosesc de cativa ani deja. Nu pentru a ne cunoaste el, ci pentru a-i mari consumul. El ne cunoaste.

O va folosi cineva? Intr-un final, da. Toata lumea. Si nu pentru ca este un struto-Twitter, camila-Facebook, nu pentru +1 pe care majoritatea nu stie de unde sa-l apuce, ci pentru ca noi, utilizatorii Google nu ne mai vedem prin sidebar-uri de gmail, ori share-uri pe G Reader, ci pe, hmmm, wall.

In plus, nu am vazut pe nimeni care sa-si puna macar o intrebare despre faptul ca toate setarile Google s-au mutat… exact. Ati ghicit. Sub Plus! Iacata! Mi se pare cea mai perversa miscare, daca e sa ma intrebati pe mine. Plus primeste astfel cheia Google. Iar intreprinderea cu un lovemark impresionant ne intra in suflete adunandu-ne prietenii intr-o interfata pe care deja o cunoastem albastra :-).

Personal insa, nu am gasit inca timp sa o explorez. E timp, daca va fi nevoie.

Azi noapte, pe blogul lui Cristi Manafu, am citit despre Heello. Nu am obosit, inca, precum s-a intamplat in cazul topurilor din 2002, insa mi-am spus: “La ce bun?“. O sa mai pot cunoaste personal inca 10-50 oameni dupa ce o sa ma imprietenesc virtual cu 4-5000 de insi? Nu inteleg, altfel decat comercial, aceasta foame de prieteni.

Traim intr-o lume in care fizic nu mai putem face fata tonelor de informatie. In ultimele saptamani am facut un test, fortat oarecum de imprejurari. M-am mai uitat la TV doar pe canalele de muzica si la Two and a half men. “Catastrofa!” as fi spus pana cum cateva saptamani, pe vremea cand lucram in ProTV.

Iluzii. Nu am pierdut nimic. Si nu vorbesc despre chestii vitale, ci de informatii care sa ma afecteze catusi de putin daca le-as fi aflat in momentul producerii lor. Si daca nu erau cativa conectati la internet la Paraul Rece, la Biz Camp, ma sarea pana si decesul prematur al lui Amin Winehouse.

Revenind insa la Heello, mi-am adus aminte cat de incantati ati fost o parte dintre voi si ce iures a fost pe retelele sociale cand s-a lansat Quora. Ce s-a intamplat? Cu ce-ati ramas? 🙂 Exact.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments