Posted By Costin

Studiu BestJobs: 34% vs. 4%, influenta publicitatii online vs. print (ziare / reviste)


ce-i aia bestjobs?

BestJobs a dat publicitatii rezultatele unui nou sondaj desfasurat pe pagina de candidati BestJobs, pe un esantion total de 3900 respondenti, in perioada ianuarie-februarie 2012. Acesta a urmarit identificarea impactului reclamelor asupra utilizatorilor de internet si atitudinea fata de aceastea.

Astfel, in ceea ce priveste publicitatea online, 18% dintre respondenti au declarat ca sunt destul de influentati de reclamele online, 7% sunt foarte influentati, insa numai 18% obisnuiesc sa dea click pe acestea.

In schimb, majoritatea reactioneaza la publicitatea online prin cautarea detaliilor despre produsul / serviciul promovat (16%), informarea in vederea cumpararii (15%), accesarea directa a site-ului producatorului (9%) sau prin transmiterea de mesaje legate de produsul / serviciul respectiv (3%).

Intrebati care mediu de promovare ii influenteaza cel mai mult, 34% au raspuns cu `publicitatea online`, TV-ul situanduse pe primul loc in topul influentei, cu 44% dintre raspunsuri. La coada clasamentului stau brosurile (4%), ziarele / revistele (4%), radioul (3%) si panourile stradale (3%).

23% dintre respondenti afirma ca sunt dispusi sa cumpere un produs / serviciu in urma vizualizarii unei reclame online, iar 29% in urma vizionarii unei reclame la TV. Printre raspunsuri regasim mentionate si alte medii de promovare, insa cu o influenta mai redusa asupra deciziei de achizitie:
– ziare / reviste (12%)
– fluturasi / brosuri publicitare (11%)
– panouri stradale (7%)
– radio (6%)
– alte metode (13%)


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments