Posted By Costin

Orasul minier, alternativa romaneasca la fermele internationale de pe Facebook


De saptamana trecuta m-am apucat de Orasul minier, un joc de Facebook creat de Rosia Montana Gold Corporation, lucruri care nu cred ca sunt vreun secret, datorita widget-ului de deasupra fiecarui articol de pe refresh.ro.

E o alternativa de petrecere a timpilor morti, chiar si pentru cei care sunt la birou si pot tine intr-o instanta de browser o fereastra de Facebook deschisa, supriza pentru mine fiind aceea ca sunt oarecum printre ultimii care au aflat de el :-), valul 3-4-5 de bloggeri fiind deja prezent in joc, foarte activ (Auras Mihai), ori fara nicio sansa reala in top (Alex Ciuca) :-).

Sarind peste functionalitatile jocului in sine pe care le puteti descoperi si singuri, ceea ce este cu adevarat impresionant din punctul meu de vedere este integrarea unui joc de Facebook intr-o campanie in jurul unui subiect ce face de multi ani prima pagina a ziarelor. Rosia Montana. Si ai putea spune “Bai, ce mare scofala. Aia vor mine de aur, jocul sa fie cu mine de aur!“.

Nu-i chiar asa de simplu :-).

Resursele orasului (aduse de catre muncitorii care incep de la o mina de piatra, nu de aur!), bunastarea orasului (asigurata de constructia de case, institutii si modalitati de petrecere a timpului liber), calculul progresului unui oras (in functie de populatie) si al costurilor item-urilor din joc sunt integrate perfect cu mesajul RMGC.

Si am fost curios, apropo si de povestea din spatele jocului, sa incerc sa vad cat de departe pot ajunge fara sa invit priteni in joc. La nivelul 4 am renuntat partial, trimitand cateva invitatii care insa nu m-au ajutat pentru a extinde orasul (functionalitate prin care suprafata orasului creste, descoperind inca o locatie unde ai putea construi o mina, de preferat din aur, pentru a putea strange mai repede bani), iar la 5 m-am blocat, expansiunea acestuia depinzand intr-un fel si de numarul de prieteni.

Daca mai adaugam faptul ca RMGC are o prezenta total non-intruziva (mici logo-uri pe minele de argint si aur din joc), iar Geo Atreides (facebook), un binecunoscut fanatic al luptei impotriva corporatiilor, a intrat in joc, as putea spune ca integrarea s-a facut cu succes! 🙂

Pareri?


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments