Posted By Costin

Calin Fusu: “Am fuzionat produsele Neogen si Zumzi. Ironic, in aceeasi zi cu lansarea IPO-ului Facebook :-)”


Suntem in a doua zi de cand neogen.ro, una dintre cele mai vechi retele sociale din Romania/romanesti a fost redirectionat catre zumzi.ro. Initial, acest articol s-a vrut a fi un interviu cu Calin Fusu, director general Neogen S.A., insa raspunsurile au iesit sub forma unui articol pe care, cu permisiunea dumneavoastra, il redau integral.

Calin Fusu

Calin Fusu:

Acum 2 ani, la inceputul lui februarie 2010, publicam prima oferta pe Zumzi 2.0 (varianta 1.0 a fost un fel de Twitter pentru shopping). La 2 ani de Zumzi (si dupa un redesign recent), am fuzionat produsele Neogen si Zumzi.

Dupa schimbarea focusului la Neogen de la ‘retea sociala’ spre ‘servicii locale’ (inclusiv renuntarea la vanzarea de publicitate) si dupa adaugarea la Zumzi a elementelor ‘sociale’ (profile/interactiuni), cele doua produse ca ofereau cam acelasi beneficii: reduceri, locuri si oameni din orasul tau. Fuziunea lor sub brandul mai proaspat si mai clar, Zumzi a fost un al treilea pas logic.

Este ironic ca fuziunea se intampla in aceeasi zi cu lansarea IPO-ului Facebook 🙂. Facebook este categoric cheia insuccesului neogen.ro ca retea sociala. Acelasi lucru s-a intamplat in toate tarile lumii, cu exceptia Chinei, Japoniei, Koreei si Rusiei – singurele tari suficient de mari si diferite pentru a sustine jucatori locali pe categorii precum Search sau Social Networking.

Doua sint invatamintele de tras din istoria de 7 ani a produsului neogen.ro (creat in 2003 prin fuziunea mai multor servicii precum matrimoniale si anunturi de mica publicitate): ‘claritatea/focusul brandului sunt esentiale pentru succes’, si ‘nu concura niciodata cu jucatorii internationali pe segmente unde softul este esential’ – poti concura pe domenii unde vanzarile sint de baza (bestjobs/zumzi) sau unde contentul este de baza (trilulilu).

Neogen ramane numele firmei detinatoare si dezvoltatoare a celor doua produse din portofoliu: BestJobs si Zumzi, precum si versiunilor internationale ale acestora: CeeVee.com, plus Popusti.rs / Dalavera.bg / Zumzi.md). Dupa o perioada de stat la Sofia, eu m-am mutat la Tg.Mures, de unde voi continua dezvoltarea celor doua business-uri.

Pe piata de reduceri am devenit leaderi indiscutabili la trafic/baza de cumparatori, in luna februarie vor depasi FunDeal (actualul leader de piata) si dupa cifra de afaceri (Groupon este pe locul 4 si nu da semne de crestere deocamdata).


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments