Spatiul disponibil pentru publicitatea in aplicatiile mobile va depasi spatiul de reclama vandut online


Este concluzia unei analize recente a Flurry pentru piata nord americana. Raportul Flurry a monitorizat traficul a peste 100.000 de aplicatii pentru mobile si a luat in calcul un CPM de 2,5 $ pentru aplicatii.

Tinand cont de cele peste 600000 de aplicatii disponibile si de durata medie a unei sesiuni intr-o aplicatie de peste 4 minute (de 4 ori mai mare decat media sesiunii pentru un web site) rezulta o crestere fulminanta. Care pana la finele anului va depasi piata de display online din SUA (discutand cazul ipotetic de a vinde tot spatiul disponibil in aplicatii).

Mai jos puteti vedea cresterea in cauza:

Principala concluzie pe care o putem desprinde din acest raport este ca preturile pentru publicitatea in aplicatii se vor prabusi in continuare. In 2011 piata SUA de publicitate online (display) este in jurul a 12 miliarde, in timp ce publicitatea pe mobil din SUA (care include si mobi site-uri, nu doar aplicatii) este in jur de un miliard.

Prin urmare avem deja un exces de spatiu nevandut in aplicatii foarte mare – Apple a recunoscut esecul in zona de vanzare de publicitate pe mobil venind cu reduceri si de 70% fata de preturile din 2010.

Concurenta imensa in zona de aplicatii si costurile de productie a unei aplicatii in scadere sunt doi factori care vor conduce la cresterea numarului aplicatiilor care se vor distribui gratuit si vor spera la finantarea din publicitate.

Mai mult, acest spatiu excedentar va fi vandut tot mai mult prin campanii de performanta (CPC sau CPA, de preferinta download), ceea ce va conduce la un CPM mult mai mic – in astfel de campanii am vazut deja CPM de aproape 8 de ori mai mic (respectiv de 0,33$).

Recomandarea mea ar fi ca veniturile din publicitate inregistrate de o aplicatie pentru mobil sa reprezinta o sursa aditionala de finantare si in nici un caz principala sursa de bani, mai ales la o aplicatie nou lansata.


Dan Virtopeanu | Antreprenor Profil LinkedIn | Twitter | Blog personal

View Comments