Posted By Vali Petcu

Personal Search şi Google plus – şantajul e la ordinea zilei


Iniţial, Google funcţiona simplu: găsea o pagină, analiza textul şi o punea într-o listă pe baza acelei analize. Apoi au apărut oamenii care se putea juca cu acea analiză, şi Google a fost nevoit să modifice de zeci de mii de ori algoritmul după care făcea analiza paginilor. În ultimii ani a devenit evident că sunt depăşiţi de situaţie şi fie nu vor să cureţe rezultatele, pentru că fac bani din asta, fie nu pot.

Cam aşa funcţiona lumea până anul trecut. Ce s-a schimbat?

Google Plus, un produs prost

Google Plus e o reţea de socializare de rahat. Oricât de jeguri ar fi Facebook, funcţionează pe nişte reguli logice. Google Plus nu face asta, pentru că nu vrea. Drept urmare, succesul său este limitat, pentru că lumea nu vrea să folosească un produs prost. 

Văzând că au un produs prost, pe care oamenii nu se înghesuie să îl folosească, s-au gândit că cel mai bun mod de a fi adoptat este să se bage cu forţa pe gâtul oamenilor. Şi fac asta prin intermediul oamenilor care nu pot ignora Google. Proprietarii de siteuri.

Cum şantajează Google proprietarii de siteuri?

Cu ameninţarea că, dacă nu vor integra uneltele lor nu vor mai avea parte de vizibilitate. Spre deosebire de butoanele reţelelor sociale concurente, pe care oamenii le-au pus de plăcere şi pentru că sunt utile, butoanele de +1 sunt puse pentru că altfel există riscul ca pagina/siteul să se ducă la fund, sub siteurile care îl au.

Personal Search e pentru naivi

Naivii vor crede că da, Google Plus se va integra doar în rezultatele căutărilor utilizatorilor logaţi, dar semnale că numărul de +1-uri date unei pagini contează peste tot există de anul trecut.

Aşadar, ce îmi rămâne decât să îmi dau +1 tuturor articolelor mele şi să mă rog de voi să faceţi asta?


Vali Petcu | Editor refresh.ro Profil LinkedIn | Twitter | Blog

View Comments