Microsoft Tag suporta coduri QR si NFC


La ultima editie a Mobile Monday am aflat despre deschiderea Microsoft in domeniul codurilor 2D folosite in telefonia mobila. Pana acum Microsoft a facut parte din grupul celor care au incercat sa-si impuna o tehnologie proprietara pentru codurile 2D. Motivatia utilizarii unei tehnologii proprietare, dincolo de controlul complet asupra campaniilor de mobile marketing, sta in abilitatea de a recunoaste cat mai bine codurile imprimate.

Pentru cei care nu cunosc prea bine fenomenul codurilor 2D, principala problema o reprezinta recunoasterea codurilor imprimate in diferite conditii. Microsoft Tag sustine ca are cea mai buna rata de citire a codurilor 2D folosind tehnologia proprietara.

Codurile QR, care fac si ele parte din codurile 2D, sunt denumite generic codurile care pot fi generate si decodate fara a folosi o tehnologie proprietara. La codurile QR rata de succes la interpretarea informatiei depinde de calitatea camerei foto si a aplicatiei de citire (si aici solutia celor de la i-nigma sustine ca are cea mai buna rata de citire a codurilor 2D, inclusiv pe feature phones (telefoane cu camera foto mai slaba, dar care permit instalarea aplicatiei).

Ceea ce este incontestabil in privinta Microsoft Tag este capacitatea de stocare a informatiei in codurile proprietare superioara celei din codurile QR.

Motivul pentru care Microsoft adauga suportul pentru codurile QR in campaniile de mobile marketing este foarte simplu: solutia de citire promovata de Microsoft nu este suficient de raspandita. Fragmentarea foarte mare in domeniu a facut ca solutiile de coduri 2D proprietare sa piarda in popularitate in favoarea celor care citesc coduri QR.

Altfel spus, cu solutia proprietara poti citi doar codul 2D proprietar, in timp ce codurile QR open source pot fi citite cu numeroase aplicatii. Prin urmare, succesul unei campanii de marketing mobil depinde mai putin de acuratetea citirii codului 2D si mai mult de numarul celor care il pot citi.

Pana acum s-a crezut ca este suficient sa li se ceara celor interesati sa-si descarce aplicatia de citire a codului 2D, din pacate studiile au aratat ca procentul celor care citesc coduri QR este sub 5% din utilizatorii de telefonie mobila. Iar principala cauza este lipsa aplicatiei instalata pe telefon, pasul aditional de a descarca o aplicatie descurajand multe persoane.

Revenind la initiativa Microsoft, aceasta inseamna o victorie pentru codurile QR open si fara indoiala ca va fi urmata si de alte companii care au mizat pe tehnologia proprietara. In acelasi timp, pentru a stimula utilizarea codurilor Microsoft Tag, serviciul de informatii despre scanarea lor va fi disponibil gratuit doar pentru acestea (cate scanari, unde si cand au avut loc).

Despre suportul pentru NFC, mi-a placut motivatia ca se potriveste daca “ai o audienta care foloseste predominant telefoane Android cu NFC”. Cred ca e prematur sa discutam despre NFC in mobile marketing (gradul de adoptie este mult mai mic decat la codurile QR), dar este o miscare de laudat din partea Microsoft.

Mai multe detalii pe blogul Microsoft Tag


Dan Virtopeanu | Antreprenor Profil LinkedIn | Twitter | Blog personal

View Comments