Posted By Ioana

Omenirea tresare cand Steve Jobs stranuta nu pentru ca e genial, ci pentru ca e atat de aproape


Retragerea lui Steve Jobs din prima linie decizionala a Apple a ridicat numeroase semne de intrebare si a provocat intense dezbateri in randul comunitatii IT, business si a agentiilor.

Cofondatorul companiei Apple este un model pentru multa lume, iar dupa cum scria Vlad Mixich, pe contributors.ro: “omenirea tresare cand Steve Jobs stranuta nu pentru ca e genial, ci pentru ca e atat de aproape”. Viata lui profesionala de succes este inspirationala pentru multa lume. Drept urmare cei de la Property Casualty 360 au chestionat cu cativa experti din agentii, care au elaborat o serie de cinci lectii pentru cei care isi doresc sa aiba o agentie/afacere de succes.

Asa cum Steve Jobs este sinonim in mintea a miliarde de oameni cu Apple, tot asa si cel care detine o companie trebuie sa constientizeze ca reprezinta brandul pe care il detine. Cu toate acestea, Tim Cunningham, presedintele OPTIS Partners LLC, sustine ca in momentul in care detinatorul reuseste, prin eforturi sustinute si decizii inspirate, sa faca cunoscuta agentia, inaintea sa, atunci inseamna ca a reusit sa ii ofere o identitate puternica.

Pe modelul Apple, planuieste din timp fiecare miscare si ia in calcul orice scenariu, oricat de putin probabil ar fi sa se indeplineasca. De exemplu, daca ai de gand sa te retragi peste 15 ani e cazul sa incepi de pe acum sa faci planuri, sustine Cunningham.

De asemenea, Demmie Hicks, presedinte al DBH Consulting, crede ca pe langa planurile legate de viitorul afacerii, trebuie sa se acorde atentie si “capitalului uman”, care genereaza capitalul financiar. Liderii trebuie sa fie in stare sa identifice echipa cu potential, pentru a asigura succesul in viitor.

Steve Jobs, prin deciziile sale, a aratat lumii ca reusita depinde si de institutionalizarea brandului pe care il detineti. Cand ati ajuns in punctul in care aveti succes inseamna ca e timpul sa delegati sarcinile. Eficienta creste daca fiecare este specialist pe domeniul lui, evitandu-se astfel “habarnistii”, care nu sunt utili. Dupa ce ai realizat planul, ai identificat potentialul, prezinta-l. Angajatii se vor simti “in siguranta” si se vor concentra pe atingerea obiectivelor stabilite.


View Comments