Posted By Costin

Ce e in mintea unui blogger?


Zilele trecute mi-a sarit in ochi o discutie de pe forumul seopedia despre piata de blogging si campaniile de 50 de euro 25 de advertoriale care o strica. Discutia este buna doar ca exercitiu, deoarece atat ca blogger, cat si ca om de agentie, aceasta nu imi ofera decat un reality check destul de interesant.

Destul de interesant pentru ca, cel putin mie, imi completeaza o imagine a auto-evaluare a impactului pe care bloggerul crede ca il are intr-o campanie si, respectiv, a pretului pe care acesta si-l stabileste, apropo de A-listeri vs. new-entries.

Discutia incepe de mai jos, iar continuarea o aveti in link-ul de la final.

Bai oameni buni, ori am eu o problema (sa il numim fix), ori unii chiar nu isi dau seama ca unele metode proaste de marketing pe care le folosesc ei, pot dauna intregii piete, intr-un timp foarte scurt.

Pana acum vreun an de zile, cand am facut campanie de promovare prin advertoriale pentru un blog, am dat 300 de euro pe 30 de advertoriale ok. Nu gaseai la vremea respectiva sub 7-8 euro bucata, si astea ieftine fiind pe siteuri proaste. Vad acum cum unii se vand pentru 2 euro.

Mi se pare o mare tampenie sa stai ca idiotul sa scrii pe blog de atatea luni/ atatia ani de zile, si sa vina unul sa-i vinzi 2-3 linkuri intr-un articol scris de tine (200-300 de cuvinte deobicei) la pretul de 2/3 dintr-un pachet de tigari, sau un bidon de cola si cateva caramele.

Problema apare din proasta educatie pe care o au unii in mediul afacerilor. Atunci cand intra pe piata, ei in loc sa isi vada de treaba, vin cu un pret competitor. Toti sunt nevoiti sa scada preturile, ca altfel nu ar mai avea clienti. Asa se ajunge sa stam cu noptile sa ne batem capul in online pentru ceva maruntis, ca sa nu zic ca unii mai au si pretentii de nu stiu ce pr/trafic la preturile astea. Deci, per total, s-a ajuns la culmea nesimtirii.

Nu zic ca si mie nu mi-ar comveni sa dau 50 de euro pe 20-25 de advertoriale, dar parca e prea de tot, si nu are cu ce sa ma avantajeze pe mine acest lucru, pentru ca preturile nu sunt doar pentru mine, ci si pentru concurenta, deci toti avem aceleasi posibilitati de crestere, la aceeasi bani, doar ca astfel se umple internetul de siteuri de nimic.

Va rog sa ma scuzati daca am fost putin mai acid in acest topic, insa trebuie sa recunoastem ca asta e situatia.

via seopedia

Bonus, un infografic pin-uit de Florin Grozea :-).

infografic - mintea unui blogger


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments