Posted By Costin

Vesti “bune” din print, insa nu neaparat bune nici pentru jurnalismul online


Dupa ce ca, ultimele cifre publicate de catre BRAT pentru octombrie – decembrie 2011 nu arata prea bine. Nu face nimic, ci dimpotriva. Taiem mai putini copaci si, cel mai probabil, publicatia distribuita gratuit de catre Kaufland va inchide lumina.

Alta-i buba, de fapt. Dupa 4 ani de trust, urmat de 8 luni in afara, insa nu neaparat departe de industrie, am o vaga banuiala ca presa / jurnalismul nu are niciun viitor online, altul decat acela de a minimiza (paradoxal, nu?) pe cat se poate de mult valoarea informatiei. Prin volum.

Altfel nu-mi explic cum in urma cu 4-5 ani radeam de OTV ca “face inmormantari”, insa in ritmul asta de “a fi cu un pas inaintea consumatorului”, nu ma indoiesc ca si PaprikaTV va trimite o camera video pe ultimul drum al vreunui bucatar celebru la vremea lui.

Multa vreme am crezut ca este vreo treaba chestia asta cu “pasul inainte”. Deh, publishing-ul e o industie, hraneste guri, face profit, nu-i casa de binefacere. Se muleaza, se transforma, se bate, se zbate, creste sau scade in audienta, dispare de pe piata sau se relanseaza.

Bai, insa «Concluziile legistilor in cazul celor doi copii ucisi de tata: “S-au chinuit teribil sa traiasca”» nu e o stire. “- Este o laba sinistra“, s-ar fi auzit din capul mesei, in urma cu cativa ani ani. Acum, laba sinistra deschide newsletter-ul care a atins in urma cu cateva zile zeci de mii de romani.

Cu din ce in ce mai putine exceptii, jurnalismul online de astazi se executa in 2 directii. Ori socheaza, ori ofera ce a oferit Seinfeld. Exact. La final iti dai seama ca ai urmarit, dupa cum spuneau si ei intr-unul dintre episoade, un serial despre… nimic. 🙂

Alta-i buba, de fapt. Radem cat radem, ii dam la gioale cat mai apucam printre cat isi dau ei la gioale, insa tare imi e ca odata cu moartea presei scrise va muri si jurnalismul, singurele surse de stiri in ziua de astazi fiind: a) show-urile TV, b) Mediafax-ul si c) internetul. (+ comunicatul de presa)

PS. De dragul conversatiei, ce impact credeti ca ar fi avut un titlu de genul «“- Este o laba sinistra“», ori ceva din acest registru?


Costin are 39 de ani și creează conținut din 2004. Gândește digital la Thinkdigital din 2015, iar în trecut a lucrat pentru ProTV (Project Manager @ Internet Business Unit), Bakers Digital Communication (Managing Director) și a dezvoltat 2 jocuri MMORPGs, cu unul dintre ele câstigând locul 1 la Internetics în 2004, ca freelancer.

View Comments