Posted By Vali Petcu

De ce Flash e mort, dar nu o ştie încă


Haideţi să vă spun o poveste. Până prin 2008, Microsoft a stat pe fund şi a râs de Firefox şi de Chrome de tremurau şuncile pe cele 80% de procente pe care le avea din piaţa browserelor. Apoi a văzut că treaba e nasoală şi a ajuns undeva pe la 60%, aşa că s-a mişcat şi a lansat in martie 2009 un browser uman, util, sigur şi uşor. Nu l-ar fi făcut dacă nu i-ar fi suflat alţii în ceafă. IE e un browser mort, oricâte versiuni rapide şi sigure ar scoate şi oricâte locuri fruntaşe ar ocupa în teste. Utilizatorii s-au ars de prea multe ori cu el ca să nu caute altceva.

Povestea asta se repetă, in mare, şi cu Flash. Deja Adobe a renunţat la versiunea de mobil şi îi cam ţîţîie fundul şi pentru versiunea normală. Şi nu, daca vă întrebați, motivul nu e bateria sau consumul mare de procesor. Nu e nici măcar Steve Jobs. Nu. Motivul pentru care Flash e un produs aproape mort este că e un produs prost. Adobe s-a făcut că nu vede găurile de securitate, descoperite la două minute una, ocuparea 100% a procesorului fără motiv (când s-a terminat clipul de rulat şi eu am închis tabul, consider că flash nu mai are motiv să mai consume ceva) şi, cel mai important, crăparea aleatorie a browserului.

Totul până aici. OK, e un produs prost acum, facem updateuri din 4 în 4 zile, dar aţi făcut 2 miliarde profit in 2010, nu angajaţi 100 de oameni să facă un produs bun? Aparent, nu.

Un articol foarte bun pe tema asta aici.


Vali Petcu | Editor refresh.ro Profil LinkedIn | Twitter | Blog

View Comments