Posted By Vali Petcu

Din nou despre (i)relevanţa ZeList


S-au schimbat multe de când am cerut să fiu scos din topul ZeList. Datorită piarului eficient, mulţi oameni au impresia că ZeList este chiar o unealtă bună şi eficientă. Ştiu oameni care au impresia că ei au un reach senzaţional cu contul lor de twitter sau că au tras nişte campanii beton în social media. Plus ce mai aud pe la diverşi că bloggerii pentru campanii se aleg  din ZeList.

Iată aşadar articolul meu anual despre ZeList (de notat că nu cunosc îndeajuns de bine versiunea plătită, doar ce mi-au povestit oameni din industrie şi ce am mai văzut din monitorizari).

număratul

Practic, decizia de a ieşi din top a fost luată după interviul cu Băsescu, în decembrie 2009. Eu aveam un număr de trackbackuri, ZeList avea cu vreo 5 mai puţin. După două zile, avea cu 2 mai puţin. Şi nu suntem absurzi, vorbim de trackbackuri de la bloguri pe care ZeList le monitoriza, nu de bloguri anonime de pe wordpress.com.

Dacă nu poate face nişte lucruri simple, cum ar fi numărarea unor linkuri, ce pretenţii să mai am de la altceva?

algoritmul

Am avut nişte discuţii halucinante cu Cătălin Teniţă pe tema asta, care mi-a explicat că, deşi eu sunt pe primul loc în top, un link de la mine valorează mai puţin decât un link dat de unul de pe locul 122, pentru că eu dau multe linkuri şi ăla dă puţine. Lucru care e logic până la un moment dat, când realizezi că nu e.

Jucăria lor, algoritmul lor, mie mi s-a părut ilogic şi am acţionat în consecinţă.

link farmingul

Le-am atras atenţia cu luni bune înainte să îşi dea ei seama că link farmingul pe care îl practică tot felul de bloggeri mici pentru a urca în top le viciază rezultatele topului. M-au trimis la plimbare, până la urmă eu eram doar un blogger supărat că s-ar putea să cad pe locul doi, nu ştiam eu cum stă treaba. Când s-au mişcat să facă ceva, era deja prea târziu.

final

Pe scurt, dacă vă bazaţi pe ZeList pentru a cheltui bani şi a lua decizii de business, e bine să vă uitaţi atent la cifrele pe care vi le furnizează. Pentru că atunci când tu crezi că ai reach 400.000 oameni cu un cont de twitter şi nu te cheamă moisescu sau cabral ai o problemă.


Vali Petcu | Editor refresh.ro Profil LinkedIn | Twitter | Blog

View Comments