Posted By Ioana

GfK Romania: Romanii nu se mai amuza la reclame


Romanii s-au saturat de publicitate in ultimii noua ani, doar 5% mai sustin ca nu i-ar deranja mai multa publicitate, in comparatie cu 12% cati erau in 2002. De asemenea, nici macar nu o mai considera distractiva, asa cum o credeau in 2009.

Numarul celor care considera ca publicitatea este de cele mai multe ori distractiva este in scadere (de la 2 treimi în 2002 la 58% în 2011), arata un studiu GfK România despre cum percep romaniii publicitatea, pentru IQads.

Partea buna e ca 77% dintre respondenti cred ca reclamele le ofera uneori detalii practice sau folositoare despre noul produs si ii ajuta sa faca comparatie mai usor, sa ii puna pe producatori in competitie, incurajand astfel imbunatatirea produselor.

Studiul mai arata ca in perioada crizei doar bugetele au fost afectate, dar nu si numarul de spoturi si Tv si radio, machete de presa sau outdoor-uri, care a ramas constant sau chiar a crescut, gratie micsorarii tarifelor de publicitate.

Perceptiile consumatorilor in ceea ce priveste publicitatea sunt foarte diferite. De exemplu, cei din orasele mici sau de la sate nu sunt impresionati cand vad o reclama cu vedete, doar bucurestenii sunt atrasi de acest gen de publicitate.

In urma acestor concluzii studiul arata ca agentiile si companiile trebuie sa isi adapteze strategia de comunicare ca mesajul sa ajunga in vizorul consumatorilor si sa se reinventeze in permanenta.

Am facut acest studiu pentru ca voiam sa vedem daca intuitia noastra referitor la modul in care este perceputa publicitatea se adevereste. Scriind in fiecare zi despre branduri, campanii de comunicare, consumatori si relatia dintre toate aceste concepte, am vazut ca din ceiîn ce mai multi oameni primesc publicitatea ca pe o forma de entertainment.

Si ca, gratie acestui lucru, treptat, publicitatea si-a facut loc in viata noastra – de la reclamele pe care le disecam atunci cand suntem cu prietenii la o bere sau participarea la seri speciale cu proiectii de reclame si pana la imprumutarea anumitor expresii sau cuvinte din spoturi TV sau campanii online. Exact despre asta vrem sa vorbim prin intermediul acestui raport.

Adriana Lungu, Business Developer IQads

Publicitatea este inca o putere, cu toate controversele si „Cannes-Cannes”-urile din jurul ei. Studiul arata ca romanii inca mai tin cont de ea si ii descopera partile bune. Cu toate acestea, este evident ca perceptia asupra efectelor pozitive este in scadere fata de 2002, ceea ce lanseaza o mare provocare industriei de advertising, nevoita sa se reinventeze continuu.” a spus Traian Nastase, Online Project Manager, GfK Romania.


View Comments