Posted By Vali Petcu

Goana după acel public feminin important, educat şi potent financiar


Dacă veţi face un sondaj printre redactorii siteurilor feminine de la noi, veţi afla că ei scriu pentru un public ţintă foarte special: femeile de 30 de ani, educate, puternice, independente, de carieră etc. N-o să vă mint, am făcut sondajul ăsta în ultimii ani şi asta e situaţia: fetele de pe siteurile astea pentru publicul ăsta scriu şi publicul ăsta îl vând advertiserilor.

N-o să vă mint, publicul ăsta există. Cunosc câteva exemplare admirabile ale speciei, dar nici una nu citeşte ele.ro, eva.ro, feminis.ro sau kudika.ro. De fapt, tot ce are IQ peste 50 râde din primele rânduri ale articolelor jenante de pe siteurile feminine la fel cum orice priceput în ale economiei râde de articolele jenante de pe siteurile de business din .ro.

Ar fi interesant de făcut o analiză a câtorva articole, dar ar însemna o pierdere prea mare de neuroni. Mă rezum la a menţiona două din strategiile de adunare a abonaţilor pe acest gen de siteuri:

– Fuziunea cu un site de horoscop. Teoretic nimic greşit, dar ce femeie educată şi puternică îşi verifică horoscopul pe net?
– Folosirea unei baze de date de pe un site de joburi. Teoretic nimic greşit, dar ce femeie de carieră îşi caută joburi pe net? Sau, altfel spus, de câte ori aţi auzit de poveşti de head-hunting cu anunţuri puse pe siteurile de joburi?

Cam asta e. Căscaţi ochii la cifrele prezentate în mediaplanuri şi/sau rugaţi pe cineva prezentat ca fiind publicul ţintă să vă spună dacă se regăseşte în siteurile în care vă băgaţi banii.


Vali Petcu | Editor refresh.ro Profil LinkedIn | Twitter | Blog

View Comments