Posted By Costin

Simplificand un articol inutil


* Warning: post subtil si ironic. Imi era dor. 🙂

Din asta eu inteleg ca mai bine o dam in bannere, altfel ne facem de cacao. Cu totii. Si bloggerii, si agentiile de PR. Caci, daca unii care nu cunosc in detaliu caracteristicile unei camere foto, nu au dreptul sa vorbeasca despre ea, pentru ca, nu-i asa?, audienta e doxa si trebuie sa primeasca pana si seria la procesor pentru a o verifica daca e autentica, iar produsul respecta certificatele ISO.

As putea demonta articolul in doar 3 fraze, indexabile* (asta fu prea subtila, o marchez cu o steluta sa-mi amintesc de ea). Pana la urma, blogging-ul inseamna sa ne dam cu parerea obiectiv (a se citi “mai dam o m#$% brandului ca sa stie ca EU sunt influencerul si ca, cele 20 de comentarii prelungitoare de m#$%, sunt de la profesionisti in domeniu”). Nu. Este doar o prelungire a orelor de dirigentie.

* like, doar daca. Si, ca sa vezi minune, articolul asta (LOL, un pricajit de unboxing!) a vandut, doar din cate stiu eu, vreo 3 amarate de laptopuri VAIO Z (de la 2000 de euro in sus bucata). Culmea, nu era nicio campanie* (am marcat-o si pe asta) si nici emag.ro nu-l mai avea pe stoc.

Domnilor, in cazul in care nu ati petrecut barem cateva minute prin articolele acestea, poate ar fi timpul sa aflati ca blogosfera se cerne de mai bine de jumatate de an. Si agentiile de PR. Si agentiile digitale. Ma refer aici strict la piata de blogging. Si da, cel mai mult au pierdut / vor pierde extrem de mult si bloggerii mici, care prind campanii destul de rar, insa aici discutia e mai ampla.

Cabral, rupe, te rog, contractul cu cel.ro pentru ca noi, bloggerii, stim cu totii ca cei de la cel.ro s-au nascut tepari, tepari vor muri. Si acum, hai, 20 de comentarii in care sa repetam, intrebandu-ne, “oare cel.ro sunt niste tepari?”, pentru indexare. Am vazut ca se practica la A-Listerirhi.

Va las cu o melodie al carei mesaj e la fel de subtil. Sa cantam impreuna, tinandu-ne de maini, in spirala, ca niste A-Listeri respectabili. Do you know what’s worth fighting for? Nu cred.

PS. Am scris, la randul meu, un articol inutil. Hai, ca-i vineri seara, iar unii dintre noi mai avem de munca.


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments