Posted By Costin

Blogging: A-list, lista unei singure persoane


Clipul de mai jos m-a marcat cand l-am vazut la vremea lui si va continua sa o faca de fiecare data cand il voi urmari, fiind unul dintre clipurile mai mult sau mai putin motivante in care m-am regasit imediat. Si sunt sigur ca nu numai eu. De altfel, si rapunsul lui Scobleizer e in acelasi registru. Cititi-l.

Mi-am adus aminte de ele cand am citit postul lui Cristi Manafu despre alintul valului 2-3-4 etc de a se considera bloggeri, in functie de situatiile cu care se confrunta, cand, de fapt, blogul in sine e cel care i-a adus posibilitatea de a se afla in acele situatii. Si pentru ca ai ajuns pana aici, poti lua o pauza pentru a (re)citi “Noi”, “voi” si “problema” bugetelor din blogosfera romaneasca.

Atat clipul, cat si raspunsul lui S, definesc exact diferenta intre A-listerii din Romania si restul de bloggeri care au ajuns intr-un oarecare con de vizibilitate, insa demonstreaza si inutilitatea articolelor despre “cum ar trebui un blogger sa […]”, fie ca e vorbim despre comportament la evenimentele la care este invitat, fie ca vorbim despre ce si cum ar trebui sa scrie.

Acele momente, zic, in care ma simt de parca ma uit in curtea gradinitei, particip la sedinta cu parintii, ori la orele de dirigentie. Nu te-ai spalat pe maini inainte de masa, nu ti-ai sters unghiile, nu te-ai asigurat cand ai traversat strada. Fratilor, pe bune, daca pare atat de complicat sa comunicati cu oamenii din jurul vostru, faceti altceva!

Situatia e la fel de penibila ca si cand te-ai incapatana sa intri pe teren in timpul unui meci de fotbal pentru ca te simti Adrian Mutu, fara sa te gandesti ca tribunele-s pline, meciul fiind intre CFR si Steaua. Ori ca si cum ai da buzna peste Andreea Esca in timpul stirilor, pentru ca, nu-i asa?, si tu poti citi de pe prompter.

Nu pica nicio tresa, iar viata oricum se desfasoara in afara monitoarelor. Ideile celor pe care ii numiti a-listeri ori influentatori sunt importante in real life, unde schimba pareri, proiecteaza decizii de business, imbunatatesc servicii sau produse, ori produc vanzari. Lasa, efectiv, ceva in urma lor, si nu neaparat in Google.

Irelevant de ceea ce mi-ar fi placut sau ceea ce mi-ar placea sa se intample, adevarul sta undeva intre:

Si atentia oferita blogurilor, si mofturile astea noi vor trece la un moment dat. Nu maine, nu poimaine. Candva. Si atunci se vor auzi doar cei care au stiut intotdeauna de ce e mai important sa iti dezvolti un blog decat sa iti spui blogger si sa te alinti cu asta. (de aici)

asta:

Spuneţi-mi două articole memorabile ale lui Ionuţ Bunescu, Auraş Mihai sau ale lui Toma Nicolau. Hai, nu memorabile, ci care să conţină o părere care să vă pună pe gânduri. Ceva util sau important. (de aici via)

si mailuri de genul asta:

Buna ziua Costin!

Vreau sa iti multumesc pentru publicarea […].
Avem deja cateva cereri de la advertiseri, care au venit de pe refresh.ro. Ne bucuram si […]

Iti doresc o zi frumoasa!
M.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments