Posted By Costin

Irelevanta MIPO / SATI: 8.5 milioane de euro in publicitatea online pe septembrie 2011? :-)


Am bolduit mai jos ceea ce e important.

De la SATI citire, in luna septembrie 2011 investitiile in publicitatea online au fost de 8,5 milioane euro, suma fiind estimata utilizand tarifele la rate card practicate de site-urile incluse in studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO) desfasurat de BRAT. Suma reprezinta publicitatea de tip display, publicitate standard si bartere, fara sa includa auto promovarea sau promovarea in cross a site-urilor.

Automobilele au beneficiat de cele mai mari sume investite in publicitatea din mediul online, aproximativ 12% din totalul investitiilor. Alaturi de acestea, in topul produselor sau serviciilor promovate se situeaza: magazinele si distribuitorii de electrocasnie (11%), serviciile de comunicatii (10%), serviciile bancare (6%), siteurile web affiliate unor servicii online (6%). Clientii care au investit cele mai mai mari sume in publicitate sunt: Altex, Orange, Procter&Gamble, Visa, Domo, Ford Romania.

Primele 10 marci pentru care s-au cheltuit in luna septembrie 2011 cele mai mari sume in publicitatea online sunt: Altex, Orange, Visa, Domo, Ford, Koyos, Fundeal.ro, Renault, Proiect Rosia Montana, BDT Motors.

Libertatea.ro, Realitatea.net si Cancan.ro sunt cele 3 websiteuri care au depasit o jumatate de milion de Euro (ratecard) din publicitate in luna Septembrie 2011. In topul siteurilor pentru luna septembrie 2011 se mai gasesc: adevarul.ro, gsp.ro, hi5.com, evz.ro, antena3.ro, sport.ro, click.ro.

Cum piata de publicitate online din Romania este estimata intre 15 si 20 de milioane de euro pentru intreg 2012 (fara Google, ~15M euro in 2010 si un pic mai bine in 2011), suma investitiilor vehiculata de BRAT/SATI/MIPO este irelevanta pentru piata de online din Romania.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments