Posted By Costin

Cum se vede industria online din Divizia B


… unde ma aflu, in urma unui articol (Irelevanta MIPO / SATI: 8.5 milioane de euro in publicitatea online pe septembrie 2011? 🙂), care a facut ca Divizia A sa fie bombardata cu intrebari din partea jurnalistilor. 🙂

Later edit: Dragos Stanca a scos “divizia b” din articol.

Divizia B isi aduce aminte de cel putin 2 intalniri SATI, una dintre ele cu usile inchise si lume buna (numai din Divizia A), intr-o vineri dupa amiaza, in care s-a discutat oricum despre plusul major pe care il aduce MIPO.

Iar acela nu era raportarea la ratecard si titluri jurnalistice care nu ajuta pe nimeni, insa, si aici e momentul cand bat tobele, ajuta industria! 🙂 Era vorba, mai mult sau mai putin, despre ce am ingrosat in prima parte a articolului la care am facut referire mai sus si pentru care sunt tras de urechi, centrul fiind clientul care are nevoie de informatii corecte, despre piata.

Iar daca IAB Romania si PricewaterhouseCoopers anunta un lucru masurat cu ajutorul a 22 de companii (43,7 milioane de lei (peste 10 milioane de euro) in prima jumatate a lui 2011), Divizia B va considera in continuare ca Divizia A e posibil sa se hazardeze putin derapand cu ajutorul BRAT/SATI in titluri de genul “8,5 milioane de EURO este valoarea publicitatii investite in mediul online in luna septembrie 2011” (caci, de altfel, de aici a plecat totul).

Mai lipsea CLICK AICI, cu rosu, si VIDEO in coada.

Iar daca Divizia A inseamna sa am usurianta de a arunca cifre bombastice in piata doar de dragul existentei ratecard-urilor si a organizatiilor, ma declar extrem de linistit in Divizia B unde nu vreau sa pun un client sa faca un calcul grosier pe care poate sa-l faca oricare blogger sau jurnalist in fata unor cifre.

ROADS raporteaza 10 milioane Euro in semestrul 1 (probabil vor fi 20-22 milioane pt intreg anul). MIPO raporteaza 8.5 milioane la ratecard pentru o luna (septembrie).

Aplicand un discount mediu de 80% (stim cum merge piata, nu?) si inmultind cu 12 luni, tot la 20 milioane se ajunge. Repet, e un calcul grosier (nu toate lunile au acelasi volum de advertising, MIPO nu monitorizeaza decat display, ROADS mai prinde bucati de affiliate si Google, sunt companii care nu raporteaza decat pentru unul dintre studii [ex: PRO TV e monitorizat de MIPO, dar nu a raportat la ROADS]).

E doar un calcul grosier, la indemana oricarui blogger sau jurnalist mirat in fata unor cifre, de fapt, perfect logice si explicabile.

Pentru ca ma intreb. Cu ce-l ajuta pe client? Exact. Nu-i blogger. K.I.S.S.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments